Wanneer kreeg jouw peuter een peuterbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mothertobe1, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Onze oudste ligt nog in een ledikant.
    Hij is 70x150 en om te bouwen tot peuterbed.
    Ik wil eraan beginnen maar ml nog niet haha.
    Ach hij heeft ruimte zat en vind het prima zo.

2. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Bij ons ging ze met 17 maand al over naar een peuterbed. Ledikant was drama met slapen en probeerde ze uit te klimmen. Vanaf dag 1 in het peuterbed ging het goed. Ik zou met 2,5 denk ik geen peuterbed meer aanschaffen. Ons ledikant was trouwens om te bouwen naar peuterbed.

3. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Zoon ging met 23 maanden over van ledikant naar een 1persoons bed. Nooit problemen mee gehad ook nooit eruit gevallen!

4. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Onze oudste met 2,5, veel gedoe geweest (bleef eruit komen enz.) Jongste nu sinds 1 1/2 maand al in peuterbed (probeerde uit ledikant te klimmen) en dat gaat perfect! hij is er nog niet uitgekomen en 's ochtends wacht ie netjes tot wij bij hem zijn (gaat lief spelen/praten in bed met z'n knuffel)

5. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Wij zijn met 2 overgegaan naar een peuterbed (schuifbed van ikea). Ze was toen al lang en nu ze rond de 105 cm is gaan we hem iets uitschuiven. Hij stond dus nog op 130cm en gaat nu naar 160cm.

Over een half jaar tot jaar gaat dit bed naar haar zusje, en krijgt zij een 1 persoknsbed rond de 4 a 4,5 jaar.

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    gelijk 1 persoonsbed, anders kun je over een paar jaar weer, en is toch heerlijk zo'n lekker groot bed en dekbed voor jezelf als kind om in te kruipen :) en om als papa en/of mama naast te kruipen en voor te lezen!

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oudste ging hier met 21 maanden naar een 1 persoonsbed en de jongste met 19 maanden al (klom uit haar ledikant). Beide geen enkel probleem gehad. Vidn een peuterbed geldklopperij ;)

8. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Met 2 jaar.

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl slaapt nog in haar oude stokke wieg, we zijn inmiddels een uitbreidingsset verder en dat bevalt wel dus waarschijnlijk doen we dat nog een keer en dan is ze tot 10 jaar onder de pannen en dan krijgt ze een nieuw, gewoon bed.

10. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    De oudste is met 2,5 overgegaan naar de HEMNES bedbank van Ikea met zo'n uitvalrand er bij op. Ze is nu 6 en die zit er eigenlijk nog steeds, maar dat is meer voor het dekbed dan voor haarzelf.
    Voor de jongste kregen we een peuterbed en daar is ze ingegaan toen ze 2,5 was. Heeft ze goed in geslapen, maar nu is ze 3,5 en heeft ze toch een 1-persoonsbed gekregen omdat ze ineens toch wel wat groot werd voor een peuterbedje. Vooral het dekbedje is eigenlijk te klein. Nu ligt ze prinsheerlijk onder een lekker ruim dekbed en geen gedoe met een deken waar ze niet meer onder ligt.
    Als we het peuterbedje niet gekregen hadden, had ik het voor een jaar ook niet aangeschaft!

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ach, je kan het zo duur maken als je wilt he..
    hier een tweedehands ikea peuterbedje, nog zoek goed als nieuw voor 15 euro met een nieuwe matras van 32 euro.
    beddengoed hoef je niet speciaal te kopen, gebruik gewoon het beddengoed van een 1-persoonsbed. past prima.

ik was dus voor nog geen 50 euro klaar. sommige kinderen kunnen gewoonweg nog niet in een 1-persoonsbed liggen. die vinden de ruimte niet leuk. dan zal je wel aan een peuterbedje moeten..

