Toch onzeker, extra echo vragen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liselo, 16 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liselo

Liselo Lid

12 dec 2014
    39
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo, inmiddels ben ik 15 weken zwanger en tot nu toe ging alles goed, heb 2 weken geleden nog een g0ede echo gehad. Nu moet ik alleeen nog 2 weken wachten en ben toch wel onzeker of het allemaal goed gaat. Geven jullie dit aan bij de verloskundige en mag je dan extra komen of wachten jullie toch gewoon af?

2. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Je kan uiteraard je onzekerheid aangeven bij de vk, dat snapt ze echt wel! Maar een extra echo is nogal wat denk ik. Iedere zwangere heeft continue onzekerheden, ik met mn 35 weken ook. Als het je echt parten speelt kan ze misschien een extra keer met de doppler het hartje luisteren?

Het is heel moeilijk, maar probeer je er doorheen te slaan! :)

3. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Onzekerheid hoort er helaas bij.. zolang er geen bloedverlies is etc mag je er vanuit gaan dat het goed zit. Probeer op je lichaam te vertrouwen en te gaan genieten. Begin met voorpret als rondspeuren op internet naar leuke spulletjes. Ik denk als je belt dat ze eventueel even hartje laten horen, echo doen ze op deze termijn om deze reden bij ons niet. En anders gaan voor een pretecho

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik zou bellen om een keer hartje te luisteren , of een pretecho plannen :) tussen de 12 en 20 weken hebben wij ook een pretecho laten maken!

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Onzekerheid is inderdaad vervelend, maar de verloskundige kan op dit termijn niet zoveel voor je betekenen.
    Een extra echo zullen ze dan ook niet doen zonder dat daar echt een medische noodzaak voor is, een echo kost nogal wat.
    Bij mijn zoontje ben ik op later termijn wel eens voor een extra controle geweest en dan luisteren ze wel even naar het hartje, maar of ze dat nu ook al doen weet ik niet.
    Ik voel me nu na bijna 3 maanden misselijk te zijn geweest ook weer goed, ook de vermoeidheid is een heel stuk minder, dus voel momenteel als het ware niks van de zwangerschap.
    Echter probeer ik erop te vertrouwen dat het gewoon goed zit. Zolang er geen erge krampen of bloedverlies is, zie ik geen reden tot ongerustheid.
    (En wellicht denk ik te nuchter) maar ik denk altijd maar zo, probeer zoveel mogelijk te genieten, als het mis gaat kan je daar toch niets aan doen en het zou jammer zijn als je dan niet van je zwangerschap hebt genoten.
    Al merk ik dat ik nu bij de 2e makkelijker de zorgen naast me neer kan leggen dan bij de 1e hoor. Straks als je je kindje gaat voelen krijg je steeds meer vertrouwen in je zwangerschap.

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Een extra echo doen ze alleen als er echt aanleiding is tot zorgen. Hartje luisteren doen ze wel als er echt onzekerheid is.

Maar vanaf 20 weken heb je (mits alles goed gaat) ook geen echo's meer.
    Pas als er een extra groei echo gemaakt moet worden omdat ze twijfelen over de lengte, het gewicht, de ligging if de placenta wordt er een echo gemaakt...anders heb je gewoon 17 a 20 weken geen echo meer.

Edit* pret echo kun je altijd doen natuurlijk bij en speciaal echo bureau. Kost wel wat.

7. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Wij hebben nogal erg geluk met onze verloskundige als ik bovenstaande reacties lees. Zogauw als ik ongerust ben, mag ik die zelfde dag nog langs komen voor een extra echo! Ze drukken het ons ook echt altijd op het hart, ben je ongerust bel dan mag je gelijk langskomen. Zo fijn! Als je er echt niet gerust op bent, gewoon bellen! Desnoods overdrijf je, maar om nog 2 weken in spanning te zitten dat is ook niet goed voor je.. maar zolang er geen krampen/bloedverlies is, zou ik me sowieso geen zorgen proberen te maken! Komt goed!

8. Liselo

Liselo Lid

12 dec 2014
    39
    1
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inderdaad ook een erg makkelijke verloskundige praktijk en mag tijdens afspraken altijd een echo als ik wil, ben alleen bang dat het zo zeurderig over komt omdat er niet echt een reden voor het gevoel is. Ga morgen misschien toch even mailen

9. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Heb je zelf geen angelsound?

Deel Deze Pagina