Ben je al bij de verloskundige geweest? Dit zijn vragen waar zij je uitstekend bij kan helpen. Zo kan ze ook aangeven met welke zij prettig samenwerken en welke zaken je nog meer moet regelen.
Mijn verloskundige adviseerde mij bij de intake met 10 weken om er over na te gaan denken en het rond de 12 weken te regelen. Mede doordat ik in Juni ben uitgerekend en dus val in de vakantie periode ook bij het kraamzorg bureau dus ze dan ook met minder bezetting zitten. Volgens mij kun je dus nog wel even wachten hoor, zou het gewoon rond de 12 weken gaan regelen, dan ben je ruim op tijd!
Er wordt inderdaad geadviseerd het rond die 12 weken zwangerschap te doen. Als je het veel later doen zeggen ze je niet de volledige aantal uren te kunnen toezeggen. Ze moeten zich natuurlijk wel een beetje indekken. Soms heb je gewoon een periode met veel,uitgerekende dames en dan is het wel een beetje wie het eerst komt heeft de meeste rechten, maar ook vroeg bellen is in een hele drukke beval periode geen garantie dat je alle uren kunt krijgen. Op zich is het geen probleem je nu al aan te melden. Mocht het fout gaan heb je je ook zo weer afgemeld. Volgens mijn vk wordt het over 7a8 maanden een hele drukke periode (deze omgeving) gezien het aantal aanmeldingen die ze hebben gekregen. Voor mezlef heb ik me bij deze zwangerschap pas ruim na de 20 weken opgegeven. Geen commentaar gehad.
voor 16 weken was hier de normale gang van zaken. MAar 5 weken is nog wat vroeg... na 12 weken ben je de gevaren zone voorbij! Trouwens, GEFELICITEERD!
Bij de eerste met 17 weken gebeld, maar ik kreeg op mijn donder van hun dat ik veel te laat was Bij de 2e en 3e met 10 weken gebeld (na de eerste goede echo)