wanneer kreeg je een tweede kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eline88, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Als alles goed verloopt zal er hier 26 maanden tussen zitten en vind het een hele leuke gedachte! Alhoewel ik en mijn broer 5 jaar verschillen en ook een superband hebben :) Het enige jammere nu vind ik dat ik in een fase ben met kindjes krijgen, terwijl mijn broer daar helemaal nog niet is.. en mijn nog jongere broer al helemaal niet. Dus mijn kinderen zullen geen neefjes of nichtjes van zelfde leeftijd hebben.

2. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hier is er ook niet werkelijk wat gepland hoor... Meer een minimale tijd die je er tussen neemt. Wij hebben gewoon gezorgd voor veilige sex tot dat we samen het gevoel hadden van: ja, er is er nog eentje welkom! En dat pakte tussen nr 2 en 3 uit als 20 maanden en bij nr 3 en 4 als 17 maanden :)

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook op deze manier te doen. Kleine meid is bijna een jaar en gun haar een broer of zus. Ook ik wil het allemaal nog 1x mee maken, ook in de hoop dat ik er meer van geniet;) We zien wel, eerst kleine dame eens naar psz.

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Hebben de moeders met een tweede kindje die zwangerschap en kraamperiode anders ervaren dan bij de eerste? Ik moet bekennen dat ik de zwangerschap heel spannend vond. Zo bang was ik voor een miskraam. Ik was alleen maar aan het aftellen. En de kraamperiode heb ik als heel pittig ervaren. Naast dat ons zoontje heel veel huilde had ik er veel moeite mee om geen ritme te hebben in de dagen en nachten. Zou dat bij een tweede heel anders zijn?

5. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Bij mij is elke volgende zwangerschap fijner en minder stressvol geweest in vergelijking met de vorige. Het vertrouwen in mijn lichaam is beetje bij beetje gegroeid. En de kraamtijd van mijn jongste was veel fijner dan die van mijn oudste, natuurlijk ook omdat ik haar meteen mee naar huis mocht nemen met een gezond gewicht terwijl zus 3 weken op neonatologie moest blijven en nog heel klein was toen ze thuiskwam.

Maar als mama ben je ook veel zelfzekerder en meer ontspannen bij een volgend kindje, vond ik. Bovendien draaide kleine zus gewoon meteen mee in ons gezin, terwijl bij grote zus alles zo hard om de baby draaide dat we er allemaal nerveus van werden. Het kind kreeg achteraf gezien waarschijnlijk zelf ook gewoon te weinig rust en ruimte omdat we er zo kort op zaten. Na haar moeilijke start wilden we het té goed doen.

6. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Voordat ik zwanger raakte van de eerste, waren we er beiden van overtuigd dat we het bij een zouden houden. Zeker nadat ik die bevalling had meegemaakt. Na dik 2 jaar begon de twijfel toe te slaan en toen hebben we besloten toch nog voor een tweede kindje te gaan. Onze kleine man wordt over een paar weken geboren en dan zit er ongeveer 3 jaar en 3 maanden tussen. Dat lijkt me erg fijn, omdat onze dochter nu ook al best zelfstandig is en het redelijk bewust mee maakt.

7. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    ik had na de bevalling totaaaaaal geen kriebels voor snel een 2e.. vond het heerlijk met z'n 3tjes en kwa woning
    (we hebben maar 2 slaapkamers) vond ik het ook prima! alles goed aan weten te passen en gelukkig hebben we een grote woonkamer 40m3 dus daaraan geen ruimte gebrek..

maar nu ben ik van alle gedachte veranderd en zwanger van de 2e
    zoonlief is nu ruim 3 1/2 jaar en vond het echt tijd worden voor een brusje!

we wonen nog steeds in ons appartement en echt nog geen zicht op een andere woning maar prima! we zien het wel! zoonlief heeft een prima kamertje dus daar kunnen ze best samen op :D

kortom na 3 1/2 jaar vond ik het hoogtijd en we zijn er zielsgelukkig mee! :D

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik zei direct na mijn bevalling (placenta was nog niet eens los) dat ik best goed begreep waarom mensen voor een tweede gaan :) je had het hoofd van de vk moeten zien! Haha...
    Ik had gehoopt op een leeftijdsverschil van 2,5 à 3 jaar maar dit zit er helaas niet in (1x vmk en 1x MA dit jaar gehad)
    Het lijkt me wel veel pittiger zo'n zwangerschap als je er al eentje hebt, maar heb het er met alle liefde voor over als er uiteindelijk een gezond kindje mag worden geboren :)

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier 23 maanden verschil. Ik vond het ideaal!

