Wanneer koop ik wát?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MHP, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Positiekleding hangt er ook vanaf wat ze normaal draagt - een boyfriend jeans kan een stuk langer nog mee dan een strakke skinny. En als ze sowieso al veel tuniekjes en soepele jurkjes draagt, heeft ze pas heel laat positiekleding nodig. Je hoeft echt geen hele garderobe aan te schaffen! Twee of drie broeken, een rokje en een paar tops en vestjes zijn meer dan genoeg. Ik ben rond 24 weken wat positiekleding gaan aanschaffen, en was de dertig weken ruim voorbij toen ik echt alleen nog maar positie-bovenkleding droeg.

Positielingerie heb ik ook niet nodig gehad, de meeste jonge-vrouwen-slipjes vallen gewoon onder de dikke buik, en of ze een meegroeibeha nodig heeft hangt ervan af hoe hard de ladies groeien - ik heb pas voedingsbeha's aangeschaft toen mijn dochter een week of drie was.

Bedenk ook van tevoren wat je wil, en wat je eigenlijk niet nodig hebt. Wij hebben hier een luxe kinderwagen in de berging staan, maar in ruim twee maanden tijd hebben we die welgeteld twee keer gebruikt, plus een keer de bak als reiswieg. Een wipstoeltje stond als eerste op de lijst, we zouden m als kraamcadeau krijgen maar de kleur die we wilden was moeilijk aan te komen, en eigenlijk missen we m helemaal niet. Een box hebben we ook niet ivm plaatsgebrek. Een lekkere speelmat daarentegen is weer een gouden greep (en leuk kraamcadeau). Met rooming in kan je de babyfoon ook nog wel even uitstellen.

Kamertje vroeg klaar is leuk, maar misschien wil je ook nog wel van je hobbykamer genieten zolang het nog kan ;) Als je die meubels eenmaal hebt moet je ze ook ergens laten.

En bereid je voor: je gaat Stapels en Stapels textiel kopen! En dan heb ik het nog niet eens over al die schattige kleertjes (nee, je hebt echt niet meer dan drie, vier mutsjes nodig weet ik nu) maar over alle spuugdoeken, hydrofielen, flanellen, beddengoed, omslagdoeken, waskussenhoezen en ga zo maar door.

Deel Deze Pagina