Mijn oudste is echt een spenenkind, al sinds de eerste week. Mijn jongste wilde de speen in eerste instantie niet. Ik ben het wel blijven proberen, omdat hij erg veel zuigbehoefte heeft en nog steeds regelmatig mijn pink wil. Nu is hij ook sinds zijn geboorte een ontzettende onrustige slaper. Hij wordt vaak wakker, woelt veel. Ook huilt hij standaard als ie in bed wordt gelegd. Overdags gaat ie dan alsnog snel slapen, maar 's avonds duurt het vaak wel 2 uur voordat ie eindelijk in slaap valt (we laten hem niet 2 uur alleen liggen hoor, voor het geval iemand dat denkt). Nu ben ik er sinds gister achtergekomen dat deze huildrama's verdwenen zijn met de speen... Maar... ik moet er soms wel 5 keer naartoe om hem opnieuw de speen te geven. Vooral overdags. 's Avonds in eerste instantie ook, totdat ie in zo'n diepe slaap valt dat dat niet meer hoeft. Maar dat kan wel een tijdje duren. Dus kiezen voor huilen? Of voor een aantal keer heen en weer lopen? Ik weet gewoon niet meer hoe het bij mijn zoontje ging
Hier is het heen en weer lopen. Ging vanzelf over en ik heb liever een rustig kind waarbij ik heen en weer moet lopen dan een huilend kind. Ik bleef vaak even in de buurt, om hem terug te geven. Duurde bij ons ook veel minder lang dan zonder speen!
Bij mij precies hetzelfde verhaal! Helemaal verknocht aan haar speen en als ik haar na de laatste fles (rond 23:30) in bedje leg kan ik er heen blijven lopen om de speen te geven tot zo'n 1:30..valt ze eindelijk in slaap. En dan om 6:30 weer haar eerste flesje..zo breken de nachten je wel op! ik lees mee... xx
@ reintje: oei, zo laat nog... wij hebben dat dus om 20.00 uur. @ gentle: hoe laat heeft dat geduurd totdat het beter ging? Ik ben een beetje bang dat ik nog een half jaar zo door moet gaan Vooral als ie naar het KDV gaat straks is dat natuurlijk niet zo handig... Ik zie de leidsters niet continu heen en weer lopen namelijk.
Heb een aantal weken ook heel veel op en neer gelopen om de speen te geven.. Sinds anderhalve week niet meer nodig, als ze de speen loslaat, slaapt ze OF ze pakt haar vinger, sabbelt net zo lekker
yukl, als hij dan slaapt op het kdv zullen ze het wel doen hoor. Maar even serieus, hier ook dus dat probleem gehad, met een maand of 4 heb ik de knuffel-je-speen gekocht. Die zag ik nu bij intertoys ook in een nijntjes variant, mocht je dat leuk vinden??? Anders hebben ze hem in verschillende kleuren. Omdat ze wat zwaarder dan een doekje zijn, verplaatsen ze verder niet in bed. Als je zoontje zn tutje dan kwijt is en hapt ernaar, dan ligt die vlakbij. Ik vond he, ideaal. Tiamo Knuffel Je Speen | Speelgoed | Baby-Dump
Oh hahaha, dat ding hebben we! Kraamcadeautje van mn zusje Niet aan gedacht om het al uit te proberen omdat ik dacht dat ie er nog te klein voor zou zijn? Kan het eens uitproberen of het helpt.
ik zou het zeker proberen, hoe kleiner hoe makkelijker, dan blijft die goed liggen. Mijn meisje sliep wel op haar zij, dan bleef dat ding dus gewoon liggen en als ze zich afwende en daarna terugdraaide, dan lag die nog op dezelfde plek. Hier was het echt een uitkomst.
Mijn zoontje slaapt op zijn buik dus dan werkt het wellicht ook wel. Op de rug lijkt het me inderdaad niet zo praktisch. Niet totdat ze zelf kunnen draaien althans.
hier precies hetzelfde ook knuffel je speen en ze slaapt hier ook op haar zij dus dat werd een beetje lastig met een zijligkussen dus ik heb die knuffel omgedraaid dus met de dikke kant tegen despeen tussen haar armpjes snappen jullie het nog haha maar dat scheelt wel lopen
volgens mij is het ook zo dat als ze nog zo jong zijn ze niet heel diep slapen en dus snel wakker worden als de speen eruit valt... ik weet niet meer wanneer dat bij Jill beter ging heel eerlijk gezegd. ik legde altijd een knuffeltje tegen de speen aan, deze knuffel heeft ze nu nog, is haar favoriete knuffel.
Ik zou ook zeker kiezen voor heen en weer lopen... je zult merken dat het na een tijdje niet meer nodig is. Maar omdat je beschrijft dat je kindje erg onrustig is en veel ligt te woelen, zou je ook baat kunnen hebben bij een Puckababy. Dat heeft bij ons heel erg veel geholpen en hierdoor kunnen ze ook die speen niet uit hun mond trekken. Dat deed Tygo namelijk ook vaak.
Bij Julian precies hetzelfde. Ik loop er gewoon elke keer naartoe. Duurt ongeveer 15 minuten en 10 keer speen terug doen. De bovenverdieping is nog nooit zo opgeruimd geweest. Maar ik heb er ook wel tijd voor. Bij Isabella deden we op een gegeven moment 4 spenen in bed. Een handdoek tussen de muur en het ledikant zodat ze niet uit bed konden vallen aan die kant. Na een bepaalde leeftijd ( geen idee welke ook alweer) kon ze gewoon zelf haar speen terug stoppen. Julian probeert dat ook maar kan dat nog niet. Hij wil wel maar hij is nog te klein om de handjes echt goed te coördineren.
Bedankt voor de reacties! Hier is het helaas wel gedurende zijn hele dutje (vaak 1,5 uur) heen en weer lopen. Hij blijft namelijk onrustig slapen. Ik heb vannacht die knuffel geprobeerd en hij bleef inderdaad liggen (met zijn armpje om die knuffel heen, hoe schattig ) maar hij ging er wel van smakken omdat die speen dan net niet goed lag. Maar goed, het was 1 groot drama vannacht dus ik probeer het vandaag nog een keer. Het duurde vannacht namelijk tot 2 uur voordat ie in een diepe slaap viel Hij ligt om die reden tussen ons in omdat ik hem constant in slaap moet sussen (of spenen). Ik kan me ook niet meer herinneren wanneer de oudste zelf die speen kon pakken. Volgens mij duurde dat wel even? Gek zeg, hoe snel je die dingen weer vergeet.