Ik heb in 24 uur 2 hevige paniekaanvallen gehad. Eigenlijk ontstaan ze door ruzie met mijn man. Dat hebben we normaal gesproken zelden. Mijn hormonen zitten me nu duidelijk in de weg.. vanmiddag een paniekaanval (huilen, huilen, hyperventileren en een keiharde buik). Tijdens de paniekaanval ontstonden er een soort pijnlijke krampen die 20/40 seconden aanhielden in mijn onderbuik en daarna met een minuut of 5 weer terugkwamen. Ik ben erg geschrokken en het duurde in totaal zeker een uur, heb ik met deze stress voorweeen veroorzaakt? Half uur ongeveer na de paniekaanval (met warme kruik in bed) zakten de krampen weer langzaam weg..
Ik weet niet of ze door je paniekaanvallen komen. Maar ik heb ze sinds vorige week ook. Verlos zei van de week dat het helemaal de tijd er voor was en het lichaam gewoon aan het werk is en zich aan het voorbereiden is op de bevalling
Ik heb een paar weken terug hele heftige ruzie gehad. En toen kreeg ik ook voorweeën. Ook als ik me al begin te ergeren ofzo dan voel ik het strak trekken van mijn buik. Warme douches met een lekkere douchegel, of als je het lux heb en in bad kan is een wondermiddel. Het is een kunst om tijdens de paniekaanval niet ook nog bang te worden door de pijn. Probeer je te ontspannen. Zet wat lekkere muziek op en sluit je even af van de buitenwereld. Zingen is bij gevoeligheid voor hyperventilatie ook een goede. Daar word je rustig van en het reguleert ook je adem.
Ik herken het wel. Als ik heel erg boos wordt en dat gebeurt best snel de laatste tijd dan krijg ik ook last van harde buiken/voorweeen. Als het zover is dan moet ook echt iedereen uit m'n buurt blijven en niks tegen mij zeggen want anders wordt ik niet rustig Zodra ik rustig ben merk ik ook dat m'n buik zich weer ontspant.
Zingen, daar zou ik nooit aan gedacht hebben! Ik ga het proberen, meestal ben ik wel helemaal de weg kwijt tijdens zo een aanval. Bah, ik ben als de dood dat ik dit tijdens de bevalling ook krijg.. Terwijl je ademhaling dan meer dan ooit belangrijk is..
Herkenbaar! Ik krijg ook harde buiken/voorweeën door stress of als ik plotseling veel adrealine in mijn lijf heb. Ik werk in de gehandicaptenzorg en deze week in incident gehad met een agressieve client. Dan heb ik daarna wel een tijdje kramp in mijn buik. Gelukkig bijna verlof!
Liefje13, maak je geen zorgen over de bevalling! Je komt echt in een soort roes... En hebt helemaal geen tijd om een paniekaanval te krijgen! Ik was zelf ook erg bang dat ik er tijdens de bevalling 1 zou krijgen, maar je bent zo in je eigen wereldje dan... Ik heb geen moment aan andere dingen gedacht als de bevalling op dat moment