weer een slaaptopic...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Suzzert, Aug 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo Allemaal,

Er is er weer 1! Een slaaptopic, maar deze keer niet over door slapen of in slaap krijgen savonds. Maar over overdag slapen.

Snachts slaapt ons dochtertje perfect, na de laatste voeding om half 8, ligt ze om half 9 op bed en slaapt ze de laatste paar dagen door tot 8 uur de volgende ochtend.

Maar overdag is een ramp! We hadden een ritme (ik geef bv op verzoek dus ik volg haar ritme) en ze sliep netjes drie keer per dag. Maar ze valt altijd in slaap aan de borst. Maar de laatste paar dagen, ze valt niet meer in slaap aan de borst. (savonds overigens nog wel) Van wiegen gebeurt er niets en zelf in slaap vallen in bed, doet ze niet aan zeg maar. Het is een lange tijd brabbelen en dan huilen.

Dus heeft iemand een tip? Ik overweeg eigenlijk om der 5 minuten te laten huilen, maar ik ken de methodiek niet echt en ik denk dat mijn hart breekt. Maar vandaag heeft ze bij elkaar maar een uur geslapen en dat voor een vier maanden oude baby vind ik vrij weinig...

Alvast bedankt!

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Kan een fase zijn hoor, mijn uk sliep met een maand of 4/5 ook maar heel weinig. Huilde niet oid overdag dus Tsja ik kon ook niet meer doen als slapen 'aanbieden' verder toen veel gewandeld met hem zodat hij wat kon liggen en kijken. Tegen de ruime 5maanden kwam de echte middagdut van 12-15.30 maar meneertje slaapt nog steeds niet in de ochtend en eind ochtend. Ik neem hem zoals hij is en zolang je kind vrolijk is en er geen last van heeft heb ik er geen probleem mee.. Jou kleine huilt wel lees ik, maar huilt ze beneden al of pas als ze in bed wordt gelegd? En slaapt ze in de avond en nacht wel gewoon in haar eigen bedje? Leg je haar dan ook wakker in bed of slapende? Want kleintjes moeten ook leren om zich zelf in slaap te krijgen ipv alleen bij mama op schoot. Weet niet hoe dat bij jou nu gaat?

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    nee ze huilt niet, ze zeurt en jammert soms wat en dan valt ze even in slaap aan de borst. Maar echt huilen niet, ik overwoog de 5 minuten huil methoden misschien was ik daar verwarrend in.

En ze kan wel zelf in slaap vallen en ze slaapt in der eigen bedje. Maar meestal valt ze bij mij aan de borst in slaap en dan leg ik der in der bedje.

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Overigens bedoel ik zelf in slaap vallen in de kinderwagen en met wiegen... Maar in bed dus niet.

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hmm ik was ook erg tegen huilen..

Maar als je t echt maar 5 min doet.. Kan je het eens proberen

Hier vorige week voor de eerste keer meneer was doodmoe maar kwam niet in slaap.. Niet wiegend bij mij niet in mijn bed en niet in zn eigen bed..
    Na 3 kwartier huilen dacht ik dat ik gek werd en had ff een afkoel momentje nodig :p

Ik ben op de bank gaan zitten.. En na 3 min.. Stil.. Was ie toch in slaap gevallen

En ik vond t echt wel erg om m zo te laten huilen en t was de intentie ook niet ik dacht ik kom. Ff tot rust en dan ga ik weer proberen maar toen deed ie t dus zelf..

Nja heel verhaal..
    Maar je kan het proberen, en wil je dat niet doet je t niet :)

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Nee daar heb je een punt, misschien moet ik het toch wel eens doen. Want van de week was ze ook dood moe en niets werkte. Uiteindelijk na veel gemopper viel ze door te wiegen wel in slaap maar ik heb toen behoorlijke arm spieren gekweekt en toen ik der in der bedje leggen was ze weer wakker!

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    Hier hebben wij overdag een ritme van: slapen, eten, spelen, slapen, etc.. Na haar avondflesje gaat ze wel meteen naar bed.

Ik leg mijn meisje overdag in bed als ze begint te jammeren dat ze moe is of in haar oogjes begint te wrijven. Meestal kan ze zo'n 2 uur achter elkaar wakker blijven en dan leg ik haar 10-15 minuten daarvoor in bed met een knuffeltje. Dan speelt ze er even mee of brabbelt er tegen en valt ze zo in slaap.

Vorige week kon ze 's avonds niet makkelijk in slaap komen. Ze begon te jengelen, bijna huilen. Ik heb haar uit bed gehaald en ben met haar naast haar bedje gaan zitten en heb haar op mijn schoot gezet tot ze rustig was. Steeds zei ik tegen haar: jij bent moe, je gaat lekker slapen maar ik keek haar niet aan. Daarna legde ik haar in bed, gaf haar knuffel en weg was ze. Ik heb haar nooit laten huilen. Dat kan mijn moederhart niet verdragen en ik probeer het eerst op andere manieren. Hier ben ik erachter dat ze niet voor niks huilt. Als ze huilt dan is wel iets aan de hand.

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    Ze zal wel gedacht hebben: dit wiegen is lekker, laat mijn mama dit maar altijd doen.

Een nichtje van mij leerde ook in slaap te vallen doordat haar ouders haar wiegden maar toen ze 3 jaar was moesten ze dit nog steeds doen omdat zij niet anders wist. Ze had nooit geleerd om zelf in slaapt te vallen.

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Nou dit geloof je toch niet! Ik was er helemaal op voorbereid, ik denk dit word huilen en krijsen maar ik ga het proberen. Anderhalf uur nadat ze wakker was, der naar boven genomen. Luier verschoont, slaapzakje aan, kus gegeven en gezegd dat we lekker gaan slapen. Deur dicht gedaan, toen lag ze erg te draaien (ze slaapt tegenwoordig zelf op der buik sinds ze kan omrollen) dus der even op der buik gelegd en binnen vijf minuten sliep ze!

Dus ik ben harstikke blij! Ze valt uit zich zelf in slaap ^^

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    super!! op tijd in bed leggen helpt echt. Dan kunnen ze alles even rustig verwerken. En als ze onrustig zijn of huilen kun je ze ook helpen weer rustig te worden en dan gelijk in bed leggen.

11. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Ja, ik ga dit gewoon even via rust en regelmaat doen zodat we een nieuw ritme hebben. En ben zo blij!

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    goed van je. Als je elke keer hetzelfde doet weten ze wat er gaat gebeuren. Voorspelbaarheid en saai is fijn voor baby's. Je hoeft ze echt niet te laten huilen.

13. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Nee precies, lol ik ben hier zo blij mee! Ik heb ook gewoon ff lekker heel mijn huis gelijk aan kant gemaakt (had ik ook nooit echt tijd voor) en ga het zeker even volhouden. Hopelijk blijft het niet bij 1 keer ^^

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    zelf rustig blijven, laat je kleintje merken dat jij weet wat je doet. Zo houden ze vertrouwen in je. Als je ze laat huilen dan is het vertrouwen weg. Ik heb veel tips gehaald uit het boek 'De Babyfluisteraar'.

Share This Page