Ik kon gelukkig vanmorgen in het ziekenhuis terrecht. Nog een echo gedaan en daar is geen Mola-zwangerschap te zien. Gelukkig. Ik kreeg de keuze om het af te wachten (maar waarschijnlijk komt het nog lang niet aangezien het nu ook al 2 weken op zich laat wachten en ze zag dat mijn baarmoedermond nog gesloten is), vaginale pillen om het op te wekken of curretage. Ik heb voor de pillen gekozen. Die moet ik vanavond inbrengen en dan moet het als het goed is op gang komen, als dat niet lukt moet ik het morgen nog een keer proberen en als het dan niet lukt dan curretage. Wat is dit slopend zeg... hoop echt dat het zo snel mogelijk achter de rug is. Sunnyke, kan jij ook niet kiezen voor die pillen? Toch een redelijke natuurlijke manier en dan kan het snel gaan...
Hoi, @beginneling: oei, jij hebt er inderdaad ook al een hele tijd afwachten opzitten, erg hoor... Ben blij dat ze voor jou al een oplossing hebben voorgesteld, ik hoop dat de pillen snel hun werk doen. Ik ben er ook voorstander van om het natuurlijk te laten gebeuren, maar als ik volgende maandag nog steeds nergens sta, ga ik rechtstreeks eens horen bij de gyn denk ik. Het enige vervelende is wel dat ik nog helemaal geen vaste gyn had, dus dat ik nu uit het niets een afspraak moet maken. Och ja... hoop heb ik toch niet meer nu. Groetjes, Sunnyke
Ik weet niet hoe dat in Belgie zit maar ik werd door de verloskundige gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis waar de gyn. zit. Heb jij verder geen contact met je verloskundige hierover? Zij moeten jou in principe helemaal begeleiden. Hopenlijk komt het dan een dezer dagen op gang bij jou en hoef je niet aan die pillen of curretage. Bij mij is het bloeden al begonnen, niet heel hevig, alleen als ik naar het toilet ga. Ik heb me gisterenavond gek laten maken door hele negatieve verhalen over die pillen op internet, dus heb ik alle voorzorgmaatregelen getroffen. Iedereen heeft het over onmenselijke pijn en een hel enz enz... heb ik de gyn gelijk gebeld en die zei dat ik maar gelijk pijnstilling moest innemen. Dat heb ik ook gedaan, ik heb heel af en toe wat menstruatiekrampjes, verder niet. Misschien komt het door de pijnstilling, of misschien moet ik de hevige krampen nog krijgen... Ik wacht met veel spanning af...
Hoi, @Beginneling: hoe is het nu met je? Hopelijk heb je niet teveel pijn he meid. 2Baylee: amai, jij hebt het ook nog lang volgehouden, 13 dagen. Daar zit ik nu ook bijna aan. Blijkbaar kan het bij sommigen dus echt wel lang duren... Ikzelf heb vandaag de knoop doorgehakt, nadat ik gisteravond echt weer zo'n dip en huilbui had omdat ik het echt zwaar begon te vinden, ik pieker me suf... Hier in België heb je geen verloskundige, ofwel word je door de HA opgevolgd, ofwel door de gyn, ofwel beiden. Aangezien ik totnutoe nog nooit een afspraak had bij een gyn, heb ik dus steeds maar met de HA overlegd. Vandaag heb ik echter mijn moed verzameld en een afspraak gemaakt bij een gyn. Daar mag ik nu volgende week woensdagavond naartoe gaan. Ergens stelt het me nu wel gerust dat ik tenminste dan eindelijk de mening/uitleg krijg van iemand die er dagdagelijks mee geconfronteerd word, zeg maar. Liefs, en iedereen bedankt voor de lieve reacties hoor! Sunnyke
Goedzo Sunnyke. Dan heb je tenminste weer een soort doel lijkt me. En kan je van daaraf weer verder zien. Want alsmaar zo wachten en wachten lijkt me wel heel moeilijk.
