hallo dames mijn dochtertje van bijna 10 maanden heeft nu bijna 3 tanden,2 onder en 1 boven. en nu doet ze niks anders dan tanden knarsen,erg vervelend maar volgens mij ook niet goed? hoe kan ik zorgen dat ze ermee ophoud voor dat ze meer tanden krijgt? want anders ben ik bang dat er weinig van het glazuur over blijft...
Hier ook sinds een dikke maand dat de boventandjes doorgekomen zijn en er vaak getandenknarst wordt. Vreselijk geluid en weet ook niet goed hoe het tegen te gaan... Ik lees even mee!
Same here! En vooral als hij slaapt. Ik heb geen idee of er voor zulke jonge kindertjes al wat voor bestaat, zo ja dan zijn de tips ook hier van harte welkom!
Ik stop altijd mijn vinger ertussen soms bijt ze me haha en dan zeg ik nee dat mag niet na een paar dagen zijn ze ermee gestopt. Maar ja misschien werkt dat alleen hier...
Onze dochter deed dat ook, is er toen na een paar dagen weer mee opgehouden. Ze hebben door dat ze tandjes hebben. Toen ze de 1e kiesjes kreeg heeft ze het ook weer even gedaan. Ging ook weer vanzelf over na een paar dagen. Je doet er weinig aan.
Mijn zoontje doet het ook! Ik ben inderdaad bang dat er weinig aan te doen is... Hij doet het ook weleens in zijn slaap. Als hij het overdag doet zeg ik wel dat het niet mag, maar ja als hij slaapt gaat dat natuurlijk niet.. Hij doet het nu ook niet zo vaak meer, volgens mij is het gewoon uitproberen wat je nou eigenlijk allemaal kan met die harde dingen in je mond, ze raken er vanzelf op uitgekeken!
Mijn zoontje doet het ook sinds vandaag. En als ik hem eten geef dan houd hij vork of lepel tussen zijn tanden geklemd. Ik hoop dat het snel ophoud, want van dat geknars krijg ik echt kippenvel.
Ow ja idd een vreselijk geluid. Ons manneke doet het ook wel eens. En trouwens mijn vriend ook wel eens tijdens het slapen. Echt vreselijk heb toch liever dat ie snurkt
Mijn dochtertje is nu 13 mnd en deed het ook toen ze pas tandjes had (zo rond 6 mnd). Echt een vreselijk geluid. Als we zeiden dat ze op moest houden, leek het net of ze ons uitdaagde en het nog eens extra deed. Negeren was idd het beste. Of eigenlijk geen punt van maken, maar haar een bijtring geven, zodat ze daar op zou knabbelen. Ze deed het gelukkig nooit in haar slaap. Nu ze kiesjes krijgt, doet ze ook weer af en toe knarsetanden.
Tim doet het hier ook nog af en toe. Bleh, mijn haren gaan ervan rechtop staan. Ik corrigeer hem steeds. Na de 3de keer zeg ik: "zeg! je hebt toch geen banaan in je oor zeker hey!" dan gaat hij heel hard lachen Ik corrigeer hem dus. eigenlijk vanaf het moment dat hij er mee begon (ook een maand of 10 gok ik)
Mijn dochtertje deed het ook toen ze een maand of zes was ze had toen 4 tandjes (2 onder en 2 boven). Ze heeft inmiddels 8 tandjes (4 boven en 4 onder) maar kan nu niet echt merken dat ze het nu nog doet, heb er niets aan gedaan ze hield er zelf mee op. Als ze slaapt doet ze het niet want ze slaapt met haar vingertjes in de mond. Ze ontdekken steeds nieuwe dingen dus ook wat ze allemaal met de tanden kunnen doen ik denk dat het gewoon een periode is wat vanzelf weer over gaat. Ik heb er geen aandacht aan geschonken en haar gewoon haar gang laten gaan. Maar je kan het altijd even vragen de volgende keer als je naar het CB moet.
hier deed ze het ook toen de tandjes aan t doorkwamen waren. Sinds ze haar gebitje heeft heb ik het nooit meer gehoord. zei er wel elke keer wat van als ik het hoorde maar of ze er naar luisterde