Ok, D. kan goed losfietsen maar kan niet goed zelf opstappen en zelf wegrijden lukt helemaal niet. Zijn er tips voor om dat te leren of is de fiets toch nog een tikje te hoog en hou ik de komende maanden rugpijn?
Op zijn oude fietsje, waarbij mijn zoontje goed met zijn voeten bij de grond kan is het geen probleem, maar met zijn nieuwe 16 inch komt hij ook niet zelf weg en afstappen is ook een probleem.
Nee geen trucje..oefenen oefenen oefenen. Eerst moest ik dochter haar fiets ecjt vasthouden..later volstond haar schouder vasthouden..dat voelde veilig denk ik. Nog later liet ik haar zelf oostappen..door alleen een vinger op haar schouder te leggen en toen ze wegfietste riep ik; je bent zelf opgestapt en toen was ze er doorheen.
Ze moeten goed met de voeten plat op de grond kunnen als ze op t zadel zitten. Dan kun je m leren te 'steppen' (met 1 of 2 voeten) om snelheid te maken. Met een voet op een trapper afzetten vond mijn dochter in t begin nog lastig, gaf meestal niet voldoende snelheid.