Wanneer koop ik wát?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MHP, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dan is ze zelfs 6 weken :)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Een kinderstoel kan wachten,
    een wipstoel kun je tot het laatst toe kopen en kan prima van marktplaats
    kinderkamertje en kinderwagen zitten als je ze nieuw koopt, vaak levertijden op, dus dat doe je zo rond de 20 weken

Als je een nieuwe kinderwagen koopt, zijn er vaak acties waarbij je de maxicosi erbij krijgt. Verder is het een idee om juist de laatste maanden van dit jaar en de 1e maanden van volgend jaar op te letten wat dit betreft, omdat je juist dan vaak afgeprijsde wagen hebt, van 2012 - terwijl dan alweer de wagens van 2013 verkocht moeten worden ;).

Box kan ook prima van marktplaats. Als je geen huisdieren hebt die aan de box moeten wennen, kun je rustig tussen de 34 en 38 weken nog marktplaats in de gaten houden.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

dan is ze dus al 6 weken hahaha.
    ;)

4. MHP

MHP Lid

12 sep 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor al jullie handige reacties! Zitten jullie ook al lang voor een aankoop jullie te verdiepen in die producten. Of gebeurt dat sowieso wel, omdat jullie het als vrouw zo leuk vinden dat er wat in je groeit? Ik kan namelijk nogal impulsief zijn. Gebruiken jullie dus veel verdiepingstijd, bijvoorbeeld al ruim voor die 20e week dat jullie de kinderkamer gaan bestellen?

5. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Ik zou zowiezo de baby dump aanbiedingen in de gaten houden..
    Meestal krijg je daar bij een kinderkamer de box erbij..
    En bij de kinderwagen krijg je meestal een autostoel erbij en een verzorgings tas..
    Bij andere winkels weet ik niet want ik heb daar geen ervaring mee..

Wanneer je wat koopt ligt inderdaad aan jullie zelf.. maar mijn advies is om te wachten na de 12 weken :)

Wij hadden trouwens met de 26 weken alles al klaar :)

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb nooit positiekleding gedragen :') ligt gewoon aan de situatie.

7. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    babykamer hebben wij direct na de 20 weken echo gedaan. Vond ik zelf erg belangrijk. Achteraf maar goed ook, maar vanaf 30 weken lag ik op bed wegens bekkenklachten, dus vond het erg fijn dat ik het nog samen met mijn man heb kunnen klaarmaken.
    wij hebben bijna alles via marktplaats. bedje heeft mijn man zelf gemaakt en we hebben een oud dressoir met heel veel laadjes zelf opgeknapt en dat als commode gedaan. En een schommelstoel gekocht bij de praxis in de aanbieding.

Positiekleding droeg ik vanaf een week of 12 al wel. Geen tshirts, maar broeken al wel.

Kleding voor de baby en alle praktische spullen zo rond 25/26 weken het meeste gekocht en later nog wel wat kleine dingen.

Wij begonnen dus niet voor de 20 weken, maar wel direct na de 20 weken echo, omdat ik me toen goed en fit voelde en het erg leuk was om alles met zn 2en klaar te maken. Je weet nml. nooit hoe het lichamelijk verloopt.

Wij hebben zelf alles nogal impulsief gekocht. Kinderwagen ed hebben we wel even op internet gekeken, maar ons in de winkel laten adviseren en met een half uur waren wij weer weg.

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Uhh nou maxi cosi kosten wij vóór ik zwanger was :D

Maar idd alles een beetje verspreiden.

Op dit forum kun je eens hier kijken De babyuitzet - Zwangerschapspagina
    Daar vind je wellicht wat meer tips.

Kijk goed op marktplaats, daar staan mooie complete kinderkamers die niet voor nieuw onderdoen.

Positiekleding zou ik niet voor een ander durven kopen, dat moet gewoon lekker zitten dus misschien kun je haar een keer meenemen naar de prénatal of zo, en daar wat uitzoeken.

9. MHP

MHP Lid

12 sep 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn trouwens nog steeds reacties welkom. Misschien komt iemand weer met nieuwe ervaringen die mij of anderen op ideeën brengt.

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Positiekleding ligt echt helemaal aan de zwangere zelf, sommige hebben het helemaal niet nodig, de ander pas halverwege de zwschap en de ander al vroeg...
    Mijn 1e broeken heb ik gekocht met 15 weken omdat ik mn knoop niet meer dicht kreeg en de rest zo'n beetje de hele zwschap door...

Kinderkamer met een week of 22
    Kinderwagen met 13 weken (cadeau gekregen van schoonouders)
    Maxi cosi met 32 weken (cadeau van mijn ouders)

En kleertjes niet teveel in het begin omdat je toch seizoensgebonden bent... en ook niet te laat want dan hangen er alweer kleren voor het seizoen erop... (kan wel grotere maten uiteraard)

Kinderstoel hebben we pas aangeschaft toen dochter het nodig had.
    Box was met een week of 25
    uhm... wippertje ook zoiets...

