Dat loslaten... AUW! Mijn zoon (3.5). Gaat morgen logeren bij mijn neefje (die is 11), zijn achterneef dus. Dikke vrienden en die kleine draak van mij kijkt onwijs op tegen al zijn 'grote' achterneefjes en nichtjes. Hij is al vaker uit logeren geweest. Bij mijn moeder en mijn zusje bijvoorbeeld. Maar nog NOOIT bij iemand waar ik zelf 'weinig' contact mee heb. Mijn tante en oom dus. Nja 'weinig' is ook weer overdreven. Maar met mijn moeder, zusje, andere tantes en oma heb ik bijvoorbeeld wekelijks contact en kom daar wekelijks over de vloer. Deze oom en tante dus niet. Mijn maag zit nu dus in een dikke knoop en zie allemaal beren op de weg. Beren die mijn zoon overigens totaal niet ziet, want die kan al niet meer wachten om morgen naar ..anoniem.. te gaan. Zoals hij dat zelf zo mooi zegt. Zoals iets wat voor de trap kan, voor als hij midden in de nacht wil gaan wandelen (niet iedereen heeft een traphekje namelijk). Bij wie slaapt hij op de kamer? Wat als hij niet wil slapen? Wat als hij snachts moet plassen? Wat als hij niet luistert. Enzovoorts enzovoorts. Nog mooier: we kijken vanuit ons appartement letterlijk om het huis waar hij zal verblijven. Zeg het maar: Ik stel me verschikkeeeelijk aan!
Je stelt je niet verschrikkelijk aan! Mijn dochter van 4 zou echt never nooit niet nu al uit logeren gaan hoor! Ze slaapt regelmatig bij mn ouders maar dan slapen manlief en ik er ook. Bij schoonmoeder en schoonzus heeft ze 1x geprobeerd te logeren. Ze hebben haar tot na het eten, pyjama, melk en verhaaltje gehad en toen is ze beide keren thuis gebracht. Traphekje, als hij bij iemand op de kamer slaapt dan hoort die vast wel of de deur open gaat. Plassen; hoe doe je dat thuis? Die van mij is nog niet nacht zindelijk. Bij wie op de kamer kan je van te voren vragen. Wat als hij niet wilt slapen. Op de bank in slaap vallen, of bij neef in bed. Of niet en terug naar huis komen. Sterkte!
Ik zou vooraf afspraken maken over bepaalde dingen. Vind ik helemaal niet raar. En misschien afspreken dat ze je op de hoogte houden hoe het gaat? Is met de app ed zo gebeurd, toch? Succes en sterkte!
Ja mijn zoon gaat graag uit logeren. Sterker nog: hij vraagt er sinds kort zelfs om. Met heimwee naar huis komen is dus ook - tot nu toe- niet gebeurd. Zoon is hier wel (sinds zijn 3de jaar) nacht-zindelijk en gaat dus vaak op eigen houtje naar het toilet. Niet vaak, maar soms. Als hij niet wil slapen inderdaad... Dan zal het één van die opties zijn, al slaapt hij bij zijn neef waarschijnlijk helemaal niet. Wuahaha. Die gaan elkaar wakker houden .
Mijn zoon is vorige week voor het eerst bij een vriendje gaan slapen ( zoon van vriendin van mij) maar toch erg vreemd hoor. Vooral ik ben maar alleen met de kinderen dus ben gewend ze om me heen te hebben of anders bij mijn ouders.
Ag daar hoef ik niet eens om te vragen hoor! Ik denk dat ik vanzelf wel foto's en dergelijke toegestuurd krijg. Het is echt puur gevoelsmatig, zo stom! Hahaha. Want mijn zoon kennende gedraagt hij zich voorbeeldig + geniet hij met volle teugen.
Onze zoon is net 4 geweest en nog maar 1x uit logeren geweest. Van mij mag hij vaker omdat hij het zelf ook vraagt maar manlief heeft hier moeite mee. volgende week gaan manlief en ik samen even op pad en komen opa en oma hier logeren haha zodat hij in zijn eigen bedje blijft...dat heeft manlief dan weer geregeld haha pfff Dus nee je stelt je zeker niet aan
Nou, dan zeg ik het maar "ja, je stelt je vreeeeeeeeelijk aan" Tsja, weet je wat het is. Als jij het zo voelt, dan voel je het zo. Dat heeft niks met aanstellen te maken. Ikzelf ben daar vrij makkelijk in. Bijv. slapen bij een vriendje vind ik helemaal prima, al heb ik ook niet super veel contact met die ouders bijvoorbeeld. Maar voor jou kan dat anders zijn. Dus.... probeer het los te laten, want rationeel weet je wel dat het goed zit.
Dat is helemaal waar hoor Syana. Vriendjes moet ik alleen dan nog niet aan denken, hahaha. Rationeel gezien zit het natuurlijk helemaal goed. Ik bedoel: hij is geen twee-jarige meer met perfect afgepaste flesjes en een vast slaapritueel... Om het even zo te zeggen. Alleen hij heeft thuis wel zijn gewoontes (zoals snachts lekker tussenin kruipen). Gewoontes waarvan ik niet weet hoe ze uitpakken bij een ander. Want bij mijn zusje en moeder slaapt hij net zo goed tussenin. Traphekje is trouwens al gevonden. Haha, dus dat is al één zorg minder... Alhoewel. Of krijgt een driejarige een traphek ook goed open?
Snap je wel hoor. Vorige week heeft dochter spontaan bij haar nicht gelogeerd 26 jaar en zoon van 5 jaar ook en nog een kindje van 4 bij mijn schoonzus ook. Dochter en moeder wonen onder en boven elkaar. Vorig jaar moest ik met een feest ook hun vragen om oppas. Dat was de eerste keer dat ze echt alleen weg was ze was net 4. Het blijft altijd spannend. Zoon met vijf jaar is hij wezen logeren bij een klasgenootje. Was ook spannend en toch heb ik hem laten gaan zijn speciale uitjes. Vriendje is daarna ook hier komen logeren. Het is ook prettig als kinderen ergens kunnen logeren in geval van nood is het niet in eens zo plotseling. Het heeft ook voordelen. \ Drie maanden geleden dochter logeren bij mijn zusje. Zelfs grote broer was mee maar toen heb ik haar op gehaald om 11 uur daar ging het niet. Je woont tegen over als het niet gaat is hij zo terug. Maar je stelt je niet aan hoor. Is echt moeder en vader eigen denk ik.
Ik snap je wel hoor. Onze zoon (bijna 3,5) is nu twee keer zonder ons wezen logeren bij mijn moeder. En dit blijft elke weer weer spannend, terwijl we mijn moeder volledig vertrouwen. En zoon het fantastisch vindt. Elk jaar tijdens haar zomer vakantie gaat hij een weekendje logeren zodat wij even onze batterij kunnen opladen en leuke dingen samen kunnen doen. Verder gaat hij nooit logeren of hebben we oppas dus we genieten er echt van die ene keer per jaar. Als mijn moeder (of vader) nou dichterbij hadden gewoont dan kwam het misschien wat vaker voor. Voor ons is het niet nodig (op die ene keer per jaar na), maar merk dat onze zoon het geweldig vindt om bij oma te logeren. Mijn schoonmoeder vertrouwen we niet met onze zoon dus daar mag hij niet logeren en schoonpa kan het lichamelijk helaas niet aan.