Hi meiden, Heb pas over paar weken intake met kraamhulp (mede door feestdagen etc.), maar vroeg me af of iemand hier soms zo een antwoord weet op mijn vraag. Bij de geboorte van zoonlief had ik een lakentje en deken. Ik vond dit echter niet heel prettig en ben met 2-3 maanden overgestapt naar een slaapzak. Meneer groeide goed en paste dus al in 68-80 haha. Nu heb ik 2 slaapzakjes met afritsbare mouwen in de maat 50-62 gekocht. Mag je die de eerste tijd al gebruiken? Of wordt dat afgeraden?? Ik heb bijv ook een Aerosleep, maar die wilde kraamhulp eruit ... Gedaan hoor maar toen ze weg was weer erin... Dus misschien zijn er ook "regels/handleidingen" mbt slaapzakjes bij kraamhulp? Ik heb de dekens en lakentjes overigens nog maar voor veiligheid (boef spookte na week al hele bed rond ) zou ik persoonlijk liever een slaapzak gebruiken.
Wij hadden ook een klein slaapzakje en hebben die ook vanaf het begin gebruikt. Had kraamverzorgster helemaal geen problemen mee. Gewoon doen als je je er goed bij voelt. Hij moet natuurlijk niet te groot zijn zodat je kindje erin kan zakken. Maar anders geen probleem lijkt mij.
Ik denk dat als jij een goede reden hebt om tegen de mening van de kraamhulp in te gaan dat ze daar geen problemen mee hebben. Dus beter had je de aerosleep gehouden (ook al vind ik het zelf ook de grootste onzin). Eerlijkheid is toch het beste. Kijk gewoon of het slaapzakje goed past en het hoofdje er niet onder in kan schieten en dat hij de armpjes niet in de slaapzak kan trekken (dus strak genoeg om de oksels). Weet alleen niet hoe je het dan doet met de kruiken. Wij hebben bij de eerste vanaf 6 weken een slaapzak gebruikt. Denk dat het nu ook zoiets gaat worden.
Met een goed passende slaapzak is dat geen probleem, volgens mij zijn er slaapzakjes voor pasgeborene, die zijn dan iets smaller aan de hals zodat ze niet met het hoofdje naar onderen kunnen. Slaapzak baby? Bekijk de babyslaapzak collectie | Babypark Hier staan er een paar.
Mijn jongste is van december en wij hebben hem vanaf zijn geboorte lekker in een slaapzakje gelegd. Idd gewoon goed kijken of het hoofdje dat het hoofdje niet in het slaapzakje komt. Bij deze kleine gebruiken we hem weer .
Wij hebben de slaapzak nog niet gebruikt, maar onze kraamhulp vond het geen probleem als we dat wel zouden doen. (toevallig nog over gehad.) Nu zou het mij eerlijk gezegd ook niks kunnen schelen als ze het wèl een probleem had gevonden. Die aerosleep was er bij mij dus ook absoluut niet uit gegaan. Er is namelijk geen enkele reden om dat te 'verbieden', net zo min als je een slaapzak zou moeten verbieden. Wel i.v.m. de veiligheid natuurlijk goed opletten met de maat. Ik heb bij onze oudste vaak in het begin het halsgat nog een stukje verder dicht genaaid.
Thanks voor de reacties. Aerosleep kon ik me in de begindagen nog enigzins in vinden, vooral omdat zoonlief snel afkoelde maar toen ze wegging dacht ik tja ik vind t nu toch een veilig gevoel én hij koelde ook niet meer af (steeds getempd).
De aerosleep eruit als je kindje nog in de kruiken ligt kan ik me wat bij voorstellen... Maar verder ben jij de mama en de 'baas'. Goed advies altijd welkom. Als een slaapzakje goed past is er niets aan de hand toch