11. Biatch

Biatch Lid

25 jul 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je niet zoveel geld hebt, zou ik alles via marktplaats kopen. Scheelt heel veel. Wij hebben daar een kinderwagen gekocht die nieuw 600 is, wij hebben hem voor 200. Kinderkamer is onzin nieuw, nergens voor nodig, tenzij je dat persee wilt...maar nergens voor nodig. Je hebt voor 100 tot 200 euro al een heel mooi leuk kamertje!
    Maxi cosi net zo...gebruik je maar een paar maand, dus via marktplaats hoppa! Scheelt je ontzettend veel geld en het meeste wat je voor je baby aanschaft heb je maar een paar maand nodig. Misschien een paar jaar.
    Zwangerschapskleding is niets van te zeggen, want je weet niet of ze wel een buik gaat krijgen of hoe dik...
    Ik zou kleine dingetjes kopen, maar grote dingen wachten tot na de goede echo.

12. MHP

MHP Lid

12 sep 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe zit het eigenlijk met zwangerschapslingerie? Ik hoor iedereen over de broeken vanaf week 10 t/m 25, maar lingerie is normaliter ook leuk als cadeau.

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Nooit gedragen.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vermoed dat je vriendin het echt niet leuk gaat vinden dat van je te krijgen.

een tent onderbroek en een saaie grote meegroei bh zijn nu niet bepaald opwindend

15. MHP

MHP Lid

12 sep 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, oke daar zit wat in. Maarja, dan misschien niet als cadeau. Het is als product opzich misschien wel aan de orde. Of is dit niet altijd vereist? Het is wel goed dat ik hier wat leer, dan vindt mijn vriendin het vast leuk dat ik ineens zoveel weet en mij hierin heb verdiept.

16. Koon

Koon Niet meer actief

Er is vast wel mooie zwangerschapslingerie te koop hoor.

Heb aan het begin van mijn zw. een gewoon setje gekregen van mijn vriend (paste ik aan het eind vd zwangerschap ook nog gewoon) en ik vond dat erg leuk!

17. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bij ongeveer 13 weken zwangerschap heb ik twee zwangerschapsbroeken gekocht, waarvan eentje toen nog een stuk te ruim, maar kon wel.
    Verder hebben wij met de aankopen gewacht tot de 20 weken echo.
    Bedenk voor jezelf wat je nieuw wilt kopen en wat tweedehands. En heb je in je omgeving nog mensen die spullen hebben?
    Soms doe je ook aan acties mee, bijv. Airmiles, waarmee je zonder bijbetaling wat kunt kopen. Zo hebben wij dus een gratis wipstoeltje :).
    Bij de ING, als je rentepunten spaart, kun je ook met flinke korting op de advies prijs, producten kopen. Dit kan aantrekkelijker zijn dan tweedehands.

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

#38 sydneys, 12 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2012
    had ik nog nooit van gehoord :)
    ikzelf draag nog geen zwangerschapskleding en ik ben nu 24 weken, ik moet wel zeggen dat mn broeken niet meer goed zitten dus ik ga deze week waarschijnlijk wel eens kijken daarvoor.

als jullie zwanger zijn :) krijg je vaak ook veel van familie en vrienden, ik heb echt veel gekregen van mijn nicht en het ziet er nog uit als nieuw, misschien hebben jullie ook dat geluk? geen kindjes geboren in de familie de laatste jaren?

met het slaapkamertje zijn we met 22 weken begonnen, kamertje op marktplaats kekocht voor 175 euro en het ziet er heel mooi uit (bedje, kast, commode en doorgroeibed) hou marktplaats elke dag in de gaten als jullie stilaan van plan zijn om een kamertje aan te schaffen want elke dag komen er wel 4 of 5 bij in een omtrek van 25km! ;)

dit weekend word het kamertje behangen en dan is het klaar en hebben we de meeste grote dingen die duurder zouden moeten zijn
    het geld wat je nu bespaard door middel van marktplaats kan je altijd wel gebruiken, is het niet nu, is het in de nabije toekomst

dus niet te snel beginnen, jullie krijgen misschien veel, hou marktplaats goed in de gaten en veel succes met jullie zwangerschap

19. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Lingerie kan prima hoor, maar dan kun je het beste iets kopen met een broekje wat laag valt. Het is alleen erg lastig omdat je niet weet hoe ze gaat groeien en het kan dan dus zijn dat ze het setje maar kort aan kan. Aangezien je al aangeeft het geld zoveel mogelijk te willen spreiden zou ik de lingeriesetjes dus achterwege laten. Ik vond het zelf trouwens ook zonde om heel veel geld uit te geven aan lingerie (want alles voor de zwangerschap is veel duurder dat gewoon) terwijl je het maar zo kort kan dragen. Ik heb dus meegroei bh's gehaald bij de Hema en van die heerlijke grote onderbroeken. Ze zien er niet uit, maar zitten heerlijk. hihi;):D

20. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Precies wat je zegt, 't is sowieso leuk om er mee bezig te zijn. En reken maar dat er meerdere zwangere stellen impulsief zijn als ze een babywinkel binnen lopen ;)

Deel Deze Pagina