Ik wordt soms zo moe van mijn dochtertje,ik heb dan geen eens zin meer om leuk te doen,voel me ook schuldig hoor dat ik zo denk,maar het is gewoon een energie zuiger. ze gaat nu steeds der bed uit met slaap zak en al en doet de deuren open.,super vermoeiend ze blijft ermee doorgaan. ook is ze superdruk en ze klimt echt overal op,ze slaapt altijd moeilijk in dus als er visitiete is kunnen we eerst 2 uur met haar bezig zijn en dan eindelijk even gezellig gaan zitten. ik vraag me af of andere kindjes van haar leeftijd ook zo druk zijn ze kan geen seconde normaal zitten en staat dus echt naast me te stuiteren. ook is ze heel bang voor nieuwe mensen,ik ga woensdag naar de dans les voor peuters en weet eigelijk nu aldat ze hard gaat huilen,ik doe deze dingen omdat ik me al zorgen maak voor de peuter speel zaal. ik wil graag tips zie het even niet meer zitten
Onze dochter is altijd al wat rustiger geweest -ook al sliep ze altijd weinig overdag- maar het is op het moment wel zo dat ze echt maar 5 seconden ergens aandacht voor heeft en dan verder gaat. Over de deuren: Kun je de klinken niet omhoog zetten? Dat geeft misschien een klein beetje rust wat dat betreft.
Jeetje, wat vervelend dat je je zo schuldig voelt. Je kindje is een eigen mensje en soms zijn mensen gewoon vervelend Dreumessen (zeker zo tegen 2 jaar) zijn gewoon heel vermoeiend (over het algemeen) omdat ze hun wereld en hun eigen ik aan het verkennen zijn. Maar ze test je ook uit. Twee uur bezig zijn met slapen is geen goede zaak. Kort het in en laat haar maar even. Ze heeft nu waarschijnlijk door dat ze kan rekken en rekken. Waarom niet een heel duidelijk slaapritueel van 15 minuten (tanden, pyjama, verhaaltje, knuffel, liedje etcetc) en dan dag, tot morgen. Natuurlijk gaat ze brullen maar dit moet ze dan leren. Zet deurkrukken omhoog en gebruik hekjes voor deuren en trappen. Deze zijn niet alleen handig voor de veiligheid maar ook om kindjes in de kamer te zetten (vergeet niet het hekje als je zelf gaat slapen open te zetten ivm ontruiming bij brand). Stel duidelijke regels over klimmen. Laat toe wat niet gevaarlijk is en wees consequent bij de dingen die echt niet mogen. Verzin een plekje waar ze even rustig moet worden etc etc. Je kunt een boel doen maar schuldig voelen is nergens voor nodig. Je hebt een mensje op de wereld gezet en zo te lezen een mensje met een willetje! Succes!
Sluit me aan bij Cygnet: voel je niet schuldig en zorg vooral voor wat handigheidjes om te voorkomen dat ze vanuit haar bed weer bij jullie beneden in de kamer staat, (traphekje voor de deur zou mijn keuze zijn ). Ik denk dat het nu zo lang duurt omdat ze gewoon de kans heeft om haar bed en kamer uit te komen. Als je ervoor zorgt dat dat niet meer kan, is het snel afgelopen, verwacht ik, en heb je straks weer genoeg aan een bedritueeltje van een half uurtje
@moona ik weet er helaas alles van! hier ook een drukte maker zit geen 5 min stil klimt overal op,slaat en schopt overal tegenaan... zit overal in en aan. loop er heel de dag als een agent achteraan. af en toe denk ik wel eens of hij adhd heeft.... hier niet bang voor andere mensen dan is het een charmeur.. ik hoop voor je dat het snel overgaat! anders ff even contact opnemen met cb.... sterkte..