Misschien dat er hier dames zijn die het ook hebben of herkennen. Normaal krijg ik in het voorjaar, last van witte vlekken op mijn armen en bruine vlekken in hals, nek en borst gebied. Als ik deze vlekken weer zie komen, neem een speciale "shampoo" die de schimmel aanpakt. Na een aantal weken, zijn de vlekken weg en hoef ik het pas weer in het volgende voorjaar opnieuw te herhalen (blijkbaar krijg ik het ieder jaar weer terug rond dezelfde tijd). Dit jaar heb ik dat ook gedaan omdat we bezig waren met een terugplaatsing en dacht, beter voor een zwangerschap en als een baby geboren is, dan weer het pas opnieuw hoeven te doen, maar nu komen die vlekken alweer opzetten. Volgens de huisarts kun je beter de schimmel later zitten, omdat die shampoo niet mag in combi met een zwangerschap. Het ziekenhuis zegt doodleuk, gewoon doen. Wat vinden jullie ? zou het kwaad kunnen om de schimmel te laten zitten en heeft ons meisje er geen last van, of moet ik ermee verder en de schimmel toch gaan bestrijden.....? pfffffff, moeilijk
Mijn dochter heeft last van huid schimmel (in de nek bruinige plekken) en heeft er een zalfje voor. Miconazolnitraat heet dat, en zover ik net op Internet kon lezen is dat veilig als je zwanger bent
Ik zou de werkzame stoffen opschrijven de vk/gyne dit mededelen en dan kunnen ze opzoeken of het kwaad kan. Heb ik ook gedaan.
Bizar dat je het elk jaar terugkrijgt als het een schimmel is. Ik zou de schimmel wel behandelen, maar wel je weerstand aanpakken (ik vermoed dat dit de oorzaak is dat je het jaarlijks terugkrijgt, ik kan niks anders bedenken wat hiervoor de reden is).
Ik zou idd ook denken dat die schimmel op komt bij een verminderde weerstand? Dus daar zou ik iets voor nemen. En idd, miconazolnitraatcreme mag gewoon, misschien samen met je arts eens kijken naar een alternatief voor die 'shampoo'?