Wanneer kreeg jij strae?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mysteriousgirl1, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkiee

ikkiee Bekend lid

1 aug 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    Hier met een week of 25 ben een zebraatje nu! Ach ik had niet anders verwacht

2. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ik kreeg het ook pas op het laatste moment. Weet niet meer precies, na 34 weken ofzo. Ondanks het smeren. Maar het is nu al zo licht geworden, valt haast niet op.

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Helemaal geen strepen van de zwangerschap. Ik was 14 kg aangekomen en ik was 32 toen ik beviel. Ik heb wel eens gehoord dat de kans op striae minder is als je iets ouder bent.

4. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg ze na een paar weken al op mijn borsten. Bovenbenen met 20 weken en vreemd genoeg op m'n buik niets.

5. Summer sun

Summer sun Bekend lid

14 dec 2013
    570
    1
    0
    Ik heb de hele zwangerschap niet gesmeerd. Puur omdat de verloskundigen aangaven dat striae van binnenuit begint. Ik dacht dat ikhet niet zou krijgen maar rond de 35 weken kreeg ik het helaas toch en behoorlijk ook. Gelukkig is het nu aardigvervaagd waardoor je er haast niets meer van ziet

6. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Op t moment nog geen streepje te bekennen, behalve aan de zijkant een paar maar valt erg mee - hoop zo erg dat het ook blijft
    aangezien me benen al eronder zitten :(

smeer wel om de dag/soms elke dag
    maar meer omdat ik t fijn vind om te doen met harde buiken etc.

7. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Klopt, na je 25ste is de kans al wat kleiner, en na je 30ste is het eerder uitzondering dan regel om striae te krijgen. Dit omdat je huid slapper wordt naarmate je ouder wordt. Ben je tenger gebouwd, dan zou het dus wel kunnen neem ik aan. Mijn zus was 32 bij de eerste, geen streepje striae, normaal postuur. Ik moet het nog maar zien, ben nu ook 32. Ik heb een wat voller postuur, licht overgewicht (BMI 26).

8. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op mijn buik heb ik het nooit gekregen bij de eerste, wel wat onder mijn boobs maar dat is denk ik van na de bevalling. Met BV kan er gewoon zo'n groot verschil in formaat zitten voor en na een voeding.

Mijn zus heeft haar eerste striemen gekregen in de laatste. Week van de zwangerschap.

9. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Hier ook geen striae op de buik (29 jaar, tenger gebouwd). Na de bevalling wel striae op de borsten gekregen owv borstvoeding...

10. IngeK1985

IngeK1985 Lid

27 jun 2013
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu ruim 39 wk en nog geen streep gezien. Ik smeerde met bodylotion (nivea), niet dagelijks. In de puberteit veel strepen gekregen op mijn benen. Dus ik verwachtte het ook tijdens mijn zwangerschap. Nu dus nog niet....... Hopelijk blijft het zo.

11. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben ook 23 weken en ook hier (nog) geen striae. Wel op mijn boobs trouwens, en niet zo'n beetje ook! Dat heb ik sinds 8 weken zwangerschap geloof ik.

12. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Vanaf week 36/ 37... ben met 38 weken bevallen...
    Mn beste vriendin met 39 weken...

13. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Met week 37 kreeg ik hier prachtige strepen op mijn buik en mijn benen, heb de hele zwangerschap gesmeerd, meer omdat het lekker was maar helpen doet het dus niet!

14. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Vorige keer niet, nu vooralsnog ook geen streep te zien!

15. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Hele zwangerschap gesmeerd en geen streep te bekennen. Ik natuurlijk erg blij, wat denk je ... tijdens het persen kwamen de scheuren pas :(
    Gelukkig zitten ze erg laag op mijn buik, eigenlijk mijn bikinilijn, dus goed te verbergen.

Ben benieuwd wat deze zwangerschap qua strepen zal brengen :)

16. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Striae is helaas genetisch, smeren kan een beetje helpen maar je hebt gewoon geluk of pech wat dat betreft. Ik heb zelf geluk wat dat betreft, maar dan wel weer last van spataderen.

17. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net na mn pubertijd wat streepjes en sinds 23 weken ben ik een tijger;)

18. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Nooit gekregen, dus ik hoop deze keer ook niet

19. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat ik een beetje mijn moeder achterna ga. Zij heeft ook vanaf dag één gesmeerd en geen striae gehad op haar buik. Ik smeerde eerst 1x per dag, nu het harder gaat 2x. En dan masseer ik het er goed in en ook de navel krijgt een goede massage. Ben de dag na de positieve test begonnen met smeren. Hoop dat het helpt!

Deel Deze Pagina