Wanneer kreeg jouw kind een mobiele telefoon?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Iertje81, 24 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik was van plan om voor mijn oudste (bijna 8) te gaan kijken of een oude telefoon nog werkt. Dan kan ik er wat muziek op zetten. Prepaid kaart in doen (om gebeld te worden) en de gps horloge doorschuiven.
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.509
    8.358
    113
    Hier hebben de kinderen allebei een Android, man ook en ik heb een iPhone, of het andersom (kinderen iPhone, ouder Android) ook werkt, geen idee.
     
  3. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.581
    6.272
    113
    Jongste heeft de oude afdanker van haar zus gekregen. We hebben er een Sim kaart ingedaan. Ze mag soms even alleen thuis blijven en dan vind ik het fijn dat ze kan bellen als er iets is. Ze doet er vrij weinig mee verder, soms een filmpje kijken en soms een appje sturen (ze heeft het nummer van onze gezinsleden, mijn zus, m’n ouders en m’n schoonvader). Telefoon blijft ook altijd thuis.
    Oudste kreeg hem in groep 6 denk ik, afdanker van m’n zus. Rond die tijd ging ook de huis telefoon de deur uit, dus kon ze ons evengoed bellen als er iets was.
     
  4. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Welk abbonnement hebben jullie erop? Ik ben nu aan het kijken. Ik wil dat ze kan whatsappen en bellen. Daar gaat het om. Goedkoopste wat ik heb gevonden tot nu toe is 8 per maand bij ben.
     
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.058
    113
    Vrouw
    Voor hun 10e verjaardag, in ons geval begin groep 7. Op dat moment stopte we namelijk ook met de bso, en wel zo fijn als de kinderen ons kunnen bereiken.
    Daarnaast was de afspraak dat wij elke dag hun telefoon controleerde, en geloof mij met die groepsapps is dat ook wel nodig, als je ziet wat daar allemaal voorbij komt. :eek:
    Dus gelijk lessen in social media, op de middelbare school nemen kinderen een stuk minder van je aan.

    Beide kinderen hebben hier een abonnement van €10 per maand met onbeperkt bellen en 12gb internet, op is op.
     
    femkes vindt dit leuk.
  6. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    mijn dochter van 8 zit in groep 5 en hier zie je nu toch wel de eerste telefoons verschijnen. Ik denk zelf dat wij hem voor haar verjaardag geven eind groep 6. Ze wordt dan 10 en dan gaan we ook helemaal stoppen met bso. Nu nog 1x per week incl vakanties en volgend jaar alleen nog vakantieopvang.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.847
    113
    Gelderland
    Mijn jongens hebben allebei al een poosje een eigen telefoon maar dat zijn altijd de oude telefoons van ons geweest. In groep 7/8 hebben ze allebei een simkaart gekregen. Het voordeel van op jongere leeftijd leren appen is dat je nog gewoon kunt meekijken en bijsturen. Zo kijk ik bija dagelijks in de telefoon van onze en dat mag ook nog gewoon.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  8. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Hier met 5/6jaar een bel horloge, jammer dat op dit ding de gps niet zo goed werkt maar hij is wel te bereiken, en kan ons bellen maar dat beltegoed gaat super snel op.

    Denk dat de volgende stap ook een oude telefoon van ons is maar moet zeggen mijn 6 jarige is niet als elke 6 jarige. Hij gaat gerust ff naar de supermarkt om een paar boodschappen te doen. Vele klasgenoten van hem kunnen dat nog niet en of durven dit nog niet.
    En laatst was hij even alleen thuis dat ik even boodschappen haalde en dan lijkt het mij ook handig.

    Dus hangt er bij mij wel af van wat voor kind het is en met wat voor doel hij die telefoon moet hebben.
     
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Ja, of ik krijg (zelden hoor, maar is functie die ik nooit gebruik omdat ik bellen dan toch wel handiger vind) een ingesproken whatsapp o_O
     
  10. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Niks erger dan dat :D
     
  11. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    On topic: hier ook in groep 7 (10 jaar).
    Dingen als tiktok met 12 jaar.
     
  12. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.999
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    10jr , gr 7
     
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Hij was 7 en zat in Gr 5. Hij gaat met de taxi en zo kan hij naar luisterboeken en podcast luisteren.

    Hij doet verder niks met de telefoon. Maar als de taxi niet komt en hij langer op school moet wachten kan hij een bericht sturen of bellen.

    Als hij nog op het reguliere onderwijs had gezeten was het ergens in Gr 7. Dan had hij ook nog de tijd om er mee om te gaan en kun je meer helpen dan pas in de brugklas.
     
  14. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.439
    1.611
    113
    Met 10 jaar een abonnement. Ze mogen een oude telefoon gebruiken van ons (of een ander familielid). Willen ze een nieuwe, dan moeten ze er zelf voor sparen.
     
  15. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Bij ons krijgen ze in groep 7 en telefoon met een klein abonnement erbij, ongeveer 2 GB per maand. Eerder vind ik niet nodig en in groep 7 kun je ze nog begeleiden in het gebruik van sociale media en zo. Op het VO hebben ze tegenwoordig ook echt een telefoon nodig.
     
  16. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Hier vanaf 12. (Verjaardagscadeau) Zoon ging toen bijna naar de brugklas en dochter zit net in gr 8, maar blijft steeds vaker alleen thuis of gaat alleen op pad met vriendinnen en dan is het wel handig dat ze ons bereiken kan (geen vaste telefoon in huis)
     
  17. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Toen ik flexibel ging werken en ze soms alleen thuis zijn. Dat was met groep 6 en groep 8. Ze kregen ieder een goedkope samsung (hadden geen oude meer) en een klein abonnement. Anders had de jongste iig nog een jaar a 2 jaar moeten wachten. Ze hebben een sim only met mb beperking, dus nooit hoge kosten gelukkig. Toen oudste naar vo ging heb ik zijn mb opgehoogd. Betalen voor hem nu 12 euro per maand en jongste 9 euro.
     
  18. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij ook bij Ben, al 2 jaar heel tevreden over.
     
  19. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Mijn dochters in groep 3 en 5 hebben sinds afgelopen kerst een eigen tablet een samsung ding waar ze spelletjes op kunnen doen. Mijn dochters oefenen er ook mee voor school Tafels oefenen of zoem de bij. Mijn oudste krijgt volgend schooljaar in juni 2024 op haar 10e verjaardag haar eigen smartphone met goedkoop abonnement. Ze gaat dan naar groep 7. Dat is ook het moment dat ze van de BSO afgaat en zelf naar huis mag komen. hij mag pas in groep 8 mee naar school. Dus inderdaad niet op school gebruiken en inleveren voor ze naar bed gaan. Ook op de telefoon zullen we familylink gebruiken. Moet zeggen dat nu bijna 9 is en er nog niet om vraagt. Maar ze heeft ook een tablet natuurlijk. Die mag ook alleen thuis.
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    Mijn oudste van acht heeft zijn telefoon inmiddels. Middelste een bel horloge. Zodra de jongste buiten mag spelen zal zij het horloge krijgen en mijn middelste een zelfde telefoon als mijn oudste. Mits ze niet blijken te werken op 2g. Die telefoons gaan stoppen met werken. Het ligt een beetje aan de provider wanneer dat is.
     

Deel Deze Pagina