Avond4daagse

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door spruitjes, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ik moet mijn werkrooster nu al invullen voor de tijd dat het hier avond4daagse zal zijn. Maar ik denk er sterk over na om mijn dan 5 jarige nog niet mee te laten lopen. Die gaat om 19.00 al naar bed. Maar vind het ook wel weer sneu als ze buiten de boot valt in de klas.
    Vanaf welke leeftijd liep jullie kind al mee ? En hoe ging dat ?
     
  2. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hier mogen ze vanaf groep 3 mee doen, maar ik zie het mijn dochter nog niet doen...
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Mijn kinderen hebben nog nooit meegelopen en zijn ook nooit buiten de boot gevallen hoor. Zijn hier altijd zat andere kinderen geweest die ook niet meeliepen om diverse redenen.
    Ik zou me daar geen zorgen om maken ;)
     
  4. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Hier mag het vanaf groep 1. Onze kinderen lopen nu mee vanaf groep 3 en groep 5. Voor de jongste was groep 3 prima, daarvoor piepte ze al na 100 m lopen.
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Met vijf lopen de meesten nog niet mee. En daarna verschilt het erg per regio/school. Hier loopt ieder jaar per klas een handje vol mee. Van buiten de boot vallen als je niet meeloopt is absoluut geen sprake.

    En om je vraag mbt vanaf wanneer ze meeliepen te beantwoorden: de oudste was net 5 toen ze voor het eerst meeliep (ze wilde met 4 al ;)), de jongste was 6. Ging prima, alleen de derde avond was de eerste keer dat de oudste meeliep pittig.
     
  6. Kleintje86

    Kleintje86 Niet meer actief

    Hier afgelopen jaar alle dagen meegelopen, zoontje was toen nog 4 jaar. Dit ging super goed maar hij is wel gewend om veel en ver te wandelen.
    Verder ging hij toen rond 18.30u naar bed maar die 4 dagen later in bed gingen zonder problemen.

    Komend jaar wilt hij weer en zal zijn broertje van dan nog net 3 jaar waarschijnlijk ook een paar dagen meelopen.

    Of ze buiten de boot vallen in de klas valt denk ik wel mee, vaak loopt niet de hele klas mee lijkt me zo.
     
  7. trulyhappy

    trulyhappy Bekend lid

    1 jun 2013
    530
    300
    63
    Bij ons mogen ze v.a. groep 1 meedoen.

    Onze dochter was 4 jaar en 4 maanden toen ze voor het eerst mee liep. Ik vond haar eigenlijk veel te jong, maar ze wilde heel graag meelopen, dus we zijn toch met haar gaan lopen.

    Ze vond het erg leuk, was ontzettend trots op haar medaille. Ze was echt geen wandel-type daarvoor, weinig ervaring met hele stukken lopen, maar dat ging wonderbaarlijk goed. Ze had wel af en toe een 'zeur momentje ' ( 'hoe lang nog?' 'Ik ben moehoe'), maar was steeds makkelijk af te leiden. Ik was echt positief verrast.

    Hier ligt ze dan 3 avonden (4e dag is zaterdagmiddag) wat later in bed, gaat prima. De energie en het plezier maken dat ze dit prima trekt. We laten haar die dagen bewust niet spelen, maar in de middag lekker rustig aan doen.

    Ze zal dit jaar voor 3e x op rij gaan meelopen, zit nu in groep 3.
     
  8. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vanaf 4 jaar lopen ze alledrie mee.
     
  9. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.469
    2.157
    113
    Onze oudste heeft vanaf groep 1 meegelopen, ze was 5 ten tijde van de avondvierdaagse. De jongste ging in groep 0, dus met net 4 jaar, al mee want zijn zus liep tenslotte ook al en hij wilde ook. We hadden toen nog wel de buggy mee waar hij af en toe in kon. Wat ik ook wel zie, is dat ouders bijvoorbeeld de 3e avond even overslaan. Omdat we met school lopen als groep, wordt niet iedereen individueel gecontroleerd hier en dan kan dat wel. Doet niemand moeilijk over hier.

