Wanneer kreeg jouw peuter een peuterbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mothertobe1, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hier wel een peuterbed, maar dat is meer i.v.m. kleine kamer. Ze ging over naar peuterbed toen ze 20 mdn oud was. Dit peuterbed is van Ikea, en is 160cm lang. Daar kan ze echt nog wel wat jaren in. Dus w.b.t. geldverspilling; dat vind ik wel meevallen.

2. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier meteen een eenpersoons bed met 22 maanden.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hier geen peuterbed, maar met iets meer dan 2,5 meteen in een 'groot' bed (kajuitbed).

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    met 22 maanden oud naar 2de stand van meegroeibed met een uitval rekje. bed 160cm lang. met 3,5 jaar langer gemaakt 2m.

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mn zoontje met 2 jaar

Mn dochtertje met 1.5 jaar
    (En dat gaat 10 x beter dan mn zoontje met 2)

6. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

hoe kan je eigenlijk merken dat ze toe zijn aan een groter bed?
    Die van mij klimt er nog niet uit, maar pakt wel de zijkanten vast en probeert zich een soort omhoog te drukken. Verders loopt ze heel erg te springen in bed, waardoor er in 1 lat van de bodem een flinke scheur is gekomen :(. Dit terwijl het toch een duur bedje was. verders trapt ze mega hard tegen de spijlen aan van het bed. Een kabaal dat het geeft. :D.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij ons begon ze weer heel onrustig te slapen, veel wakker worden, huilen, etc. Toen toch beslist om eens te kijken hoe het zou gaan in een groot bed. Ik vond het heel spannend, was bang dat ze zou gaan rondlopen. Maar ze deed het meteen super, en de nachten gingen ook direct weer beter.

Maar niets moet he. Al slapen ze tot 5 jaar een ledikant, dat mag :)

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Onze oudste ging geloof ik met 2 jaar naar een peuterbed. Over een tijdje schuiven we het peuterbed door naar onze jongste en krijgt dochterlief een eenpersoonsbed.

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Mijn oudste is naar een peuterbed gegaan vlak voor de jongste werd geboren, ze was toen 23 maanden. Bewust voor een peuterbed gekozen ipv een eenpersoons, vind een peuterbed nog zo knus, dochter was ook erg klein en in een eenpersoonsbed lag ze nog zo verloren. Ze is nu 5.8 jaar en ligt nog steeds in haar peuterbed :D.

Jongste wordt in juni 4 en slaapt nog in haar ledikant. Dat heeft ook wel een praktische reden, ze krijgt 's nachts sondevoeding en in haar ledikant rolt ze in ieder geval niet uit bed en raakt niet verstrikt in de slangen. Ze vindt het nog prima en klimt er niet uit.

Straks als hopelijk de nieuwe baby er is, gaan we weer een grote beddenwissel doen :)

Deel Deze Pagina