Maandag is mijn dochter de hele dag bij mijn ouders geweest. Het was mooi weer dus ze heeft lekker buitengespeeld en mijn moeder heeft haar meermaals ingesmeerd. Ze kwam terug met wat rode wangetjes dus we dachten dat ze wat was verkleurd. Gisteren ontdekte ik veel bultjes in haar gezicht en haar nekje, ze had er geen last. Vanochtend was het alleen maar erger en het jeukt ook. Nu is de vraag of het allergie van de zon is of van de zonnebrandcrème? Ze is nog niet in bad geweest, wel was ik haar iedere ochtend met een washandje. Ik heb er nu een beetje aftersun opgesmeerd van laroche, ik weet ook niet of ik daar wel goed aan doe? Ze is overigens niet verbrand want haar shirt staat er niet in. Hebben jullie tips?
Ik zou als eerste denken aan zonneallergie of warmteuitslag Hier hielp talkpoeder, met 2 dgn was het weg Persoonlijk heb ik de ervaring van zonnebrandcreme krijgt ze exceem, en de zon bultjes ( zonneallergie)
Als zonnecream is zonder parabenen, sulfieten, kleurstoffen, parfuum etc dus echt erg goede voor kids moet dat geen creamallergie zijn. Eerder dan reactie op zon wellicht iets verbrand of icm met virusje. Om geen eczeem of uitslag van zonnecream hebben moet dat cream zijn via apotheek speciaal voor eczeem of atopie. Mijn dochter kan alleen tegen la rochey, mustella
Maar wil dat dan zeggen dat ze niet goed tegen de zon kan of heeft het er mee te maken dat er niet goed gesmeerd is? Vorig jaar heeft ze er geen last van gehad. Maar ze hebben ook nog nooit echt lang vol in de zon gespeeld. Nu was het ook niet continu vol in de zon maar wel afentoe.
Ik denk aan zonneallergie of gewoon warmte uitslag. Om je te laten vergelijken hier even en foto van de bil van mijn zoon. Hij bleek allergisch te zijn voor een bepaald merk zonnebrand (Hegron). Hij werd toen echt rood. Dit is de reactie op zijn bil nadat oma een ruw plekje te grote van een dubbeltje insmeerde met uierzalf van hetzelfde merk Hegron dus.
Oei dat is heftig, zo heftig en plaatselijk is het niet bij haar. Het is wel heftiger dan op de foto die ik erbij heb gevoegd, daar is het niet heel goed op te zien. Het is vooral op haar wangetjes, haar nekje en ook een beetje op haar armen. Typisch is ook dat het erger wordt i.p.v. verminderd.
Zoontje had hetzelfde nadat hij was ingesmeerd bij kdv. Twijfelde ook over zonneallergie of reactie op de crème. Week erna eigen zonnebrand gebruikt nergens meer last van. Kan dus wel degelijk allergie voor de crème zijn
Dat kan dat erg goed tegen cream zijn in meste geen kinder versie zitten parabenen sulfieten etc daar reageert kind vaak zo met uitslag of eczeem. Ik zou in vervolg goed ingredienten lezen
Heel veel crèmes zijn niet zo fijn voor de huid, zeker niet voor jonge kinderhuidjes. Ik denk ook dat ze reageert op crème. In deze link staan goede crèmes, geadviseerd door een huidarts en geselecteerd op zo min mogelijk irriterende stoffen. Let er bij je keuze even op dat het een kindercrème is: Hulp bij de keuze van je zonnebrandcreme Ik vind die van haar eigen lijn voor 14,95 wel prettig. De hele site is wel leuk om te kezen trouwens.
Dank voor de tips, ik ga inderdaad maar eens goed op de ingrediënten letten. Handige site carino, bedankt!
Is zonne allergie. Had oudste dochter destijds ook heel erg. Is toen een keer ontstaan nadat ze buiten was geweest en niet was ingesmeerd. Echt zo'n vroege aprilzon met een windje. Ze zat helemaal onder en zelfs haar oorlellen. De zon is nu heel fel en zelfs met zonne creme krijg je dit soort uitslag wanneer je er gevoelig voor bent. Ze is nu ruim 9 jaar en heeft het zelden tot nooit maar nu is de zon heel fel en dan is de kans op zonne allergie groot.