Is dit eczeem?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chanti1990, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Hoi,

Is dit voor iemand herkenbaar?
    Cb zij dat dit waarschijnlijk een smet plekje is maar het smeren van sudocreme en ander spul werkt niet.
    Ik twijfel of het geen eczeem is.
    Mijn zoontje is 5 maanden oud en het zit bij hem in de hals. Het zit er inmiddels al zeker 2 maanden.
    Is dit iets om mee naar de HA te gaan?

PhotoGrid_1433339392174.jpg

2. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Zo zag de eczeem er bij mijn zoontje er wel uit op die leeftijd, even langs de huisarts.

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Zo kan eczeem er bij mijn dochter ook uitzien. Heb je het idee dat het jeukt?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lijkt er wel op.
    SUdocrem bevat alcohol, dus dat is bij eczeem een heel slecht idee, maar bij een hoop andere dingen ook. Troep is het, kun je beter bijv. de billenzalf van kruidvat nemen, die bevat geen alcohol :)

5. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het eczeem is werkt de ultrabalm van lush erg goed.

6. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Ik zou sowieso naar huisarts gaan voordat je van alles gaat smeren.
    Straks vererger je het alleen maar.
    De ha kan je de juiste crème geven.

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ja, het lijkt mij open eczeem. Als de huisarts bevestigt dat het open eczeem is, moet je een goede behandeling starten. Zowel vette zalf, als hormoonzalf. Op die manier kan de eczeem ingedampt worden. Je moet daarvoor echt even langs een arts.

Belangrijk is dat je door blijft smeren tot het echt helemaal over is. Dan pas de hormoonzalf afbouwen. Eczeem blijft namelijk nog actief onder de huid, ook als je boven de huid niks meer ziet. Door zorgvuldig af te bouwen wordt ook de eczeem onder de huid aangepakt.

Eczeem behandel je effectief met een goede combinatie van zalven voorgeschreven door een arts. Niet met billencreme of sudocreme.

8. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ik zou naar de huisarts gaan, als mijn zoontje een plekje heeft langer dan een week ga ik ook, inmiddels al 2x ringworm,krentebaard gehad zucht...:x
    De zalfjes van de huisarts helpen hier altijd wel goed.
    Succes!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik bedoelde hiermee voor alle duidelijkheid uiteraard niet dat je de billenzalf van Kruidvat wel op de eczeem moet smeren... :)
    (Maar billenzalf zonder alcohol heeft voor luieruitslag echt zwaar de voorkeur boven zalf met alcohol, dat was m'n punt ;)).

Voor eczeem heb je idd goede hormoonzalf nodig. Bij milde klachten kun je daarvoor bij de huisarts terecht, gaat het niet over, dan moet je echt even bij de kinderarts en/of een eczeemverpleegkundige zijn: die kunnen goed inschatten welke categorie zalf je dan nodig hebt en je goed begeleiden met een smeerschema, (daar hebben huisartsen namelijk nauwelijks kaas van gegeten, helaas :().

10. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Oke dan weet ik genoeg! Dan ga ik een afspraak maken bij de huisarts.
    Thanks meiden!

Deel Deze Pagina