Even een spoedje voor de dames hier. Mijn zoon heeft verschrikkelijk last van de muggen, maar dan ook echt heel erg. Kennelijk heeft hij heerlijk bloed, want ze duiken massaal op hem. 'Feast on the child,' hoor ik ze nog net niet roepen. Ik heb momenteel enkel kruidvat muggenspray staan, maar hier staat op dat je dit niet mag gebruiken bij kids onder de 3 jaar. Nu dus mijn dilemma; Hij word in september 3 . Ik toch niet een beetje bij hem opspuiten? Al is het maar op zijn kleding. Dan kan ik die krengen in ieder geval op afstand houden. (Oja, uitmoorden heb ik geprobeerd, maar die gluiperige kruiperts weten zich goed voor mij te verstoppen en nee, ik heb geen klamboe of iets dergelijks, dus die vlieger gaat ook niet op.)
Bij de GGD zeggen ze dat er 30% deet in mag zitten! ook onder de 3. Ik ging op vakantie en dat hebben ze aangeraden. Mijn zoontje is 2 jaar.
Insektenwerende middelen - SGZ Studentengezondheidzorg Hier staat dat je het boven de 2 al mag gebruiken. Maar niet op de handen om te voorkomen dat ze het in hun ogen wrijven. Wel max 30%. Dat klinkt mij wel reëel in de oren. Ik zou het zelf wel aandurven.
Ik zie nu idd ook verschillende adviezen. Maar het blijft heftig spul dat schade kan aanbrengen aan je zenuwstelsel en agressief is voor je huid. Heb je het wel eens per ongeluk geproefd? Ik zou Deet bij kinderen alleen gebruiken in gebieden met malaria en dengue, en anders gewoon natuurlijke middelen gebruiken zonder Deet. Deet wordt ook afgeraden om voor langere perioden te gebruiken, dus voor thuisgebruik in de zomermaanden lijkt het me niet geschikt.
De middelen die je tijdens een zwangerschap mag gebruiken zijn ook veilig voor jonge kinderen. Maar dat heb je nu vast niet in huis. Ik zie deet zelf als een zeer zwaar middel, en zou het derhalve dus niet gebruiken.
Ik moet er ff bij vermelden dat we naar een land gingen waar malariagebieden zijn. En idd mag je het niet op de handjes smeren. Uiteindelijk heb ik t niet gebruikt omdat we locaal iets gekocht hebben. Maar thuis zou ik het ook sws niet gebruiken.