10. Irmatj

Irmatj Lid

29 jul 2014
    7
    0
    0
    Wij hadden van tevoren gezegd dat we de eerste 9 maanden niet over een tweede kindje zouden praten (dit lukte al niet;)) toen de jongste precies 9 maanden was hebben we het geprobeerd en direct zwanger (na 8,5 maand dus). Nu bijna 12 weekjes zwanger en moet zeggen dat het zo snel gaat. Ik heb dan ook bijna nergens last van, ben alleen erg moe. Ik maak me ook minder zorgen omdat je de hele dag al met je andere kindje bezig bent.

11. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Haha shart86 ik kan me goed voorstellen dat de verloskundige die uitspraak niet verwacht had. Vond je de bevalling dan zo een mooie ervaring?

Irmatj dat lijkt mij dan ook het voordeel van een tweede... niet constant daarmee bezig zijn omdat je afleiding hebt door je andere kindje. Al lijkt het mij dan wel pittig om niet altijd te kunnen rusten wanneer je moe bent.

12. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.093
    1.082
    113
    Dit hadden wij dus, onze oudste was 2 jaar en 4 maanden toen haar broertje kwam. Hoewel wij het leeftijdsverschil niet zo strikt gepland hadden van tevoren, is het achteraf ideaal. Vooral als je zwangerschap niet zo makkelijk gaat en je een keizersnee hebt dus niet mag tillen, is het enorm handig als je oudste bijna alles zelf kan (traplopen, in bed klimmen etc). En met dit leeftijdsverschil was ik weer echt hersteld tussen de zwangerschappen door, dat is ook heel belangrijk voor mij.

13. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.093
    1.082
    113
    Bij ons wel... lag er ook aan dat de eerste een gigantische huilbaby was na een drama-bevalling, en de tweede een modelbaby is. Maar volgens mij zijn tweede kindjes meestal makkelijker / relaxter! Hoewel ik de spanning tijdens de zwangerschap (of het wel goed zou zijn) niet echt minder vond.

14. Fay87

Fay87 Lid

7 mei 2014
    33
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Haha hier nog 1; ik riep tegen m'n vriend ohhh nou zo wil ik er wel 10.

Niet dat ik gelijk voor de tweede willen gaan, we hadden bedacht als de 1e ongeveer 1,5 zou zijn maar eens voorzichtig beginnen met oefenen. Uiteindelijk diende nummer 2 zich onverwacht aan en is de 1e straks 15 maanden als zijn brusje geboren wordt :D.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @bilie: daar hebben wij dan wel weer mazzel mee: mijn dochter is 3 weken na de zoon van mijn broer geboren.

16. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Volledig onze visie ook! Van begin tot eind. Helaas hier nog geen mem geworden, maar hopelijk snel:)

17. skimms

skimms Actief lid

25 apr 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me hier goed in vinden (alleen niet dat het zielig is voor een peuter van 1, 5-2 jaar om een baby broertje of zusje te hebben...) maar dan moet je leeftijd het wel toelaten!

18. skimms

skimms Actief lid

25 apr 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me hier goed in vinden (alleen niet dat het zielig is voor een peuter van 1, 5-2 jaar om een baby broertje of zusje te hebben...) maar dan moet je leeftijd het wel toelaten!

19. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Mijn kleine man was 8 mnd toen ik zwanger raakte van nummer twee. Dolgelukkig zijn we!

20. Blackberry

Blackberry Actief lid

26 nov 2013
    267
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Onze 2e werd 2 minuten na haar zus geboren ;)

Deel Deze Pagina