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Een paar dagen na zijn 2e verjaardag hebben we een peuterbed gekocht. Ik vond een eenpersoonsbed gelijk zo groot, voor zo'n hummeltje. Ze zouden tot een jaar of 5/6 in een peuterbed kunnen, misschien nog wel iets langer. Dekbed hebben we wel voor een eenpersoonsbed.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oudste kreeg een meegroeibed toen ze 20 maanden was. Een groter bed past niet op het kamertje waar zij toen zat, (ja, of commode en kledingkast moesten er uit en dat was geen optie).
    Had een gewoon bed gepast, dan denk ik dat we dat direct gedaan hadden.
    Jongste is in datzelfde bed gegaan toen die 22 maanden was, omdat oudste er toen uit ging en we geen plek hadden om dit bed op te bergen/stallen. Dus toen is het ledikant eruit gegaan en zij in het meegroeibedje.
    Als we straks alle virussen gehad hebben en de nachten weer rustiger worden, gaat de jongste bij de oudste op de kamer, in een normaal formaat bed. Dan is ze dus ergens 2,5-3 jaar :)

14. misa

misa Niet meer actief

Ik zou gelijk voor een eenpersoonsbed gaan. Ik vind een peuterbed er leuk uit zien, maar wel geldverspilling. ;) Een baby ligt ook wel in een ledikant terwijl die nog veel te ruim is.

Hier ging de oudste met 2,5 over naar een groot bed. De jongste met een maand of 20 (sliep slecht dus was een probeersel). Hekje van Ikea ervoor en klaar is kees! Wel gelijk de slaapzak uitgelaten want dat vind ik altijd een beetje eng.

15. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ons zoontje zal 26 maanden zijn als zijn broertje geboren zal worden.

Toen hij 20 maanden was konden we een peuterbedje krijgen van een neef en hebben hem toen meteen hierin gelegd. Het gaat echt super goed, klimt er niet uit en wacht netjes tot papa of mama in de kamer is voordat hij eruit gaat.

Wij wilden graag beginnen met een peuterbedje. Klein/knus en mocht hij toe zijn aan een eenpersoonsbed dan gaat dit bedje naar zijn broertje?

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik stond onlangs nav dit topic naar de peuterbedjes bij ikea te kijken. Wat mij daar dan vooral aan tegensteekt, is dat ze te klein zijn om erbij te gaan liggen. En laat dat nu net het favoriete moment van dochter en ikzelf zijn: 's avonds nog even bij haar gaan liggen en een verhaaltje voorlezen. Of als ze een nachtmerrie gehad heeft: even erbij gaat liggen om haar te troosten.

17. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier bij 22 maanden geloof ik, ze is ruim 5 en ligt er nog in. Bedje en matras van leen Bakker, was niet heel duur. Dekbed gespaard van punten, hoezen zelf gemaakt.

Het scheelt enorm in ruimte op de kamer en dat vind ik heel handig! En inderdaad, zon 1p bed is zo groot..

18. adi

adi Niet meer actief

Wel of geen peuterbed is denk ik vooral afhankelijk van de leeftijd wanneer het kind overgaat.

Als de oudste vrij vroeg over moet Omdat een baby eraan komt, dan zou ik ook voor een peuterbed kiezen. Of als de kamer tijdelijk te klein is voor een groter bed.

Wij hadden beide problemen niet en hebben de kinderen dus zo lang mogelijk in ledikanten gehouden.
    Toen ze 3 werden gaven ze zelf aan graag een groot bed te willen en mochten zelf thema uitkiezen. Dochters wilden graag prinsessenbedden, gelukkig konden we deze vrij goedkoop via mp kopen, rekening houdend met snelle aanpassing van favo figuren : )
    Nieuwe matras en goede beddengoed erbij gekocht, deze kunnen gewoon mee als de meiden dadelijk hun prinsessenbedden zat zijn.

Voor zoon een grote stevige stijgerhouten bed gekocht, eigenlijk een twijfelaar. Dat ding is zo degelijk dat het wat ons betreft tot aan volwassenheid kan blijven staan. Er past zelfs een vriendinnetje bij later 😜😜

19. 2jees

2jees Niet meer actief

Adi dat klopt inderdaad. In jouw situatie is het onzin zeker 3x ;)

20. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier geen peuter met peuterbed.... ;)
    Hij kreeg na zijn eerste verjaardag (rond 1,5 geloof ik) een normaal bed, een autobed met verhoogde zijkanten. Hier heeft hij sindsdien prima in geslapen.
    Bed is gewoon 90 bij 200.

Is wel enorm van het kind afhankelijk, want ik denk niet dat mijn jongste met 1,5 jaar al over kan naar een normaal bed als ik het nu bekijk. Een peuterbed zal ik nooit aanschaffen, gewoon een normaal formaat bed; ik blijf niet bezig....

Deel Deze Pagina