Haha! hier ben ik dus ook bang voor, ben pas 14 weken maar nu al bezorgd als ik kindjes van 6 alleen naar school zie fietsen.... Hormonen!!
Ik maak me ook wel aldoor zorgen. Maar merk wel dat ik wat meer durf sinds de 20 weken echo. Maar denk idd dat het echte zorge. Maken nooit over gaat.
Eerste zwangerschap: niet, was heel ziek en werd met 10 weken een MA Tweede zwangerschap: zelden/weinig, had bloedingen tot 12 weken en een "slechte" 20 weken echo met alle gevolgen van dien. Huidige zwangerschap: sinds gisteren!!! Ik weet eindelijk hoe een echte roze wolk voelt. Na een goede 13 weken GUO!!! Moet wel eerlijk bekennen dat ik deze zwangerschap niet heel erg onzeker ben, maar sinds gisteren kan ik echt bewust genieten!
Tuurlijk spannend in de eerste weken. Maar gelukkig heb ik nooit een miskraam oid gehad, dus mijn angst daarvoor was ook niet zo groot. Vanaf 12 weken kon ik wel genieten en vanaf 20 weken voelde ik me een gezegend mens met een heerlijke zwangerschap met bijna geen kwaaltjes. Ik hoop dat het zo mag blijven en gun dit iedereen!
Heb er altijd van genoten, maar ben ook niet iemand die snel bang is dat het fout gaat. En ben heel blij dat ik er altijd van genoten heb! Ondanks dat ik nu met zwangerschapsvergiftiging in het zh lig, geniet ik nog steeds van het getrappel in mijn buik!
Eerlijk? Tot nu toe geniet ik alleen als ik haar voel bewegen. En dit is bijna nooit Ben erg ziek geweest tot 24 weken, toen ging het een tijdje beter tot 31 weken. Want sinds 31 weken voel ik weinig leven. Bij 32 weken een goeie echo gehad.. en met 34 weken ligt ze ineens achter in groei. Dus nu zit ik in zorgen... terwijl ik graag wil genieten. Ook in onze omgeving helaas doodgeboren kindjes tijdens mijn zwangerschap. Wat het genieten en minder zorgen maken moeilijk maakt.
Dat maakt het voor mij ook moeilijker. Ik werk in de kinderopvang en hoor daardoor heel veel leuke verhalen maar ook helaas de verschrikkelijkste horror verhalen. miskramen, slechte 20 weken echo's tot doodgeboren kindjes. En helaas blijven de slechte verhalen eerder hangen dan de goede. Dat is ook vaak het probleem met het internet; je vindt vaker de dingen die fout gaan dan goed! zodat het bijna lijkt alsof het in de regel vaker fout gaat maar dat is helemaal niet zo. Het gaat juist veel vaker goed dan fout. zoals ik al zei; ik merk dat ik sinds een paar dagen dat ik de dingen/zorgen meer een plekje heb kunnen geven. De verlos merkte dat afgelopen donderdag ook bij mij op dat ik minder nerveus overkwam etc. En je zorgen maken is in principe geen slecht iets! Je bent een moeder vanaf het moment dat je een positieve test in je handen hebt zeg maar en het moederinstinct is erg krachtig.
Ik heb me ook vreselijk veel zorgen gemaakt tijdens de zwangerschap. Achteraf vreselijk van gebaald, want nu is die mooie periode in mijn leven afgesloten en heb ik er niet van genoten. Had mijn zwangerschap heel anders voorgesteld. En uiteindelijk schiet je er niks mee op, want als het fout gaat, gaat het het toch wel fout. Maar ja.. denk dat ik bij mn volgende zwangerschap precies hetzelfde ga zijn en daar zie ik nu al tegenop
Ik kon pas echt genieten na de eerste echo. Ik heb me in het begin heel veel zorgen gemaakt! Ik was wel zwanger maar voelde me niet zwanger! En toen kreeg ik met 6,5 week ook nog eens een kleine bloeding en met 7,5 week weer! Daarom kreeg ik een paar dagen eerder een echo, en wat een geruststelling je ziet voor het eerst je kindje! Het zit op de goede plek en zijn hartje klopt! Sinds dien geniet er ik elke dag van!