@ Sunnyke: Goedzo, heb je inderdaad iets in het vooruitzicht, en wie weet gebeurd er al iets voor die tijd. @ Elini: Dank je wel. Zie dat jij ook zit te wachten? Hoe gaat dat? Ben je er al lang op aan het wachten? Die pillen zijn net pas écht zijn werk gaan doen. Ineens erg grote stolsels en enorm bloedverlies. Géén krampen of pijn! Gewoon lichte menstruatie "krampjes". Echt niets noemenswaardig. Dus ik zeg; die pillen zijn best een aanrader. Ik weet nu natuurlijk niet of m'n baarmoeder schoon is, dat zal de echo van dinsdag uit moeten gaan wijzen. Maar zoals ik er nu in sta vind ik het prima gaan zo.
Gelukkig heb je niet zo'n pijn meis! Ik hoop ook echt dat woensdag je bm helemaal leeg zal zijn zodat je niet alsnog hoeft te curetteren! Helaas zit ik te wachten.... 14 dagen nu al! Morgen moet ik naar de VK. En dan hoor ik hoe of wat... Hoop natuurlijk alsnog dat het spontaan komt maar ik ga er niet vanuit. Mijn lichaam is gewoon nog 'zwanger'
Beginneling, fijn dat de pillen wat lijken te doen. Hopelijk is alles straks weg. Gelukkig heb je er niet zoveel last van. Ik had ook behalve wat menstruatieachtige pijn, geen kramp oid.
Bij mij kwam het spontaan. Voor mn idee is het wel afgesloten. We hebben het vruchtje op kunnen vangen en een soort afscheidsritueeltje gedaan en dat voelde ok. Op het moment dat ik het vruchtje verloor viel er zo'n spanning van me af, eindelijk duidelijkheid. Hoe is het nu met jou?
Oh dat is fijn dat je het zo hebt kunnen doen. Ik heb zoveel stolsels verloren dat ik heb proberen te ontfrutselen of er een vruchtje tussenzat, maar werkelijk geen idee. Het komt er bij mij nu ook uit nadat het eigenlijk al bijna 3 weken niet meer leeft, waarschijnlijk kan je het dan al bijna geen vruchtje meer noemen. Of in ieder geval niet meer als zodanig herkennen. Ik heb nog licht bloedverlies. Net de gyn. gesproken en vind het erg positief klinken. Zij denkt dat de baarmoeder wel leeg zal zijn, anders zou ik nog wel meer bloeden. Dus daar ben ik al iets meer gerust onder. Ben gewoon TE bang voor een curretage. Maar dinsdag met de echo weet ik meer.
Beginneling, ik had niet enorm veel stolsels, het was vrij duidelijk. Als je bloedverlies nu alleen maar minder wordt en niet meer toeneemt zal het wel schoon zijn. Het werd hier na een paar dagen echt een stuk minder. Ook wel prettig als je lijf het dan toch zelf op kan lossen. Sterkte, hopelijk dinsdag alles schoon!
Hey iedereen, even een update geven van mezelf... Sinds vanmiddag lijkt er precies verandering te zijn gekomen in mijn situatie. Toen ik naar het toilet ging, merkte ik dat er wat bloed op het toiletpapier zat. Ik heb ook wat last van krampen, al zijn ze niet constant aanwezig. Ik heb dus de indruk dat de eigenlijke MK begonnen is... Ik weet niet of en hoe het nog zal verergeren, maar ben ergens wel opgelucht dat mijn lichaam zelf op de startknop heeft gedrukt, zonder dat ik pillen of curettage nodig heb. Woensdag zal ik wel sowieso naar de gyn gaan, al is het maar om zeker te zijn dat het nu wel in orde gaat komen. Ik ben blij dat ik hier altijd terechtkon voor een luisterend oor en wat woorden van moed en troost. Iedereen bedankt hiervoor! Liefs, Sunnyke
Hoi Sunnyke, Fijn dat je lichaam het toch lijkt te proberen nu, ik hoop voor je dat het door gaat zetten en dat je geen pillen of curretage hoeft. Succes en vooral sterkte. Laat je weten hoe het afloopt?
Hoi, pff, mijn lijf weet nog steeds niet wat het wil. Maandagmiddag dacht ik van "ja, het is zover", maar het is bij die ene keer bloed op het papier gebleven. Daarna niks meer! Gisteren en vandaag wel krampjes en steken, vervelende hoofdpijn, en zo een paar drupjes bruin. IK HEB ER ECHT NU WEL GENOEG VAN Gelukkig dat ik morgenavond die afspraak heb bij de gyn. T is te hopen dat die mij wat kan verderhelpen of geruststellen... Liefs, Sunnyke