Sorry voor mijn lange verhaal... Na 2.5 jaar zijn wij eindelijk zwanger (2x ICSI + 2x cryo, ). Dolblij natuurlijk maar ook vol ongeloof. Afgelopen maandag echo (6w3d) en vruchtje groeit precies goed + kloppend hartje. Eindelijk durfde ik erin te geloven. Na de echo begint mijn buik op te zwellen, vergelijkbaar met hoe dat zwelt met lichte overstimulatie (voor wie dit kent). Dinsdag wordt dit erger. 's Nachts in bed doet mijn hele buik pijn. Om 4 uur 's ochtends ga ik naar het toilet en daar is bloed. Rood bloed, geen klonten, ongeveer een maandverband vol. Ik schrik me kapot. Het houdt ook weer op. Nu is mijn gezwollen buik opeens weg. Ik hoop op een soort hematoom dat tijdens de echo ontstond (ik weet het, onwaarschijnlijk...) Woensdag in de middag krijg ik opeens weer een bloeding. Iets minder helder, meer donkerrood bloed. Het lijkt ook minder (klein maandverband vol). Na een paar uur houdt ook dit bloedverlies weer op. 's Nachts verlies ik weer bloed, nu met een paar klontjes. Vandaag heb ik nog geen roodbloedverlies gehad maar heb ik doorgaand bruin bloedverlies. Het is niet heel veel maar wel constant. Ik heb geen idee wat ik nu moet verwachten. Ik heb geen krampen maar wel het gevoel dat mijn borsten minder pijn doen. De gyn zegt: wachten tot woensdag, dan echo. Maar goed, wachten is zo moeilijk. We wachten al zo lang. Herkent iemand iets in mijn verhaal hierboven? Vooral in combinatie met de gezwollen buik en eerst rood dan bruin verlies. En hoe liep dat af? Ook de minder goede verhalen, graag... Alvast bedankt voor je moeite! Lillies
Lillies, Het spijt me, geen ervaring mee. Ik hoop wel dat snel iemand post, en je kunt natuurlijk wat rondlezen hier (heb je vast al gedaan!) Ik wil je ieg veel sterkte wensen tot je zekerheid hebt, en hoop natuurlijk voor je dat het gewoon goed is nog! Veronika
Hoi Lillies, Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wou alleen even laten weten dat ik het belachelijk vind dat ze je tot woensdag laten wachten. Snappen ze niet dat voor iemand die zo lang al heeft moeten wachten en nu ook dit nog moet meemaken verschrikkelijk is? Ik ben geen voorstander van liegen tegen het ziekenhuis, maar ik vind in jouw situatie dat je zsm de huisartsenpost moet bellen en aangeven dat je kapot gaat van de pijn en dat je het niet meer trekt en dat je onderzocht wilt worden. Zodat jij weet waar je aan toe bent en niet nog 5 dagen moet afwachten in deze verschrikkelijke onzekerheid. Sterkte meid
Hoi Veronika, Dank je wel! Ik hoop er stiekem ook nog een beetje op... Ik had idd al even gesnuffeld en op basis daarvan iig besloten morgen toch maar weer aan het werk te gaan. Ik was bang dat ik vanuit het niets "leeg" zou lopen maar heb al begrepen dat dat meestal wat geleidelijker gaat of vooraf gaat aan veel buikpijn. Groetjes, Lillies
Hoi Romy, Dank je wel! Eigenlijk heb je wel gelijk. Ik baal ook flink van dit ziekenhuis (al eerder niet blij) en heb de eigenlijke behandelingen dan ook niet hier gedaan (die hebben we in Duitsland gedaan). De eerste echo hebben we ook nog in DL gedaan (takke eind rijden). En nu dacht ik: ach, alles is goed, nog een paar controles en dan kan ik naar een vlos. Daar heb ik idd nu al weer spijt van.... Ik houd je tip van de creperende pijn in mijn gedachten
Wil alleen ook even kwijt ,dat het belachelijk is dat je tot woensdag moet wachten.Ik zou strakjes gewoon de avondpost bellen.Ik heb dit ook al eens gehad nml en na flink zeuren bij de huisartsenpost mocht ik toch naar het ziekenhuis komen voor een echo.Bij mij liep het dan niet goed af,maar ik was blij dat ik zekerheid had.En als alles gewoon nog goed is ,is het fijn om geruststelling te krijgen.Gewoon blijven bellen hoor.
