Bij ons zit er 20 maanden tussen, ik vond het in het begin te weinig en met tijden vond ik het ook heel erg pittig. Nu is het leuk! Maar het ligt ook aan je kindje(s) mijn oudste was rond die leeftijd echt heel druk en eigenwijs, liep zo bij me weg enzo mijn zoontje is ongeveer even oud nu en hij heeft een heel ander karakter, als ik ze andersom had gekregen was het denk ik makkelijker geweest.
Ons dochtertje wordt over twee weken één jaar en ik ben nu 8 weken zwanger van de tweede. Heel bewust zijn we er voor gegaan in de veronderstelling dat deze zwangerschap ook wel even op zich liet wachten maar het was zo raak, zo fijn. Weer net zo spannend als mijn eerste zwangerschap.
Tussen de eerste en de tweede zit 2j4m, ik wilde zo lang mogelijk bv geven en heb gewacht tot ze 18 maanden was omdat de bv terugloopt bij een zwangerschap. Uiteindelijk dronk ze gewoon door. Bij de derde was het de bedoeling om te wachten tot de jongste 2 was, maar ik was al net daarvoor zwanger. Er zit dan 2j6m tussen de 2e en straks de 3e, en bijna precies 5 jaar tussen de oudste en de 3e.
Ja, dat denk ik ook. Ik heb juist een vrij makkelijke oudste (hoewel, nu met 4 jaar is ze best veelvragend, zeg maar). Toen de jongste er net was, was het echt makkelijk, ik wandelde veel met haar in de draagdoek en de oudste aan de hand. De jongste is daarentegen een echte 'bendeleider', zeer ondernemend en eigenwijs. Die gaat niet aan de hand lopen, die rent gewoon weg Ben benieuwd hoe ik dat straks ga doen, maar de oudste zit natuurlijk alweer eventjes op school, dus het zijn geen volledige dagen dat ik de boel allemaal tegelijk mag entertainen in mijn eentje (gelukkig ben ik niet in de zomervakantie uitgerekend, denk ik wel eens).
Bij mij zit er nu exact 10 jaar tussen dat nu pas de tweede onderweg is. Hier hebben wij bewust voor gekozen. Wij wilde eerst dat onze zoon wat zelfstandig zou zijn. Omdat het anders te druk voor mij werdt met 2 van die lieve handenbindertjes.
17 maanden. Het duurde ruim 2 jaar voordat ik zwanger was van de eerste, direct na het stoppen met borstvoeding was ik zwanger van de tweede. Nu de derde had van ons wat eerder mogen komen, maar het duurde nu 1,5 jaar voordat ik zwanger was. Tja, je hebt het niet voor het zeggen.