Slaapjes topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nonamenononsense, 5 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonamenononsense

Nonamenononsense Bekend lid

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Uit slapeloosheid maak ik weer een topic aan, ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen!

Mijn kleintje is nu 3 weekjes jong, en ben onwijs zoekende naar hoe en wat qua slapen. Volgende week komt er een slaapconsulent van het cb om mij een beetje op weg te helpen.
    Kleintje slaapt nu eigenlijk alleen maar op/naast mij, niet in bed of box.
    Ik kan hem wel in de draagdoek doen, en dan slaapt hij ook na een tijd maar als ik stil sta wordt hij onrustig en gaat hij huilen. Dus dat is niet voor alles een optie.
    Wandelwagen gaat ook oké, die wil ik wel meer gaan inzetten zodat ik iets meer vrijheid krijg. Snachts ben ik begonnen met inbakeren omdat hij heel onrustig aan het wapperen was, en heel erg last had van die reflex dat hij zo schrikt. Alleen dan wilt hij nog niet in bed, dus dan neem ik hem naast me in bed.

Qua slaapjes kan hij wel klokje rond slapen, kan...
    Sommige momenten slaapt hij van fles tot fles, vaak rond het avondeten is hij 1 a 2 uurtjes wakker en onrustig. Dat wel bekende huil uurtje.
    Hij is niet zoals de "boekjes" na elke fles wakker.
    Hij slaapt niet meer super diep en rustig zoals in de kraamweek, merk wel nu dat hij moeite heeft met in slaap vallen en door slapen.

Ik ben een beetje benieuwd hoe het bij jullie is gegaan in de begin periode. Ik ben zoals ik al zei nog een beetje zoekende, aan de ene kant vind ik het vele plakken fijn. Aan de andere kant, niet praktisch want ik heb nog een peuter... En ohja... Ik mis mijn eigen nachtrust wel een beetje.
    (ik ben sinds vorige week vrijdag begonnen met nutramigen vanwege kma en gisteren met ranitinide vanwege reflux. Dus ik verwacht nu ook geen ritme)
    Echter met 3 maanden moet hij naar de opvang/oppas en wil ik wel dat hij in zijn eigen bed slaapt. Nou is dat met zijn oudere broer ook gelukt, dat was ook zo'n plak baby. Kon ik nooit wegleggen, maar die was ouder toen ik met slaap training begon.
    Hij drinkt nu trouwens 9 x 60 ml, meer gaat niet goed met de reflux. Bedje staat hoog, andere adviezen worden opgevolgd
    Huilen is van UREN naar korte momenten terug gebracht, dus geen klaag topic maar interesse - hoe waren jullie babys- topic!

2. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier sliep dochter de eerste 6 maanden op schoot of in draagzak. Sindsdien slaapt ze in bed. Het lukte steeds moeilijker om in de draagzak/op schoot te slapen. En in bed viel ze zo in slaap. Vanaf 1,5 lukt slapen in wandelwagen/ autostoel ook weer makkelijker. Ze is een buikslaper.

Zoon sliep altijd op schoot of onderweg. Hij haatte zijn ledikant maar slapen naast ons in een groot bed lukte wel. Op kdv sliep hij in wandelwagen / schommelstoel. Ook daar heeft hij nooit in bed willen slapen.

Maw. Kijk naar je kind, hij/zij is nu nog zo klein en heeft nabijheid nodig. Zeker met lichamelijke klachten is rechtop zijn vaak fijner. En volgende week kan het allemaal weer anders zijn in het leven van een baby. En mijn ervaring is dat op de opvang ze allerlei mogelijkheden hebben om een baby te laten slapen. Vaak zijn ze daar ook moeier dan thuis.

3. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Ik maak mezelf nu nog niet al te gek over de opvang, dat komt wel goed.
    Wat ik nu wel lastig vind is dat ik niet normaal kan eten savonds, of kan douchen. Alles gaat of niet, of snel snel.
    Mijn man is pas tegen zessen thuis, dus in probeer te koken voor hij er is zodat we gelijk aan tafel kunnen. Maar dan heb ik dus een peuter en baby, wakker en vechtend om aandacht. Avondeten schiet er bij mij dus meestal bij in. Daarna gaan we gezamenlijk naar boven, doet mijn man mijn peuter douchen en loop ik met de draagdoek even de kamers na om wat dingen op te ruimen. Daarna doucht mijn man vlot, geef ik de baby over en douche ik vlot. Dan is het brood smeren, beneden opruimen etc. Vaak met een huilende baby omdat mijn man hem gewoonweg niet stil krijgt.

Ik was net voor het eten even gaan wandelen met mijn peuter en de baby in de wagen. Ik had gehoopt dat hij in de wagen een slaapje zou doen, had mooi geweest maar helaas niet gelukt.

4. Nora001

Nora001 Bekend lid

22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Naar mijn mening is ze nog te jong om veel te verwachten. Het is erg natuurlijk om constant bij of op je te willen slapen en naar mijn idee kun je nu oefenen en doen wat je wilt, als hij er nog niet klaar voor is, is hij er nog niet klaar voor. De eerste twee a drie maanden is het voor veel baby's nog te veel. Ik zou af en toe eens proberen als test en verder vooral comfort en geborgenheid bieden, evt afwisselend met je man.
    Zo kon mijn zoon opeens in zijn eigen bed slapen en sliep door. En mocht dat niet het geval zijn, kun je dan altijd nog oefenen en trainen.
    En wat betreft de kinderopvang, daar maakte ik me ook zorgen over, totdat de leidster zelf tegen me zei "maar hier zijn we voor, hier betaal je voor, dit is het werk wat wij graag doen". Dat hielp.

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hey meis. Hier is dochtertje 12 weken slaapt veel in de draagdoek vanwege krampjes ook (en ik heb peuter erbij en heb geen tijd om echt te oefenen met in bed slapen). Heel zwaar en ben soms ook radeloos. Maar tis wel normaal babygedrag. Eerste 3 mnd zijn vaak zo.. Ik kan haar soms wegleggen en dan slaapt ze 20 tot 30 min. Op haar buik want op rug is hier onmogelijk.
    Over een paar weken wil ik er een week voor uittrekken om echt meer in bed te oefenen. Peuter moet dan ff fulltime naar de opvang. Maar voor nu heeft ze 't gewoon nog nodig om continu bij mij te zijn zo ongeveer. Zwaar is 't wel maar ik denk dus dat ze 't nodig hebben.

En mijn zoontje was 't zelfde. Eerste 3 mnd geplakt op mij en daarna steeds meer oefenen in bed. Opvang begon hij met 8 mnd pas en hij sliep daar in 't begin alleen in de wagen. Of ze lieten hem in de armen in slaap vallen en legden hem dan in bed. Ik had dit thuis wel toen geoefend.

6. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Ja ik denk ook wel dat hij nog te jong is, daarom geef ik er zo veel mogelijk aan toe. Maar als ik alleen ben, en er moet gekookt worden is dat dus best lastig.

Vannacht ging het slapen best oké, toevallig in zijn eigen wieg geslapen. Das rbegin ik altijd, maar als het dan niet gaat trek ik hem naast me in bed. Nu heeft hij rustig geslapen tot een uur of 5. Daarna bij mij.
    Hij heeft alleen heel slecht gedronken, normaal drinkt hij snachts 2 flesjes, soms 3 van 50 of 60. Nu 3 x 20 en 1 x 40...

Deel Deze Pagina