Hoi Suzanne, Hm, het begint erop te lijken dat ik niet assertief genoeg ben... Maar misschien wil ik ook eigenlijk niet. Bang voor slecht nieuws. Heb ik ook vaak na TPs: ik wil dan niet weten dat het niet goed is. Iets met een struisvogel. Ik denk er nog even over.... In ieder geval bedankt! Groetjes, Lillies.
Hoi Lillies, Je moet doen waar jij je prettig bij voelt hoor. Hoe is het nu met je? Groetjes, Suzanne
Hoi Suzanne, Lief dat je dat vraagt. Het gaat hier redelijk. Vandaag maar weer aan het werk: heb ik wat afleiding. Het bruine verlies wordt minder, vannacht en vandaag tot zover geen bloed gezien... We blijven hoop houden en horen het woensdag wel. Ik laat het weten. Iig las ik een erg opbeurend verhaal van Vera in de miskraam sessie dus dat geeft de burger moed Ik zie dat het bij jullie ook erg moeilijk gaat met zwanger worden. Qua tijd lopen we ongeveer gelijk: wij zijn ook zo'n 2.5 jaar bezig nu. Heel veel succes met zwanger worden! (en blijven...) Liefs, Lillies
Hoi Lillies, Dankjewel.....ik ga heel erg mijn best doen zwanger te worden en te blijven.Bloedverlies kan nog alle kanten op hoor.Ik ga echt zo vreselijk hard voor je duimen. Liefs, Suzanne
hoi lillies, ik zit een beetje in hetzelfde schuitje; ik verlies al bruin bloed sinds 2 weken en wordt steeds erger,, vk al 2 x gebeld, maar ook ik moet wachten tot woensdag voor een (eerste) echo... succes en ik hoop op goed nieuws voor je!
Hoi Debora, Wat een ellende hè: al dat wachten... Ik word er in ieder geval gek van. En ook irritant dat je niet "even" langs kunt voor een echo. Ik begrijp dat je op een gegeven moment tegen het plafond zit, ik althans wel. Ik hoop voor je dat je bruin verlies ook weer minder wordt en dat je echo woensdag goed zit! Heel veel succes de komende dagen! Liefs, Lillies
hoi lillies! ik ben net voor de echo geweest en helaas is ons vruchtje gestopt met groeien met 5,5 week. Ongeveer op het moment dat ik ook bruinverlies kreeg. Inmiddels is dat veranderd in rood. Ik hoop dat jij wel goed nieuws krijgt vandaag!!
Lieve Debora, Wat een vreselijk nieuws.... Dat is zo oneerlijk... Hoe gaat het nu verder? Wachten of laat je curreteren? Moeilijk om te zeggen op dit gedeelte van het forum: bij ons is alles goed... Ik ben net terug van het ziekenhuis en het vruchtje ziet er goed uit, het hartje klopt en groeit op schema. Wel zit er een flink hematoom in mijn baarmoeder en voorspelde ze dat ik waarschijnlijk nog wel een bloeding kan krijgen... We zijn erg blij, na 2.5 jaar lijkt het erop dat het eindelijk echt een kindje gaat worden! Wel moeilijk om dit uit te spreken als ik al het verdriet op dit gedeelte van het forum meelees... Ik wens iedereen hier heel veel succes met (opnieuw) zwanger worden en blijven. Veel liefs, Lillies.
hey! Wat een super nieuws zeg! Gefeliciteerd! Gelukkig maar dat alles goed gaat! Hopelijk slinkt het hematoom snel en verlies je daarna geen bloed meer, het blijft toch schrikken dan. Een hele fijne zwangerschap toegewenst!!