Zonnebank?

Discussion in 'Zwangerschap' started by dieseltje2, Apr 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Ik ga 15 juni trouwen en zou graag voor die tijd van mijn witte tint afwillen. Weet iemand of je onder de zonnebank mag als je zwanger bent?
    Ik wilde de komende 10 weken 1x per weeg 15 minuten gaan.
    Ik ben als als het goed is als ik trouw dus ongeveer 15-16 wkn zwanger.

2. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

Mar 3, 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    in principe kan het geen kwaad, maar je loopt ivm met de hormonen wel kans op een zwangerschapsmasker..

ik weet niet of je bijv. van die zelfbruinende cremes mag gebruiken tijdens je zwangerschap, anders is dat wellicht een optie..

of nu al lekker in het zonnetje gaan zitten en uit de wind... krijg je toch ook nu al een kleurtje van, het paasweekeinde schijnt ook zonnig te worden.. duzzz

succes en gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk

groet Hilde

3. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Je kan evt zwangerschapsmasker krijgen als je zont (zonnenbank óf buiten), dus ja..lijkt me niet verstandig want als je dat krijgt staat dat niet echt mooi op je trouwdag!
    Dan zou ik gaan voor Dove sunshine oid.

4. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Dank je hilde.... We hebben 4 weken geleden een trouwdatum geprikt.
    Nu ik zwanger ben is dat alleen nog maar extra leuk!

Ik lees op internet dat een zwangerschapsmasker vanaf 16 weken voorkomt (2e en 3e trimester).

5. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Dan word het misschien toch maar 'wit' trouwen ;)
    Ook niet erg hoor....

6. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

Mar 3, 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Hahaha, ook een optie, vroeger was een 'witte en blanke' huid hebben (dus geen zon kleurtje) een teken van aristocratie en rijkdom... lol. Dus mocht je toch 'wit' gaan trouwen, dan denk je daar maar aan, dan weet je zeker dat vast een zeer big smile hebt op je foto's....lol

7. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    ;) hahaha.... lol

8. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    volgens mij mag het de 1e 12 weken niet.

tip: je hebt van die bruining studio's waar ze als het ware een laagje verf opspuiten, net of hete cht van de zon is, en na een paar dagen is het weg

9. tycoon

tycoon Lid

Dec 26, 2006
    90
    0
    0
    hellevoetsluis
    hoi de meeste vrouwen die een zwangerschapsmasker krijgen zijn vaak al licht getint of worden heel snel bruin .. ik zelf werd nooit heel erg snel bruin maar nu wel sinds ik zwanger ben :) en ga ook onder de zonnebank omdat ik 20 april ga trouwen en heb gelukkig geen zwangerschapsmasker gekregen trouwens dat merk je gelijk na de eerste keer zonnen ik heb de gok genomen en daar ben ik blij om moet er toch niet aan denken dat ik licht geef op de foto :)

10. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    er is ook een bodylotion van dove waar je bruin van word, mijn collega heeft dat gedaan en ziet er net echt uit,alleen wel goed smeren anders heb je overal witte plekken

11. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0

Hoi Dieseltje, met dit probleem zit ik dus ook... Iets anders bij mij omdat ik niet ga trouwen dus niet perse een bruin kleurtje wil hebben. Ik zit alleen met een zonnebankkaart die bijna verloopt....

Ik dacht inderdaad ook ergens gelezen te hebben dat het in het beginstadium niet goed is. Kan je wel gewoon zonnen buiten dan? Heeft dat een andere invloed?

Zwangerschapsmasker...? Zijn dat soms bruine vlekken in je gezicht?

12. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    dit klopt dus niet,mijn vriendin heeft een zonnestudio en ze zegt dat voornamelijk hele witte mensen meer kans op een zwangerschapsmasker hebben.
    ik ben redelijk getint van mezelf en kan er volgens haar gewoon onder.

13. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Of een hoge omgevingstemperatuur tijdens de zwangerschap kwaad kan, is niet
    bekend. Mogelijk is het verstandig de eerste maanden van de zwangerschap
    langdurig hete baden, saunabezoek of zonnebank te vermijden. De zonnebank
    kan een zwangerschapsmasker (een bruine verkleuring van de gezichtshuid) ver
    oorzaken of verergeren. Dit kan ook gebeuren door langdurig zonnen.

Handige info: http://www.huisartsen.nl/docs/brochure_ ... gemeen.pdf

14. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Ik heb het ook overlegd met mijn zonnestudio. Ik ga nu 1x per week maximaal 10 minuten eronder. Ik verbrand nooit snel. Wel leg ik een handdoek op mijn buik... Werd me aangeraden. Gewoon het zekere voor het onzekere.

15. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Sauna en zonnebank
    Of een hoge omgevingstemperatuur tijdens de zwangerschap kwaad kan, is niet bekend. Mogelijk is het verstandig de eerste maanden van de zwangerschap langdurig hete baden, saunabezoek of zonnebank te vermijden. De zonnebank kan een zwangerschapsmasker (een bruine verkleuring van de gezichtshuid) veroorzaken of verergeren. Dit kan ook gebeuren door zonnen.

www.nvog.nl

Dieseltje, gewoon niet te lang gaan inderdaad. En doen waar je je goed bij voelt!

16. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    precies, thnx marittt

17. boveetje

boveetje Lid

Mar 31, 2007
    45
    0
    0
    hallo,

ik ben altijd spierwit, ik ga over 2 weken trouwen en wilde ook geen licht geven op de bruiloft . ben begonnen met een zonnebank kuurtje. ik heb een bleke huid ( erg wit), ben langzaam begonnen en iedere keer na het zonnebanken kijken of je geen vlekjes hebt gekregen.
    ben nu een week bezig en nog geen vlekje te zien. dus gewoon heel langzaam opbouwen.

sucses

18. suza

suza Lid

Apr 22, 2007
    12
    0
    0
    Hey Dames,

Ik ben pas net zwanger ± 7wk-jes, en ik heb vandaag heerlijk buiten gezeten 8) . Nu heb ik een donkerbruine verkleuring boven mijn lippen gekregen. Kan dat nu al zo vroeg in de zwangerschap een zwangerschapsmasker zijn?

Groetjes Suza

19. suza

suza Lid

Apr 22, 2007
    12
    0
    0
    Hey Dames,

Ik ben pas net zwanger ± 7wk-jes, en ik heb vandaag heerlijk buiten gezeten 8) . Nu heb ik een donkerbruine verkleuring boven mijn lippen gekregen. Kan dat nu al zo vroeg in de zwangerschap een zwangerschapsmasker zijn?

Groetjes Suza

Share This Page