8 mnd zelf opstaan 10 mnd rondom de tafel & aan 2 handen 12 mnd achter de loopwagen 13 mnd aan 1 handje 14 mnd los (op)staan en eerste stapjes los 15 mnd lopen
Meneertje hier stond met 10 maanden, en nu loopt hij aan een vingertje en rent met zijn loopwagen door het huis. Loslopen durft hij nog niet zo hij is nu 20 maanden, we zijn heel veel aan het oefenen, af en toe loopt of staat hij wel los maar heeft hij het niet door, zodra hij het doorheeft pakt hij zich snel ergens iets stabiels vast. Ach de fysio zegt ook, maak je niet druk (doen we vooral ook niet hoor). Mijn man liep vroeger pas met 26 maanden, niet dat dat een vrijbrief is voor ons mannetje hoor! Aangezien zijn vroeggeboorte (31 weken) is het ook niet zo erg dat hij wat later los gaat lopen.
De oudste met elf maanden, de jongste met zestien maanden... en wij maar wachten! Je verwacht op de één of andere manier toch dat nummer twee vergelijkbaar is met nummer één!
de oudste liep met 9 maanden los(meer als 10 stappen) de jongste liep met 6 maanden rond de tafel met 7 maanden 2 stapjes los met 8 maanden stukken en met 9 maanden (meer als 15) en nu loopt ze helemaal los
Ons zoontje was ook vrij laat. Met 19 maanden zette hij zijn eerste paar stapjes los. 2 weken later liep hij echt los (wat verdere stukjes dus).
Hier heb ik er 1 die het bilschuiven en kruipen veel leuker vond dan lopen. Hij ging pas los lopen toen hij 20 maanden en 2 dagen was!!! Hij ging ook al laat kruipen. Dus hier had ik al rekening mee gehouden. En natuurlijk kwamen de vragen, loopt hij al los? Maar goed, hij loopt prima en nu mag ik erachter aan rennen. Gelukkig snapt hij prima wat ik bedoel als ik hem roep. Mijn gevoel dat hij nu los loopt is gewoon een beretrotse moeder!!!
E. liep 10 dagen voor haar eerste verjaardag zomaar in een keer los en stevig! met 14 maanden ging ze rennen en 19 maanden sprong ze in een keer in de lucht! 't komt allemaal vanzelf. als ze 18 zijn lopen ze echt allemaal!
Echt zelfstandig lopen met 14 maanden ongeveer. En dan noem ik zelfstandig lopen dus echt uit zichzelf vertrekken. Met aanmoediging liep hij al eerder,maar dat noem ik niet zelfstandig omdat ze dus nog wel hulp nodig hebben. ieder kindje op zijn of haar tempo hoor! Hier dus een vroege vogel qua motoriek,maar met praten dus niet. Dat komt nu pas een beetje..
Hier rond een jaar, maar de buurjongen een paar maanden later, was toen in 1 keer opstaan en liep meteen de hele kamer rond, daarvoor wilde hij niet eens aan 1 handje lopen, alleen 2handjes vond hij ok. Het komt echt vanzelf, ieder kind zijn eigen tempo.
het kan gek en snel gaan hier tot 8 maanden nog niet eens zitten of kruipen of wat ook... en ineens ging ze alles achter elkaar ontdekken en met 13 maanden liep ze volledig zelfstandig
Met 14 maanden liep hij los. (dus zelf gaan staan en weglopen zegmaar) Wel nog wankel, haha. Inmiddels loopt 'ie veel stabieler