    Wat betreft je vraag over buiten de boot vallen: dat zal wel meevallen. Bij ons op school loopt over het algemeen maximaal de helft van de kleuters mee, meestal iets minder en dan meer groep 2 dan groep 1. Dus ze zal vast niet de enige / in de minderheid zijn.
     
  10. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.999
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Groep 1, 5km
     
  11. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Beiden vanaf groep 1, rond 4 jr 10 mnd. De jongste heb ik 1 avond moeten sjouwen, die was in de eerste twee kilometer omver gelopen door grote jongens en lelijk gevallen, en toen had hij het gehad. Verder deden ze altijd goed mee. Een weekje laat naar bed overleven ze wel.
    Overigens lopen lang niet alle kinderen mee.
     
  12. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Oudste vanaf 4 jaar. Dat ging prima, af en toe een stuk op de nek. Hij was overigens de enige uit zijn klas.

    De jongste wordt bijna 4, maar die zeurt na 100 meter al. Ik twijfel dus nog of hij ook mee gaat doen.
     
  13. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.658
    1.188
    113
    Hier vanaf groep 1 meegelopen.
     
  14. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje loopt mee sinds hij 4 is :oops: De 5km, 4 avonden. Gaat prima. Hier is het overigens geen klasgebeuren, wij gaan op eigen initiatief. Dit jaar gaan we voor de 3e keer meedoen. Wat ik doorgaans wel doe is 's middags al koken - ik haal hem tussen de middag op i.p.v. dat hij overblijft en een normale broodmaaltijd eet. Ons avondeten bestaande uit belegde broodjes etc neem ik dan mee voor tijdens het wandelen. Wij zorgen altijd dat we tussen 17-17:30u starten. Zoontje vindt het elk jaar erg leuk :)
     
  15. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Vorig jaar heeft mijn vijf jarige dochter 2 avonden meegelopen. Dit jaar gaat ze alle avonden meelopen.

    Het ging prima. Ook al ligt ze normaal die tijd al op bed. We hebben ervoor gezorgd dat we het weekend erna niks hadden zodat ze bij konden komen.
     
  16. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Mijn dochter zal dan net 5 jaar zijn, maar nee ik vind haar nog te jong om mee te lopen. Ze ligt altijd al om 18:30 uur op bed.
    Ik denk dat wij er over na gaan denken als ze in groep 3 zit.
     
  17. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.565
    7.391
    113
    Hier lopen de kinderen vanaf de instroom al mee, met 4 jaar dus :)

    Kleuters (Gr instroom,1 en 2) alleen de laatste avond 5 km. Krijgen ze een dagmedaille en de binnenkomst vinden ze zo leuk om mee te maken!
    1 avond later naar bed is ook prima te doen. Soms hebben ze de dag er na studiedag, dat is wel handig ;)

    Groep 3,4 en 5 lopen 5 km
    Groep 6,7 en 8 lopen 10 km

    Je kind zal vast niet buiten de boot vallen, maar als ik naar onze kinderen kijk vinden ze het altijd ontzettend gezellig om mee te lopen!
     
  18. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Dochter liep voor het eerst mee toen ze 4 was, zoon van 2 ging toen mee in de buggy. Het jaar daarna hebben ze allebei de 5km gelopen zonder buggy. Ging prima.
     
  19. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik zou vooral kijken wat jouw dochter zelf wil. Houd ze van wandelen of niet? Kan ze 4 dagen achter elkaar 5 km lopen? Vindt ze het leuk, dan kun je haar opgeven. Maar heeft ze er geen zin in, dan zal ze vast niet buiten de boot vallen. Hier loopt ook nooit de hele klas mee en dat is echt geen enkel probleem. Niet iedereen houdt van wandelen. ;)

    En om jouw vraag te beantwoorden: hier lopen ze vanaf groep 1 de 5 km en vanaf groep 6 de 10 km. Maar alleen omdat ze het zelf willen en het superleuk vinden. Het is echt een feestje, vooral de laatste avond.
     
  20. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Beide vanaf groep 1. sterker nog, de jongste liep al mee toen de oudste in groep 3 zat, toen was hij zelf 3 jaar. Wel veel bij papa op de nek, maar super gezellig!
    Oh en altijd direct 4 dagen hoor. Ging gewoon goed.
     

Deel Deze Pagina