sauna effect op zaad

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bloempje22, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Goedemiddag. Me man en ik gaan graag naar de sauna. Maar sinds onze kinderwens zijn wij daar niet meer heen geweest. Want ik heb gelezen dat het niet goed is voor het zaad. Maar weet u hoelang dit daar invloed op heeft? Is dat een paar dagen, weken? Zovast bedankt groetjes Claudia

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ik weet niet in hoeverre dit kwaad kan. Maar ik neem aan dat als je af en toe naar de sauna gaat, dit geen enkel probleem moet zijn hoor.

Groeten Evelien

3. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Hallo. oke bedankt voor uw antwoord.
    dus als me man en ik een keer naar de sauna willen gaan, 1 week voor me eisprong. dan heeft dat geen effect meer op m,n man z,n zaad als ik een week na het saunabezoek me eisprong heb?

Groetjes Claudia

4. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,
    Langdurige blootstelling aan warmte (>30 min in sauna of bubbelbad) lijkt invloed te hebben op de spermaproductie en snelheid van voortbewegen van de spermacel. Het is dus niet zo dat de man dan niet meer vruchtbaar is maar ze zien het wel terug in de hoeveelheid spermacellen en de snelheid waarmee ze zich bewegen. In een onderzoek vind ik terug dat dit 2 weken aan te tonen is. Op de lange termijn zijn geen effecten gevonden.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina