steeds vroeger

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miranda22, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Hallo hier,

Mijn zoontje is nu 2 en een half en was altijd een beste uitslaper.
    Een tijdje terug had ik hier al een stukje geplaatst over dat hij met die warmte ineens een stuk vroeger kwam. Eerst altijd tussen 8 en 9 maar met die warmte werd het iedere keer tussen 6 en 7. Toen hadden een paar dames hier gezegd dat het misschien kon komen door dat het eerder licht wordt smorgen dus heb ik zijn ramen afgedekt maar de laatste dagen is meneertje tussen 4 en 5 al klaar wakker.
    Hij slaapt smiddags nog en ook lang hij kan zo 3 uur slapen als ik hem zijn slaapje niet laat doen smiddags is hij om 17:00 al niet te genieten. Vaak laat ik heb ongeveer ander half tot 2 uur slapen smiddags.
    Hij gaat om half 8 naar bed s,avonds af en toe wel eens later maar rond die tijd. We gaan vanavond even proberen om hem iets later naar bed te doen s,avonds.

Zijn er misschien nog dames die andere tips hebben? Vindt het helemaal niet erg als me mannetje er vroeg uit is maar kan ook te vindt ik.

groetjes miranda

2. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Wat gebeurt er als je hem in zijn bedje laat als hij wakker wordt?

3. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    nou dat is het juist hij kan zijn kamer uit komen, we hebben de deur klink al omhoog maar dat is voor hem geen probleem.
    En er zit ook geen slot op zijn deur en daar heb ik het ook niet zo op deuren op slot.

4. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hoi,

wij hebben die tijd ook gehad met onze dochter, we doen haar nu later naar bed, en ook s'middags laten we haar max. anderhalf uur slapen, en vaak wil ze niet eens meer smiddags slapen, moet nu zeggen dat ze van ver voor de wekker naar door de wekker heen slaapt!

succes
    jette

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Bij ons moesten we echt het middagslaapje eraf houden wilden we dat ze gewoon in de nacht goed sliep. We rusten toen op de bank tussen 2 en 3 uur. Dan mocht ze altijd even tv kijken of een boekje lezen ( ze koos zelf meestal het boekje)

Verder komt Isabella ook uit bed en komt dan gewoon naast me liggen. Gaat dan lekker bij me liggen of een boekje lezen. Ze komt meestal rond 8 uur. Misschien kun je dat ook afspreken? Dat gaat hier al dik een jaar zo en erg goed.

6. toefje

toefje Niet meer actief

hoe moeilijk het ook is.
    Gewoon in de middag niet op bed doen...
    Wij hebben dit ook gehad...
    In de nacht wilde hij niet meer slapen en was al om half 5 wakker.
    Nu gaat hij niet meer naar bed in de middag( ook al is hij strond vervelend) maar wij kunnen nu wel tot kwart over 8 half 9 uitslapen anders is het niet te doen.

7. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    bedankt voor de reactie,s.

Hij is vandaag naar het kinderdag verblijf en ik had door gegeven hem niet langer dan ander half uur te laten slapen en vanavond gaat hij in plaats van half8 8 uur naar bed en zien hoe hij daar op reageert. Als dat nog niks uit haalt ga ik inderdaad zijn middag slaapje overslaan, dan maar eve chagerijnen maar a;s ij daar door smorgens wat langer door slaapt hoor je mij niet klagen.

Groetjes miranda

Deel Deze Pagina