Hoe doen jullie dit??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kelleyy85, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Hoi!
    Mijn zoontje is nu net 4 maanden geweest en nou heb ik (eigenlijk) vanavond een verjaardag. De afgelopen 4 maanden zijn we praktisch amper savonds weggeweest. Gewoon omdat we niks hadden gepland!
    Hij slaapt al door van 20u tot 07.00.

Zijn tijden zijn:

07.00 fles, 08.30 half fruitpotje, 11.00 fles, 14.00 (beetje groente mits hij wakker is!), 15u fles en 19u badje en laatste fles!

Nu is het zo dat hij na zijn fles van 15u heel goed en diep slaapt tot 19u! En 19u is meestal de tijd dat je naar een verjaardag gaat!

Hoe doen jullie dit nou? Want ik kan m dan geen badje en zo geven?!?! Ben zo bang dat hij daarna niet slaapt van de drukte of iets!?!? Ben een schijterd;)

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik nam sem gewoon mee en legde hem vaak boven bij die mensen te slapen in de wandelwagen bak of de maxicosy als we er maar effe waren. Dit is altijd goed gegaan soms ging ie niet slapen maar dan ging ik maar naar huis jammer maar helaas de verjaardagen komen wel weer dacht ik. Vond het toen ze klein waren wel makkelijker om weg te gaan nu moet je gelijk het campingbedje enz mee nemen haha

Gewoon proberen werkt het niet dan kan je nog terug gaan toch

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik sluit me aan bij mijn voorganger. Ik zou gewoon gaan, en hem daar, indien mogelijk, zijn flesje geven en hem dan lekker daar op bed leggen. Wie weet slaapt hij daar ook wel hartstikke lekker en werkt het niet dan pak je je spullen in en ga je weer naar huis.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Badje een dagje overslaan kan best hoor! Gewoon lekker naar die verjaardag gaan, en je zoontje in de kinderwagenbak laten slapen. Als je het te druk vind, kan je best vragen of hij met zn bak in een slaapkamer mag liggen. Tip, neem voor de zekerheid je babyfoon dan mee. Zorg verder dat je een knuffeltje ofzo mee hebt wat lekker naar thuis ruikt en evt wat speeltjes voor het geval dat hij toch iets langer wakker is.
    Zelf nemen wij onze zoon overal mee naar toe al sinds dat hij 4 weken was, met 12 weken zelfs op vakantie geweest en altijd ging het slapen prima.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

het is zowiezo niet aan te raden om elke dag in bad te gaan voor zo'n kleintje... en hoe gestressder jij bent, hoe meer kans dat je kindje dat oppakt. De meeste babies van 4 maanden vinden alles prima zolang papa en vooral mama er maar zijn.

Heel herkenbaar trouwens hoor... je bent echt niet uniek in je gedachten. Ik heb bij mijn eerste ook heel veel overdacht.. nu met de tweede ben ik veeeeel makkelijker.

6. ymke

ymke Lid

25 feb 2010
    58
    0
    0
    Ik sluit me hierbij aan. Lekker meenemen. Hebben we bij onze oudste ook altijd gedaan. Het is zo makkelijk als de kinderen op een ander willen slapen. Kun je tenminste zelf ook een keer weg.
    Vragen of je hem boven mag weg leggen. Of in de kinderwagenbak of in een campingbedje. Neem vooral de eerste keren zijn eigen dekentje mee, knuffel en/of muziekje. Een babyfoon is ook handig. Dan zit je wat gerustiger. En ook al gaat het de eerste keren niet zo goed, vooral proberen door te zetten en het regelmatig te doen. Wij gingen soms bewust op visite om het slapen op een ander erin te houden. Bij onze oudste, die nu dik 2 is, doen we dit nog bewust,maar dan in het grote bed.
    Probeer als hij gaat huilen, je niet meteen te geven. vooral niet mee naar beneden nemen. Gaat het echt niet, dan ga je naar huis. Probeer het kort daarna weer ergens. Door het regelmatig te doen, wennen ze er wel aan. Ook het in de avond/nacht uit bed halen en dan thuis weer verder slapen. Dat moeten ze wel een beetje leren. Op het begin niet altijd makkelijk.
    Succes en vooral veel plezier

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Kindje meenemen en daar flesje geven en in de wagenbak te slapen leggen op een rustig plekje. Evt. babyfoon mee zodat je
    je kindje kan horen.
    Woon je in de buurt van die verjaardag? Dan zou ik je kindje wel laten slapen tot 19.00 en daarna pas gaan.
    Als je echt even moet reizen, dan uit bedje halen. Grote kans dat hij zo weer verder slaapt in de maxicosi.

Ik nam trouwens altijd iets mee van een deken die ik over de kinderwagen heen legde zodat het donkerder was.

Ow en verder: genieten!! Lekker dat je weer even onder de mensen bent toch?

8. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Dank voor jullie reacties!

@ Cynet2..ik ben niet gestressed...integendeel zelfs..het is puur mijn gevoel erover!

Nee het is niet ver reizen...kwartiertje rijden..
    Het is sowieso geen makkelijke slaper ergens anders want op de creche en bij mn schoonmoeder is het ook geen makkie dus daar hoef ik niet vanuit te gaan haha!

We zien het wel! Thanks allemaal!

9. fafje

fafje Niet meer actief

ik zou lekker sochtends/smiddags badje doen...zodat ie in elk geval smiddags goed heeft geslapen voor je daar naartoe gaat...en dna kijekn of ie dara kan slapen...

wij gaan altijd 19u weg van een feestje...zoontje slaapt niet goed ergen anders...ookal is het in zn eigen wagen..kan dan alleen hazeslaapjes doen...en als het "bedtijd" is vidn ie dat niet leuk, hij wilt dan echt diep slapen..dus wij wahcten nog met de late feestjes

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik zorgde altijd wel dat ik voor het avondflesje daar was. In ons geval 20.00 uur, maar dat wisten mensen, dan kon ze daar nog even rondkoekeloeren en dan lekker slapen na de fles.
    Ik ben nooit van de badrituelen e.d. geweest, dus die zorg had ik niet. Ons meisje heeft ook erg eczeem, dus die mag sowieso max. 3 keer per week onder de douche.

11. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het gewoon eens proberen en neem een campingbedje of reiswieg mee. Je kunt eventueel ietsje eerder een badje en flesje doen en daar gelijk naar bed. Dus ietsje later naar de verjaardag. Of je gaat optijd naar de verjaardag, geeft hem daar de fles en dan naar bedje. Savonds naar huis: niet te veel kletsen met de kleine en thuisgekomen direct weer naar bed. Gewoon eens proberen en kijken hoe dat gaat. :)

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij nemen onze dochter eigenlijk altijd mee, alleen als het echt niet kan (bruiloft vorige week).. Ze weigert al vanaf 8 weken om in de kinderwagenbak te slapen dus wij sjouwen altijd een campingbedje mee en dat gaat prima.. Ik heb wel altijd een slaapzakje bij waar gat in zit zodat hij niet uit hoeft in de maxicosi.. Meestal kan ik haar vanaf het feestje slapend in de maxicosi leggen en thuis er weer slapend uit en als ze een keer wakker is, geef ik haar een klein flesje en slaapt ze zo weer verder..

En inderdaad de babyfoon nemen we altijd mee..

Deel Deze Pagina