Kraampakket Ohra

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mei2009mama, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    Hai allemaal,

Ik zat net een ander topic te lezen over wanneer je het kraampakket aan moet vragen. Nu stond er een antwoord bij dat hij bij de OHRA niet in de verzekering zat en dat hij zelf aangeschaft moet worden.

Nu ben ik dus erg benieuwd, want ik heb mijn kraamzorg aangevraagd via de Ohra en ik kreeg een brief waarin stond dat deze gewoon met 7 maanden verstuurd werd.

Ik ben nu een beetje onzeker hierover, aangezien ik al meerdere posts op internet heb gelezen over het zelf aanschaffen aangezien het niet in je verzekering zit.

Wie o wie helpt hihi?!

Liefs

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Moet je even je polisvoorwaarden doorlezen. Of hoe heet dat precies. Momentje zal even gaan kijken. Maar bij ons staat het daar gewoon in, bij welke verzekering het wel vergoed is en bij welke niet.

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Volgens mij is er pas geleden iemand geweest met dezelfde vraag.
    Toen was het zo dat het pakket in 2008 niet standaard was, maar per 2009 wel!
    Kijk maar eens online op het vergoedingenoverzicht.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even je papieren met het overzicht vergoedingen doorlezen ;)!
    Bij ons (zilveren kruis|achmea) word het wel vergoed, in dat overzicht bij ons staat -> bij de basisverzekering, geen vergoeding. met 1 ster geen vergoeding. met 2, 3 en 4 sterren 100% vergoeding.

Dus kan zijn dat iemand anders bij ohra een andere verzekering heeft, een lagere waarschijnlijk en dat het dan niet vergoed word!

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    volgens mij was ik dat van Ohra. Het schijnt inderdaad zo te zijn dat als je in 2008 7 maanden zwanger was hem niet kreeg en als je dat bent in 2009 dan dus weer wel. Ik zou ze voor de zekerheid anders morgen even bellen als ik jou was. Dan weet je het zeker. En anders is er geen man over boord want je kunt zo'n pakket zo kopen bij de prenatal voor 28 euro ofzo.

Deel Deze Pagina