Hallo allemaal! Ik moet even mn frustratie kwijt... in de hoop dat jullie het misschien herkennen? Of juist niet? Ik ben nu 14 weken zwanger en tot nu toe gaat alles goed. Iedereen in mn omgeving weet het al vanaf week 10. Vanaf dat moment zeggen mensen steeds:" ja ik zie get, je buikhe begint te groeien!" "Krijg je al een buikje?" Etc. Alles is zo gefixeerd op nmijn buik!! Het ergste is nog...als er nou een buik zat!! Maar die zit er nog zo minimaal dat het niet te zien is voor andere. (Er zit een heeeele lichte ''golf'' boven mn schaambeen die ik alleen voel als ik sta) Ik zeg dus ook steeds dat ik altijd wel iets een buikje heb dus dat dit nog geen buikje is maar ze blijven er maar over zemelen...ik word er zooo moe van! Warom focussen mensen zich zo op mn buik?! Weten ze niet waar een buik begint met groeien?? Nou..iniedergeval niet bij mn navel!! Ik ben onderhand bang om een bolle buik te hebben (aan het eind van de dag zijn het duidelijk darmen) steeds maar uitleggen dat het nog geen babybuik enzo... Tuurlijk had ik ook wel gewilt dat het een babybuikje was maar helaas is dat gewoon nog niet zo... ook ben ik nog bijna niks (200 gr) aangekomen maar merk wel dat ik meer vet heb...ligt het daaraan? Iniedergeval. .. ik vind sommige vreselijk irritant met hun 'gezaag' over mn buik... zijn het hormonen? Of IS dit gewoon irritant?! Ow ja niet alleen dit is irritant maar ook die altijd zo fijne adviezen waar je niet op zit te wachten (of allang weet) en de vreselijke bevallingsverhalen en dan achteraf zwggen :" maar jw moe t je nergens druk om maken hoor!!"( doe ik overigens oook niet ) Sorry voor mn onlogische verhaal maar het lucht wel op Groetjes maartje
Buiken van zwangeren hebben nu eenmaal een ontzettende aantrekkingskracht op andere mensen. Straks zitten ze ook gerust aan je buik, tenminste dat heb ik wel gehad (ja, ook wildvreemden). Ongelofelijk hè?! Als je een beetje langer zwanger bent, zeggen ze tegen je: weet je zeker dat er geen 2 inzitten of zozo wat heb jij een dikke buik of jeetje, wat ben jij dik! Dit hoor ik ook van zwangere vriendinnen... Met name: weet je zeker dat het er geen 2 zijn, heb ik wel een keer of 50 gehoord..... Haha maak je borst maar nat.... Ik vond het iig zwaar irritant!
Ik denk dat het grotendeels de hormonen zijn . Dat mensen het over je buik hebben is denk ik vooral een teken dat ze je willen laten weten dat ze betrokken zijn bij je zwangerschap en het leuk vinden. En ja, dan is het logisch om over iemands buik te beginnen. Wacht maar tot de baby er straks is dan wordt je helemaal gek over de opmerkingen hoe ie groeit/ veranderd is etc . Het hoort er allemaal bij, zen! Trouwens je kunt best eerst een bolling bij je navel hebben, heel veel vrouwen hebben dit. Door de duw van de baarmoeder en de hormonen kunnen je darmen wat verplaatsen en groter worden, wat voor een bolling zorgt.
Serieus joh!! Weet je...ik werk op een kdv dus heeel veel vrouwen en veel zwanger maar ik ben nog nooit over hun buik begonnen... misschien word ik 'later' ook wel zo irritant?? En iemand zn buik aanraken? No way! Ik zie het nut er niet van...het is van hun niet van mij... Dat mensen dat zomaar doen *shock!*
Ja joh! In het begin... Hier zaten mensen aan mijn buik te voelen en zeiden: zo mooi he, zo'n buik. Hield mijn mond maar want ze aaiden gewoon over mijn vetrol.
Oh ja? Dat wist ik niet... in mijn beleving begint dat altijd helemaal onderaan ik voel me om de haveklap dus rot om te voelen of er al wat komt...maar nee.... Momenteel kan ik er nog niet zo over denken als jij zegt (al zal je vast gelijk hebben...ze doen het vast niet om me te irriteren) ik denk alleen maar:" jemig laat me eens een keer met rust! Het groeit zoals het groeit" stom he? Ohoh die hormonen...dat voorspelt nog veel goeds voor de aankomende maanden... mn man zegt zelfs dat ik de laatste tijd zo woestig naar hem kijk... ooooow jeeee
Tjah, noodzakelijk kwaad! En het is het enige waar mensen zich dan op kunnen focussen. Net als de eerste symptomen als je eigenlijk nog niet kunt testen; iedere vrouw is hyperalert en focust zich daarop. iedereen die hoort dat je zwanger bent, focust op je buik en ziet er ook 1. Ik heb me wel voorgenomen dat ik een grens trek bij het zomaar aanraken van mijn buik. Familie en goede vrienden; oke, maar kennissen en vreemden; NEE!
