Ons meisje van bijna 3 jaar wil al een poosje niet meer op haar eigen fiets fietsen... Nu kon ze het heel erg goed(met zijwieltjes) en is ook eigenlijk nooit echt gevallen. Op het kdv fietst ze wel op de fietsen die daar staan. Hebben jullie dit ook wel eens met jullie kindjes gehad? Vind het zo jammer dat ze niet meer wilt fietsen want het was juist zo leuk om dan een groter rondje door de wijk met haar te lopen/fietsen!
Gewoon laten gaan. Mijn dochter heeft ook zo'n fase gehad en nadat ik het niet meer aanbood om te fietsen kwam ze zelf. Heeft een maand of 2 a 3 geduurt. Waarschijnlijk heb ik voor haar gevoel haar te veel zitten puchen waardoor zij zo iet had van je bekijkt het maar. Toen ik gewoon niks meer over fietsen zei en dus de keuze aan haar liet wou ze dagelijks haha.
het is als met alles teveel pushen werkt averechts. laat het gaan en ze zal op een dag vanzelf weer gaan fietsen. ik heb net ook met open mond het andere topic zitten lezen. hoeveel kinderen er met 3 al zonder zijwieltjes fietsen. mijn kinderen kregen sowieso pas met 4 een fietsje. laat ze eerst maar eens wegwijs worden lopend en rennend en spelend. en op de driewieler en loop auto. ik denk dat ik de jongste ook pas met 4 een fiets geef, ik zie niet zoveel meerwaarde dat eerder te doen.