Wanneer korte mouwen en korte broek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jannn, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ha meiden,

Ik twijfel erg.. Bij hoeveel graden of wat voor weer doen jullie korte mouwen aan en korte broek?
    Ik vind het altijd zo moeilijk... Bijv morgen 19 graden.. Kan het dan?

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Gister kon het prima
    korte mouw kan nu goed maar ze hebben nu hier wel een lange broek / legging aan.

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Korte mouw kan nu prima, vind ik. Korte broek stel ik zo lang mogelijk uit ivm kapotte knietjes bij het buiten spelen.

4. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Ligt er heel erg aan. Als het behoorlijk waait is de gevoelstemp lager dan de thermometer aangeeft. Onze dochter heeft deze week wel t-shirts met korte mouwen aangehad op bepaalde dagen (Moederdag bijv.) maar echt nog geen korte broek of rok. Het is een beetje wat ik zelf ook zou aantrekken met het weer. Dus als je zelf met 19 graden in een jurkje of korte broek zou gaan lopen, dan zou je dat kunnen aanhouden. Zelf doe ik niet zo snel die kleine een korte broek of jurkje aan. Moet het echt wel boven de 20 graden zijn.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik zit er altijd beetje mee dat we 's ochtends de deur uit gaan... En dan is het vaak nog fris....
    En pas 16.00 uur weer thuis zijn en dan is het natuurlijk veel warmer.

Gister gad ze een korte broek aan... Vandaag een lange broek.

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik ben zelf altijd zo terug houdend lopen ze heel lang in een lange broek terwijl ik andere kindjes al heel lang in korte broek rond zie lopen. Heb het voor morgen klaar gelegd als het niks is gaan ze gewoon weer naar boven voor wat anders ;)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik ben er inmiddels wat makkelijker in... Dochter is al wat ouder en heeft het eigenlijk nooit koud.

Maar op schooldagen blijft het lastig vind ik.

Morgen is ze thuis... Dan zien we wel wat het wordt.
    Als het te warm of te koud is kan ze tenslotte gewoon wat anders aantrekken :)
    (En de kans dat we om 8 uur al buiten staan is ook beduidend kleiner natuurlijk)

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Mijn dochter had vandaag een spijkerbroek aan met een korte mouwen t-shirt met een hemd eronder.
    Gisterochtend naar de psz hetzelfde, alleen toen ze smiddags thuis was heb ik haar een driekwart dun broekje aan gedaan en hemd uit.

Morgen wordt het weer wat koeler volgens mij dus dan krijgt ze een longsleeve aan. Moeder die oppast weet wel andere kleren te vinden in haar kast mocht het in de loop van de dag toch warmer worden dan verwacht.
    Als het smorgens nog veel koeler is dan smiddags kun je ook een vestje aandoen over een tshirtje, vestje kan dan uit als het te warm wordt.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Heeft ze gisteren nog gehad..
    Maar graden zeggen niet zo veel kan mega warm zijn met nood wind of 15 graden totaal zonder wind.
    Ik zou dus aankleden zoals je zichzelf aankleed

10. tuc

tuc Niet meer actief

korte mouwen hebben ze hier al weken. Gister ook blote benen, vandaag niet.

11. misa

misa Niet meer actief

Vandaag en gisteren kon het hier prima. Toen we tegen 15:00 gingen fietsen hebben we toch even een lange broek aan gedaan vandaag.

12. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Als 'k m'n dochter naar de gastouder breng en 'k twijfel doe 'k korte mouwen aan met bijv. een vestje erover. Thuis kleed 'k haar als 't nodig is gewoon weer om. Zondag tot en met vandaag heeft ze korte mouwen aan, maar nog geen korte broek/blote benen.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier onder de twintig graden geen korte mouwen, met name de oudste heeft het eerder koud dan warm. Blote benen nog lang niet haha

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier was het vandaag nog 21/22 graden. Als de zon weg was, wel wat fris met die wind, maar daar waren we niet zo lang.
    Vandaag dus gewoon korte mouwen en korte broek.

Als we ergens heen gaan waar bv wel veel schaduw is, dan wel warmere kleding.

15. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Vandaag korte mouwen. Hij had eerst een vestje aan maar ging erg zweten in de buggy.

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vandaag wilde mijn oudste perse een jurkje aan met korte mouwen en blote benen.
    Ze heeft het heel snel te warm en heeft het echt niet koud gehad.
    Hier 21 graden.
    In het zonnetje voelde het nog warmer!
    Jongste lange broek en t-shirt.
    Beiden hebben er wel nog wat onder; romper en hemd met onderbroek.

17. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Dit. En aangezien we in het noorden wonen tegen de kust aan, waait er altijd wel een fris windje.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Gister hadden ze een korte broek/legging aan en korte mouwen, vandaag de ene een lange broek en de ander een 3/4 legging en allebei korte mouwen. Morgen wordt het iets met lange pijpen en lange mouwen (t-shirt + vestje, denk ik).

19. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Wat je zelf ook aandoet. Dat is mijn graadmeter meestal.

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#20 MMarianne, 13 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2015
    Heb geen regel van boven de 20 graden korte mouwen en daaronder lange mouwen, kijk gewoon naar de weersvoorspelling en naar zoontje en mezelf....zoontje heeft al een tijdje korte mouwen aan, vandaag driekwart mouwen en een lange spijkerbroek.

Deel Deze Pagina