Ja ik begon mijn topic met au piepie, bedoel dus piemeltje ermee. Mijn zoontje zegt altijd au piepie zodra ik zijn luier wil verwisselen en gaat helemaal verkrampen en wegschuiven zodat ik maar niet aan zijn piepie hoef te zitten. Mag er geen doekje over halen, schoonmaken niets! Soms doe ik t ff snel of als een spelletje, maar dan gilt ie alles bij elkaar en vind dat zielig want wil hem niet erger afschrikken. Nu komt t : Zijn piemeltje ziet er goed uit, geen roodheid, viezegheid, droge plekken etc... Waarom zegt hij dan au piepie en wilt ie niet dat ik er in de buurt kom of aanraak? MIjn tante zei: je moet zijn voorhuidje vaak achteruit trekken zodat t niet verkleefd zijn huidje aan zijn eikel. NOu echt niet dat ik dat doe, vind t zielig en al wil ik t met geen mogelijkheid dat me zoontje t toelaat. 1 x uit wanhoop geprobeerd te kijken of t huidje soepel was te bewegen naar achteren , maar zijn voorhuidje is best lang ( niet overdreven, maar om nou tot eikeltje te gaan schuiven nee). Hij is net 2 geweest, wat moet ik doen?! Is t normaal, moet ik wel of niet kunnen achteruit trekken huidje, naarmate hij ouder word zal zijn eikeltje dan makkelijker naar voren komen of huid naar achter? Wie o wie heeft ervaringen te delen, tips, adviezen want ik weet me geen raad meer en ben zo bang dat zijn huidje vastzit en dat t medisch geval word. Hij plast goed, doucht elke dag ... wie o wie kan mij geruststellen ???
ik niet, ik heb een meisje, maar misschien moet je er mee naar de huisarts om eens te laten kijken.....
Ik zoek dan ook ervaringen, tips, adviezen van meiden hier die een zoontje hebben ... die begrijpen vast ietsje beter wat ik bedoel. Toch bedankt HA ben ik ook van plan, wilde eerst reacties van hier doornemen.
Er kan wat vuil zitten tussen zijn voorhuidje wat pijnlijk kan zijn. Mijn zoontje klaagde rond die leeftijd ook eens erover en na een week of 2 merkte ik ineens een vage bult in de vorm van een buisje onder het gesloten stuk voorhuid vormen. Dit bleek een onstoken talgkliertje te zijn wat zeer deed. De arts gaf me 2 opties of het voorhuidje hard naar achteren trekken waarbij er waarschijnlijk een bloeding zou optreden maar het probleem wel opgelost zou zijn of wachten wat wel even kon duren. Nouja je snapt zelf ook wel dat ik voor de 2de optie gekozen heb en na 2 weekjes liep het ineens leeg zeg maar tijdens het schoonmaken in badje,ik deed wel telkens ook voor dit er zat het voorhuidje even 1 x naar achteren in het badje (deed ik trouwesn wel voor er zeep of ander wasspul in ging om zeepresten die zich daar ophopen te voorkomen). Ik deed het altijd zo omdat mijn moeder dikwijls verteld heeft dat mijn broer een flinke ontsteking heeft gekregen eraan omdat ze dat niet deed...
geen ervaring mee (meisje hier) maar ik dacht altijd dat je juist de eerste jaren de huis niet terug mag trekken?! zou eens een afspraak met de huisarts maken, die kan er een beter oordeel over vellen...
@ Done; ja huidje heb ik nooit naar achteren getrokken tijdens t baden of douchen. Zoals Jacky dacht ik idd ook dat dit niet mocht/nodig was eerste levensjaren ( tot ong 4jr)... Ik voel of zie geen bultje maar stuk vel waar dus opening zit waaruit die plast en eikelstje voel ik toch een stuk erachter nog, krijg dat echt niet zonder erge pijn naar achtergetrokke en of ik hem ermee help of verlos van iets? Want zie namelijk niets wat duid op pijn of een bult of infectie etc... ppffff voel me zo hulpeloos dat ik niet weet wrm hij dit steeds roept....
Ik kaart even heel voorzichtig wat anders aan. Is er een mogelijkheid dat er bij de oppas of een "oom" ofzo iets gebeurd kan zijn? Dat zeg ik alleen maar omdat ik op mijn werk weleens geslagen ben door een client tijdens het wassen/douchen. Bij navraag bleek hij vroeger misbruikt te zijn.
Voorhuidje mag je de eerste jaren absoluut niet naar achteren trekken, want het zit meestal gewoon nog vast. Het kan jaren duren voor dit 'gewoon' los zit, en dat schijn je vanzelf wel te merken. Wel het hele piemeltje goed schoonhouden natuurlijk.
Ik ben een extreem pietje precies mama en overbezorgd dus mijn zoontje gaat pas sinds hij 1,5jr is uit logeren Hij slaapt of thuis, of uit logeren met mama mee en alleen uit logeren alleen bij mijn schoonouders. Misbruik is niet t geval, schoonouders hebben zelf 2 douchters van 17 en 10jr die constant bij me zoontje zijn en oma is erger als dat ik ben dus als haar man waar ze na 25 jr mee samengwoond te hebben en 2 kids mee heeft en er vd zomer mee is getrouwd zoiets zou doen is ie de ..... Nee verdenk mijn s.ouders totaaaaal niet van zoiets, mijn zoontje is ook niet hysterich ofzo als ik hem uitkleed, aanraak, billetjes klappen voor de grap enzo, billen vegen ook geen prob. Alleen zijn piepie is au zegt ie...En hij is al een maand niet uit logeren geweest en zegt t nog steeds. Ik denk echt dat ie gwn bang is dat ik aan zijn hisdje ga trekken die dus vast wel gekleefd zit aan zijn eikeltje ofzo , zo ziet t er iig uit... Wat zeggen jullie: huidje niet trekken, komt vanzelf zodra die ouder is en eikeltje steeds meer uit zichzelf naar voren komt of? Ik weet t niet, ene zegt wel huidje naar achter, ander zegt van niet... Geen idee hoe schoon t onder t huisje is, mag t nie naar achteren doen. maar bij zijn piepie waar t plasje uitkomt heb ik beetje huidje omheen gekeken maar niets te zien behalve t vel dat naar voren hangt dan.. ppfffff aaaaahhhwwww word gek!
Gelukkig! Nee ik dacht ik gooi dit balletje even op, stel je voor dat er wel iets aan de hand zou kunnen zijn! Maar dan kan je je inderdaad spitsen op een lichamelijk iets! Dan haak ik af, als meisjes-mama!
Ja gelijk heb je hoor! Was ook zeker wel 1 vd eerste dingen die in me opkwam en heb dit gelijk met vriendlief besproken en geanaliseerd maar nee misbruik kan geen sprake zijn! AL ben ik nu wel alerter hoor met alles! Bedankt voor t meedenken! Heb net via google gezocht maar t is zo verschillend over huid naar achter trekken, of t wel of niet goed is de verkleving ppfff word er niet wijzer van. Wil me kleine t ook niet aandoen naar HA te gaan en die wil aanraken of kijken dan schrik ik de kleine helemaal af en ben ik verder van huis... Hoop echt dat t toch niets ergs is, voor zover ik kan zien niet iig.