Vandaag een dagje dierentuin.. Mijn zoontje van 6 maanden had een dunne broek aan die tot halverwege zijn kuiten kwam en een shirtje met korte mouwen. Over mouwloze romper. Hij lag in de wandelwagen. 's Morgens had ik hem een dun vestje aangedaan en toen hij sliep even een hydrofiele luier over hem heen gelegd. 's Middags het vestje uitgedaan, dat werd echt te warm. Meestal kun je aantrekken wat jezelf ook aantrekt. Met de temperaturen van vandaag kunnen ze best al blote armen en benen.
Gewoon wat aantrekken en voelen of je kleintje warm of koud is. Dan kun je daarna makkelijker inschatten wat je aan moet doen bij welke temperaturen. Zo kwam ik er hier achter dat mijn zoontje het met 16 graden al warm had in romper+shirt met lange mouwen+spijkerjasje buiten, dus dan weer ik dat hij bij warmer weer minder aan moet. Gisteren dunne lange broek en blouse met korte mouwen en toch nog warm dus 's middags enkel mouwloos rompertje. Vandaag mouwloze romper en een dun pakje met korte mouwen en blote benen. Geen sokken. Ook nu 's ochtends al. Hij heeft het bijna nooit koud maar wel heel snel warm.
Met een jaar hoef je, naar mijn mening, echt niet meer zo voorzichtig te zijn. 's ochtends en eventueel op de fiets een vestje en een korte broek en t-shirt kan prima op een dag als vandaag.
Zag toevallig vandaag een herinnering op fb..mijn zoontje was bijna 5 maanden 3 jaar geleden en die had die dag voor het eerst zn korte broek aan. Dus een 1 jarige...die liepen hier al lang en breed in zwembroek.
Ik had vorige zomer al een soort van regel (zoon is van maart): boven de 20 graden krijgt hij korte mouwen en een lange broek aan, boven de 25 graden ook een korte broek. Als we weg gingen nam ik wat kleding mee. Een ander broekje en een vestje, dan kwam het altijd goed. Vandaag was het hier 25 graden (zit boven op een berg in Duitsland) en had hij korte mouwen en een lange broek aan. In de zon en uit de wind had een korte broek ook wel gekund.
Op zich zijn evt koude beentjes het probleem denk ik niet. Het gaat vooral om het rompje. Met dit weer vind ik een dun rompertje met lange mouwen handig en dan zonder shirtje. Als het wat frisser word kan er makkelijk een vestje overheen. Evt voor het middagdutje een lange broek. Maar ik ga hem niet de hele dag door omkleden.
Vandaag korte broek en mouwloze romper bij weg gaan. In de tuin bij badje gwn alleen in zwemluier. Was 29 gr in de schaduw hier. Bloedheet!
Onze zoon had een lange broek en een romper aan buiten want meneer ging miepen als hij met zn korte broek moet kruipen haha dus dan maar lange broek. Anders had hij gewoon korte broek en korte mouwen aan gehad. Hij is 11 maanden.
Het verbaast mij toch wel hoeveel mensen hun kindje aantrekken met dit weer... Als ze kruipen ander verhaal maar zat vandaag op een terras en zag een gezin met een baby van een maand of 6-7. Kind had een lange broek en shirt met lange mouwen aan. Terwijl ons meisje in alleen een romper met spaghettibandjes lag. In de tuin lag ze lekker in dr blootje. Als het 28 graden buiten is heb je zelf toch ook iets korts aan? Die kleintjes kunnen hun warmte slecht kwijt dus teveel aantrekken is ook echt niet goed. Goed voelen in het nekje of het niet te warm is. Onze dochter krijgt als ze het warm heeft ook hele warme handjes en voetjes.
Dat verbaast mij ook inderdaad, als ik kijk mijn jongste liep 2 jaar geleden met een Jaar in zwembroek bij 24 graden. Ik loop ook het liefst in een Jurk met blote armen en benen. Dus waarom zou ik ze dan zo heet aankleden
Met 1 jaar deed ik mijn zoontje met deze warmte echt geen lange broek meer aan. Nu met mijn dochter van 5 maanden begin ik de ochtend denk ik wel met een jumpsuit met korte mouwtjes en lange pijpjes en.' S middags lekker blote beentjes en armpjes. In de schaduw kan het al best heel warm zijn!
Idd dat denk ik ook altijd. Zij heeft iets meer aan als ik, maar op zo'n dag als gister ligt ze lekker bloot.
Ook ik voel me bijna ontaard. Gistermiddag met de kinderen naar een natuurspeeltuin geweest en onze jongste zat ook gewoon in zijn romper met korte mouwen en een korte broek, zelfs nog heel even in zijn luier alleen gespeeld in de moddervijver. Nou hebben mijn kinderen het wel snel warm. Maar het is sowieso gevaarlijker voor jonge kinderen om te warm worden gekleed. Ik neem wel altijd wat extra's mee in de luiertas dus mocht ik denken/merken dat de jongens het koud hebben dan kunnen ze gewoon iets extra's aankrijgen.
Hier is het vanaf 20graden korte mouwen en lange broek. Vanaf ongeveer 24graden of bij veel zon en weinig wind een jurkje, dus blote benen en armen. Dochter heeft het niet snel koud en anders kan ze altijd een jas aan krijgen. Gister heeft ze ook in de drager gezeten. Romper met daarover een tshirt jurkje was zelfs eerder te warm dan te koud!