Wanneer kreeg kleuter interesse in afspreken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door megacarls, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Hier zijn ze tot half 4 op school, spreken direct ma schooltijd af (vriendje gaat gelijk mee naar huis), en ophalen is tussen 5 en half 6.

Halen en brengen gaat hier op school heel spontaan. Vriendjes gaan op woensdag en vrijdag gewoon mee naar huis lunchen, worden naar huis gebracht als de gastouders ergens heen moeten op bepaalde tijdstip.
    Wij hebben vaak 3 verschillende afspraken tegelijk, even puzzelen maar het lukt prima.

2. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hier is dat nu al bezig, op de psz nog wel :p en ik maar denken dat dat altijd pas in groep 1 kwam ;)

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn oudste is ook na de zomervakantie begonnen, pas na de herfstvakantie had ze door dat afspreken überhaupt een mogelijkheid was, tot die tijd hield ze zich daar helemaal niet mee bezig. Daarna wou ze wel anderhalf jaar heel vaak spelen, nu is dat wat minder, 1 of 2 keer in de week vindt ze wel genoeg.
    Mijn zoontje had al die vriendjes en vriendinnetjes van mijn dochter steeds gezien thuis, dus die wou al vanaf dag 1 speelafspraakjes.
    Ik vind het juist prima dat ze na schooltijd even een vriendje of vriendinnetje hier hebben of andersom, meestal een uur en driekwartier, is vaak genoeg op deze leeftijd.

4. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste is erg sociaal maar hij had in groep één bijna geen speelafspraakjes. Pas in groep 2 kwam het los en nu in groep 3 is het elke vrije middag raak! Erg leuk voor hem maar als m'n 2e naar school gaat is het maar gewoon zien hoe het gaat. Ze geven het zelf wel aan of ze willen spelen of niet. Zo verschillend :)
    Het is geen verplichting hè ;)

Deel Deze Pagina