Goedeavond! Toen mijn meisje 2 weken had kreeg ze spruw wat er veel erger uitzag dan nu. Dit moesten we 2 keer per dag behandelen met daktarin, heel dun uitgesmeerd over een fopspeen voor de voeding. Dit was met een week al weg! Nou 2 weken geleden kwam er in ene keer bloed uit dr mond en was ze aant gillen na de voeding ( ze dronk al een tijd steeds en steeds minder ) maar je zag verder niks in dr mond. Dus wij naar de hap, bleek dat ze spruw had maar je zag het bijna niet. Dit moesten we weer behandelen met daktarin alleen dan 4 keer per dag heel dun op een fobspeentje. Een week ging het goed, ze dronk weer beter.. maar nu word het weer minder en drinkt ze zelfs nog minder als voor het bloeden. Want ze klakt erg tijdens het drinken, en slaat telkens de fles weg en is heel onrustig. Ik gebruik nu elke dag een nieuwe hydrofiel onder haar hoofd in bed, hydrofiel als spuugdoek... na elke voeding sterrelisser ik de fles en spenen. Maar het houd maar niet op! Gister heb ik geprobeert een beetje aan te brengen met mijn vinger maar toen kwam alle voeding er doodleuk weer uit.. ik weet het ook niet meer.. Iemand nog tips?
Ik heb dit met mijn zoontje ook gehad. Krijgt je kindjeje nog BV? Want in de borstvoeding kan het ook zitten. Hier kwam het ook elke keer terug ook toen ik overgestapt was naar flesvoeding en toen hebben we ook daktarin gebruikt tot 4 weken nadat het niet meer zichtbaar was. Hier had hij er ook een schimmelinfectie ana zijn kontje bij dus daar ook 4 weken lang nadat het weg was door gesmeerd. Daarna is het niet meer terug gekomen. Hopelijk heb je hier wat aan. Je kan me ook altijd pb-en als je nog vrgane heb, mischien kan ik je nog helpen. Hoop dat het snel over is.
Nee ze heeft altijd fv gehad. Hoe smeerde jij het in zijn mondje? want ik vind het heel lastig aangezien ik natuurlijk niet kan zien waar ik smeer..
ik deed meestal kleine beetjes op mijn pink en liet hem daar op sabbelen. Van te voren natuurlijk wel goed mijn handen gewassen Het laatste beetje deed ik dan op zijn fiep/fopspeen. Hier was het meestal na een paar dagen weg. Maar als ik te snel stopte was het een week later weer terug.
Hebben wij ook gehad...heb een ander middeltje gekregen tegen spruw en toen was het over. En gewoon met de vinger de hele mond rondgaan.
Hee, Ons meisje heeft het ook gehad. Ik kreeg toen ook daktarin en ik heb het 3 dagen langer gebruikt 4x op een dag. Ze zeggen dat ook al als het niet meer te zien is, de schimmel er nog is. Het schijnt dezelfde schimmel als voetschimmel en (het wordt nog lekkerder) vaginaschimmel te zijn. Misschien als jij daar momenteel last van hebt, of zelf erg vatbaar voor bent, dat je het dan overbrengt. Het enigste wat je er dus aan kunt doen is goed alle flessen/spenen/fopspenen steriliseren, goed smeren, goed je handen wassen en zorgen dat niemand als bv de speen op de grond valt, de speen in zijn/ haar mond doet en hem dan vervolgens in de mond van je beebje stopt. Heel veel succes ermee! Liefs Tumbi
Hier ook spruw gehad, ook heel vroeg en best lang ook. Heb wel wat tips voor je: Meerdere fopspeentjes in huis halen en die elke dag uitkoken. Ik had op een gegeven moment 6 speentjes geloof ik, na elke voeding een nieuwe. De daktarin na elke voeding gebruiken. De algemene gebruiksaanwijzing werkt niet zo goed bij baby's. Spruw overleeft makkelijker in de melk en dus ook bij melkresten in de mond. Dus na de voeding een bolletje daktarin in het mondje verdelen. Niet met de speen, maar met je vinger en proberen overal te komen. Niet te ver achterin het mondje, dan kan ze inderdaad gaan spugen en het komt daar sowieso wel. Bij elke voeding nieuwe hydrofiel/spuugdoekjes gebruiken en alles wassen op 60 graden. Zelf ook hygiënisch te werk gaan. Een vaginale schimmel is inderdaad dezelfde als spruw, vaak krijgen kindjes spruw omdat ze het bij de bevalling hebben meegekregen. Als het over lijkt te zijn, nog een weekje blijven gebruiken om te zorgen dat het echt weg is. Bij ons is het daarna nog een keer terug gekomen, maar toen was het gelukkig ook snel weer weg.