Wanneer kon jullie kind tot 10 tellen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piemie, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dcohter was 2 toen ze tot 10 kon tellen en rond 2,5 kende ze alle kleuren, tot 20 tellen en de vormen.

mijn zoontje is nu 2 en kan niet eens praten mag staan tot 10 tellen :). hij kent wel wat woordjes maar niet zoals het hoort bij een 2 jarige. ag komt wel. mijn dochter was erg snel met eigenlijk alles wel en zoontje hier is kwa spraak achter

knap hoor van de kleine :). iets waar elke ouder toch weer trots op is. een stapje vooruit

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hij is net twee en begint wat te tellen, maar kan zeker niet het hele rijtje opnoemen. Momenteel is vijf zes erg populair, maar de andere cijfers doen hem niet zoveel.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn zoon is 3 jaar en kan nog niet tellen. Maar hij praatte met 2.5 jaartjes, dus komt nog wel hoop ik.

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noor kan niet eens praten (ja, woordjes als ja en nee en die), dus tellen is nog wat veel gevraagd. Ik sta er echt van te kijken wat sommige kindjes al kunnen.

Ik word er ook best wel onzeker van als ik dit lees. Waarop mijn man me net even (semi geirriteerd) wijst op het feit dat ieder kindje verschillend is en Noor weer andere kwaliteiten heeft.

5. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    net iets na haar 2e verjaardag :)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.882
    113
    @daan78: dat is ook echt zo! Maak je vooral geen zorgen. Mijn zoontje kon voordat hij 2 jaar was ook al tellen en goed praten ed, maar mijn dochtertje zegt nu nog maar een paar woordjes. Zij is echter veel sneller in andere dingen, je kunt het echt zo niet vergelijken hoor.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    @daan78. Nou mijn zoontje van ruim 3 kan dus ook nog niet tellen, en hij praatte laat, rolde laat, liep laat, eigenlijk was/is hij behalve met fijne motoriek overal laat mee. Maar het is toch (voor mij :p) het prachtigste en knapste kereltje dat er op deze aardbol rondloopt.
    Dus niet onzeker van worden, het maakt je kind niet minder goed/leuk/speciaal als zij het nog niet kan en anderen wel toch?

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn zoon van 26 maanden telt mee als wij tellen, maar het is zweeds. (hij heeft een taalachterstand). ik gok erop dat hij het in zijn hoofd wel weet. alhoewel ik durf te betwijfelen of ze echt snappen wat welk getal inhoudt.ik denk dat het meer een riedeltje is wat ze afdraaien. net als dat je liedjes kunt leren zingen.

ik vind dat heel veel kinderen op dit forum veel dingen best snel kunnen, en als je daar gevoelig voor bent kan je dat best onzeker maken. maar daar is geen reden voor, elk kindje volgt zijn eigen weg denk ik dan maar.

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Kinderen zo jong kunnen nog niet echt tellen. Ze zeggen alleen het riedeltje op. Heb ik pas nog moeten leren voor mijn tentamen 'rekenen in de onderbouw'

Finn 'telt' ook wel nu. 1 en 2 kan hij echt aanwijzen. Maar als ik maar vaak genoeg 1, 2, worst tegen hem had gezegd, dan had dat ook gewoon een riedeltje geweest. En nu zeggen we 1, 2, 3...dus herhaalt hij dat.

10. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Mijn zoontje is bijna 2.5 jaar oud. En hij telt dan van 123 7995. Zo gaat dat hier dan.hahahahhaa

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja ahahaha sabrina hier ook zoiets. wij moeten tellen en murmeld dan mee en dan heel hard TIIIEEEEEE achterop.

12. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    hihi leuk he is dat..

13. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Tja ik vroeg me eigenlijk gewoon af wanneer andere kindejes begonnen te tellen en dan bedoelde ik gewoon het rijtje opnoemen eigenlijk. Tygo weet echt nog niet hoeveel 6 nu eigenlijk is. En ik denk ook zeker niet dat ik een heel intelligent kind heb hahaha.
    Ik push niks en kwam er dus ook per toeval achter dat hij best aardig het rijtje van 10 kon opzeggen.
    En idd alle kinderen zijn anders, ik houd juist niet van vergelijken, daar was het topic ook niet voor bedoeld. Ik was gewoon benieuwd.

14. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Nina met anderhalf. Van 1 tot 15. Nu is ze dan ook wel erg snel met taal :)

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hij wordt volgende week 2 en kon van 1 tot 4 tellen de rest slaat hij over en gaat dan plots van 9 naar 11 hahahaaa.

hij is nu bezig met het zindelijk worden.heel grappig stond zo van de een op de andere dag bij de wc en zei: plassen....
    ik stomverbaasd kijken en vragen moet je plassen? ja zegt ie.
    nou ok dacht ik dan maar voor de lol op de wc zetten en ja hoor meneertje plaste netjes! helemaal trots natuurlijk en hij wilde de wc rol als kadootje hebben hahahaaa

Deel Deze Pagina