Mijn dochter (2,5) gaat sinds septembr naar de psz, 2 dagen per week. Ze huilde nooit en had er altijd veel zin in. Bij het wegbrengen zag ze me niet eens meer staan. Het ging dus erg goed tot vanochtend. We hebben samen een puzzel gemaakt, ik gaf haar een kus en wilde vertrekken, maar net voordat ik de deur achter me dichtdeed, hoorde ik haar krijsen. Ze kwam huilend naar me toe en wilde me niet loslaten. Naar huis toe wilde ze. De juffen waren ook verbaast en voorzover ik het weet is er niks voorgevallen de afgelopen keren. De vorige keer dat ik haar ophaalde was ze gewoon vrolijk aan het spelen. Ik dus de hele ochtend verdrietig en me hele tijd afvragen waarom ze opeens zoveel verdriet heeft. Hebben jullie peuters dit ook weleens gehad. Dat afscheid geen probleem was maar ineens toch wel ??
Onze dochter begon laatst ook ineens te huilen. Ik wil naar huuuiiiissss!! Terwijl ze het geweldig vindt. Daarna ging het weer goed.. Geen idee waar het aan ligt. Misschien haar dag niet? De juffen zeiden dat ze daarna wel leuk heeft gespeeld.
Mijn dochtertje had dit laatst ook. Ze gaat vanaf de zomervakantie, vanaf de eerste keer ging het afscheid gelujk goed, ik had van te voren ook duidelijk verteld hoe en wat, dat ik even zou blijven (inloop met puzzel oid) en dat alle mama's dan weg moesten maar dat ik haar uiteraard weer kwam halen etc. Er zijn echter een paar kindjes in de groep die nog wel even moeten huilen als hun moeder weg gaat en dat maakt wel indruk op haar, ze vond dat eerst een beetje gek. Op een gegeven moment ging ze ze na doen dus als zo'n kindje dan ging huilen ging zij het geluid na doen, het draakje... En op een gegeven moment ging ze dan nephuilen als ik weg wilde gaan maar dat kon ik altijd heel makkelijk de kop indrukken door te zeggen, he joh hou eens op, jij hoeft niet te huilen, jij bent een flinke meid, tot straks! Nou ja en laatst dacht ze waarschijnlijk laat ik het eens écht proberen... Klonk wel heel zielig maar ben toch weggegaan (hoogzwanger is dat niet zo leuk) en er vanuit gegaan dat het zo over zou zijn. En bij het ophalen bleek dat gelukkig ook zo te zijn. Ze vindt hetook echt heel leuk daar. Hebben thuis er ook nog even over gehad zo van nou was niet nodig he en doen we volgende keer niet weer (heel kort hoor, wil er verder niet veel aandacht aan schenken) en het is ook,niet weer gebeurd. Het is nu vakantie, maar ze zei maandagmorgen meteen dat ze naar de peuters zou gaan. Toen ik zei dat dat niet kon omdat het vakantie was zei ze dat ze er écht graag heen wou.. Dus hier was het echt even uitproberen of zij dat ook kon en wat ik dan zou doen..