hahaha ik herken het, ze aaiden bij mij de eerste 3 maanden ook over mijn vetrol haha één vriendin blééf er maar over wrijven. maar het was op de begrafenis van haar vader, dus misschien gad het haar troost? vind haar echt een lieverd dus kan het wel hebben maar tis wel ongemakkelijk soms ja. tis irritant, én het zijn de hormonen. weet je wat mijn schoonmoeder zegt? dat als je veel water drinkt en veel groente eet, je kind dan "schoner" geboren wordt! nou volgens mij is dat allemaal heel gezond, die "troep" waar een kindje onder zit als je het net geboren is. komt gewoon uit je baarmoeder toch? anyway, ze is er héél stellig over, net zoals véle mensen die zeggen dat ze alláng aan mijn gezicht hadden gezien dat het een meisje was ik lach er maar een beetje om maar weet wel beter het is hun manier van meeleven
Tja je wordt gewoon publiek bezit tijdens je zwangerschap Van de meeste mensen krijg je leuke vragen/opmerkingen hoor, maar sommige mensen zijn gewoon horken..... En wat betreft het voelen aan mijn buik, ik trok daarbij ook wel een grens, maar het gebeurde vaak zo snel (gewoon tijdens een gesprek) dat ik met mijn mond vol tanden stond . 1 keer ben ik zelfs van achteren bij mijn buik gepakt en 1 keer kwam een jongen op mij afgerend die even voelde en weer wegrende .
Hahaha nou hormonen of niet, ik vond/vind dat ook bloedirritant! Bij mij waagde mijn schoonmoeder het om vlak nadat we het verteld hadden (vlak na positieve test, dus ik was echt nét overtijd) te zeggen: goh je ziet het al! En ik ben behoorlijk dun met mijn maatje 34, en toen die tijd was er echt niks te zien hoor Vervolgens toen het buikje écht begon te groeien tot aan nu, heb ik bijna dagelijks van mensen moeten horen: "je begint het nu wel te zien hé" (ja gek hè, bij 20 weken? ) De één zegt: "Je hebt al een aardig grote buik" en de ander zegt: "Klein buikje nog". En ook: "je gezicht word wat voller hè" en "je borsten en/of billen zijn groter".. Dus bereidt je maar voor.. Het wordt schijnbaar normaal gevonden om een zwangere vrouw van top tot teen te beoordelen.
Hahahaha geniaal lol En ff on topic; het kan misschien wel irritant zijn, maar mijn ervaring is dat het allemaal super goed bedoeld is!
Leuk hè... :-s ik word er ook gek van! Vooral m'n schoonmoeder.. Elke keer als ze me ziet : je buik groeit.. Leuk hè... En vooral bezig houden met wat wij allemaal nog moeten kopen.. Pfff ik word er gek van!! Vandaag weer een opmerking van haar : Na je bevalling veranderd je hele leventje hoor.... Waarom? Omdat er een kindje komt? Ik ga echt geen 24 uur per dag binnen zitten hoor....
Hahaha, hier moest ik even om lachen! Hier ook al veel mensen die over mijn buik wrijven, ik vind het niet erg. Ik heb ook al een beste buik nu.
Hahaha, die is echt grappig! Maar, ontopic, het is de manier waarop mensen laten zien dat ze geïnteresseerd zijn. Zo gaat dat nou eenmaal. Als iedereen totaal ongeïnteresseerd was zou je het ook niet leuk vinden toch? Dit is gewoon de manier waarop dat getoond word.... Mensen zijn soms niet handig met uitspraken, niet alleen in deze, maar in heel veel situaties. Iedereen zegt wel eens iets lomps zonder zich daarvan bewust te zijn. Zou me er echt niet zo druk over maken.
Oh ja die heb ik ook al 100x gehoord... zo irritant. Tuurlijk veranderd je leven maar moet iemand die je nauwelijks kent me dat nou vertellen? Ten eerste weet ik dat zelf ook wel en ten tweede: als ik zoiets wil horen wil ik het van mn eigen ouders horen... Ik wil ook geen adviezen van vreemde waar ik niet om gevraagd heb.
Hahahaha dat deed ik ook altijd Ben nu bijna op t einde en nu is m'n buik volgens iedereen meeeeegaaaaa groot ach, iedereen vind maar. Ik weet wel beter Ik zei en zeg nog steeds precies wat mensen willen horen. Ze bedoelen het heus niet onaardig.
Wen er maar aan Ik word er ook doodmoe van hoor daar niet van maar mensen hebben gewoon altijd wel iets te zeggen. Het ene moment valt m'n buik voor een 3e keer erg mee en het andere moment krijg ik de vraag of er 2 inzitten Een collega van me zei bij 12 weken dat ik al begon te waggelen... Uhh what?!
Bij mijn vorige zwangerschap vroeg iemand mij toen ik bijna 30 weken zwanger was; waar draag jij dat kind, op je rug? (Had weinig buik)