Mijn zoontje heeft erg veel last van het doorkomen van zijn tandjes. Nu hoor ik vaak dat het doorkomen van kiezen nog pijnlijker is. Ik houd mijn hart vast. Is dat echt zo? Hoe zijn jullie ervaringen?
mijn zoon heeft 6 tandjes, en momenteel komen er 3 kiezen tegelijk door. het bloed soms gewoon. best zielig. slapen word daardoor wat minder, en soms wat zeurderig overdag. maar het is nog te doen! succes ermee! ps hier helpt dentinox heel goed, te koop bij drogist, en is helemaal niet duur. iets op wattenstaafje doen en over het tandvlees halen.
Jayden heeft nog geen kiezen maar met zijn tandjes doorkomen heeft hij alleen wat gejammerd bij de eerste 2. De rest van de 6 in totaal tandjes heeft hij geen last van gehad. Wel smeerde ik uit voorzorg dentinox op zn tandvlees als ik bobbels zag komen. Dus grote kans dat ik daarmee het ergste heb weggehaald.
Compleet willekeurig... Soms wel last, soms veel, soms niks. Geloof de eerste paar tanden en laatste paar kiezen geen problemen. De hoektanden ook berucht gingen ook soepel. Andere snijtanden en kiezen wel meer last. Maar dat was vaak in combi met een verkoudheid, dan krijgen ze toch eerder koorts, en hebben ze ook geen honger.
Willekeurig. De afgelopen tijd was die wat hangerig en veel zeuren. Kom ik vorige week achter dat hij vier kiezen en een tand door heeft. Ja sorry maar daar had ik wel aan gedacht maar mocht niet in zijn mond kijken laat staan er wat op doen. Maar het was ff wat heftiger (achteraf gezien) dan zijn vier andere tanden.
Mijn zoon heeft van zijn tanden / kiezen geen last gehad, op één kies na maar dat blijft een beetje speculeren of het werkelijk de kies was (hij had in die tijd ook oorontsteking) Dochterlief is er iets gevoeliger voor en heeft er overdag meer last van (slaapt gelukkig goed). Zij heeft nog geen kiezen.
Hier is het ook wisselend. Dan wel last en dan geen. Zo had hij ineens een kies en ik had er niks van gemerkt. Maar de andere drie kiezen heeft ie wel weer heel veel last van gehad en voornamelijk 's nachts. En hetzelfde geld voor de tandjes. Hij heeft er nu 8 en van sommige hadden we niets gemerkt en van sommige had ie echt last.
Hier waren de voortanden en drama, echt wekenlang met 2 enorme rode bulten gelopen (taai tandvlees) en veel pijn. Nu de kiezen zijn nog erger, de lappen tandvlees hangen erbij. Momenteel 5 kiezen tegelijk (bijna tegelijk) en dus een drama. Siem heeft regelmatig pijnscheuten (zo lijkthet) waarbij hij het echt uitgilt, zo zielig. Dus hier dat spulletje bij de hand wat je er op kunt smeren en af en toe een sinasprilletje.
Sil is nu bezig met hoektanden krijgen, maar de last die hij daarvan heeft is ongekend. Hij heeft 8 tanden en 4 kiezen, maar de drama's die zijn hoektandjes geven hebben we nog niet eerder gezien. Wel heeft hij bij zijn kiezen ook tegelijk oorontsteking gehad (wat ook met elkaar te maken kan hebben, overigens), maar zelfs dat vond ik minder erg dan dit. Kind heeft nu al meer dan 2 weken af en aan verhoging en koorts, veel last (pijn) met liggen/slapen en kwijlt zich helemaal een ongeluk. Tis zo sneu. De laatste dagen kauwt hij echt letterlijk op alles wat hij te pakken krijgt dat een beetje hard is, om maar te proberen die tandjes erdoor te krijgen, maar het wil nog niet erg lukken. We masseren het dan ook een paar keer per dag en hopen maar dat de eerste puntjes er nu snel door komen.