Wanneer kreeg/krijgt jullie kindje voor het eerst iets 'lekkers'?

Discussie in 'Voeding' gestart door Cammy, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Dat slapen kun je dan wel vergeten gok ik :D

Enige foto!

2. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Haha.
    Ja ik snap dat niet zo eigenlijk, haha snap dat het opvalt maar tot in detail vertellen wat hij gegeten heeft binnen 3 uur..
    Precies, ik zou me er ook niet druk om maken wat een ander doet..in zekere zin dan:p

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Er waren welgeteld 2 kindjes op die verjaardag, hij en ons zoontje, en die hingen de hele tijd om elkaar heen. Ja, dan valt het op wat hij zoal naar binnen werkt;). Mij boeit het inderdaad weinig wat anderen doen, maar zoals ik zei begon mijn vriend een beetje te twijfelen of we misschien niet te strikt zijn. Ik wilde dus graag weten hoe anderen dat doen.

Zoals een aantal hier aangeven ben ik zelf ook van 'wat ze niet kennen, missen ze niet'.... toch maar weer eens over hebben thuis :)En wat iemand anders ook zei, het is vaak de visite die een opmerking maakt dat hij iets niet mag of (hoe brutaal) hem zomaar iets in de mond stopt!

Bedankt voor jullie reacties!!:D

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier toevallig dit weekend voor het eerst. Mama en papa een ijsje bij de Italiaan waar we al jaren ijs halen (mmmmm ;)). Nu voor de kleine man ook een bolletje perenijs (0% vet staat er dan bij) in een bekertje. Hiervan heeft hij drie hapjes gehad. De rest voor mama! Hij zat het echt uit onze mond te kijken, maar chocolade ijs vond ik nog iets te ver gaan :D.

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ben eigenlijk ook vrij ' streng' net als TS.
    Vind wel dat het ieders eigen keuze is. Vind het zelf belangrijk dat mijn kinderen gezonde voedingsgewoonten aanleren. Iets ' lekkers' en minder gezond mag eens in het weekend en op feestjes.
    Mijn neefje at bijvoorbeeld met 1 jaar al borrelnootjes......
    Vind het alleen wel heel vervelend als andere mensen mijn kind zonder overleg iets ongezonds geven ( pak dat maat eens van je kind af.....)

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vanaf 6 maanden een likje ijs op vakantie en vanaf 8 maanden een babykoekje van Goodies. Verder geven we vanaf een maand of 9 soms zoet op brood. Verder eigenlijk niet maar moeilijk doe ik niet meer...nummer 3 gaat gewoon mee in het geheel

8. adi

adi Niet meer actief

Ik zou daar absoluut niet aan twijfelen hoor.

In onze vriendenkring is ook heel gebruikelijk dat kinderen vanaf 6 maanden koekjes krijgen, happen taart ed en vanaf 1 jaar het compleet arsenaal aan snoep, koek, chips, popcorn enz enz
    onze kinderen kregen niks van dit alles en juist wij werden met scheve ogen aangekeken, boeie :D

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ben daar wel makkelijk in geloof ik. Dacht dat ze 5 maanden was toen ze een hapje sorbetijs kreeg. Vond t geweldig om dat gezichtje te zien, ze moest erg wennen aan de koude substantie. Nu krijgt ze heel af en toe als we ijs hebben een hapje, vind ze heerlijk.
    Ook heeft ze afgelopen week een stukje croissant gegeten. Tuurlijk krijgt ze geen repen chocola of weet ik veel wat, maar af en toe een hapje moet kunnen vind ik.

10. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16

Hier ook makkelijk in, ook met 6mnd vers italiaans schepijs laten eten van fruitsmaak. Wij eten toch ook regelmatig wat lekkers en als ze het qua ingredienten mogen hebben waarom niet :).

11. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mn zoontje kreeg met zes of zeven maanden de eerste lange vinger.
    Hij mocht vanaf een maand of 10 ook een keer een paar slokjes cola zonder prik en wat knabbelen op een zout chipje. Hij was toen hevig aan t overgeven en diarree en dat maakte zn maag rustig... ORS pakte hij niet en dat slokje cola en chipje knabbelen wel.
    Tsja op zn verjaardag had hij een lekker slagroomtaartje om mee te kledderen, ging weinig van op.
    Met verjaardagen krijgt hij paar hapjes van mij. Vind de cake van een taartje lekker, ook een tucje of stukjes kaas/worst/komkommer eet hij dan mee.
    Zoon is gewoon tevreden met wat fruit, een mariakaakje, mini krentenbolletje of iets dergelijks.
    Hij krijgt ook weleens een hapje van een 'gewoon' koekje, maar eet er zomaar een hapje van.
    Ik ben niet streng en hij mag vanalles proeven,maar is tevreden met simpele dingen

12. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn oudste was ik hier heel streng in. De eerste 2 jaar kreeg hij geen ranja, geen koek, geen zoet beleg etc. Ik kreeg daar ook veel commentaar op van anderen (vooral uit de familie: opa's, oma's en schoonzus). Inmiddels is mijn zoon 4 jaar en merk ik dat het kwartje in mijn omgeving begint te vallen. Mijn nichtje (die wel bij 4 maanden oud al koekjes kreeg) haalt haar neus op voor groenten en water en heeft al 2 gaatjes in haar kiezen. Terwijl mijn zoon 75% van de tijd nog steeds water drinkt (op eigen verzoek!) en elke dag een flink bord rauwkost verslindt. Je maakt hem echt blij met tomaatjes en paprika. Inmiddels krijg ik vaak te horen dat hij zo'n goede eter is en daar ben ik best trots op :D De strijd die ik destijds moest voeren werpt nu dus wel z'n vruchten af.

En ja hoor, inmiddels krijgt hij ook wel wat te snoepen, maar dan geen stroopwafels maar een biscuitje of speculaasje;)

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vanaf 15 maanden ongeveer ben ik hier wat makkelijker in geworden en snoept ze met ons mee. Dat betekent geen eigen ijsje of taartje, maar een hapje van ons.

Ranja, Fristi, frisdrank, chips en echt snoep krijgt ze niet. Ik haal dat ook niet in huis. Laatst kreeg ze van die kindercakejes van kennissen, na een hap keek ze heel vies. Ik heb ook even geproefd, mierzoet! Het glazuur sprong nog net niet van mijn tanden.

14. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Kijk, je slaat hier de spijker op z'n kop! Dat is precies waar ik probeer naar te streven! Wil niet zeggen dat hij nooit snoep van mij zal krijgen, tuurlijk krijgt hij dat. Maar nu nog niet. Als hij 2 is mag hij heus meer. En wat is nou een investering van 2 jaar op een heel mensenleven? We hebben het er overigens thuis nog eens over gehad en we zitten weer helemaal op een lijn!:D

15. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi dat jullie weer op 1 lijn zitten! En je kindje zal je later ook dankbaar zijn. Mijn zoon is in ieder geval heel blij dat hij geen gaatjes hoeft te laten vullen bij de tandarts :)

16. tuc

tuc Niet meer actief

Precies investeren de eerste jaren. Een kind zal nooit water leren drinken als het roosvicee krijgt...dat is heel logisch. En zo werkt het met al die dingen. Bij de oudste werpt onze investering echt zn vruchten af en dat ontgaat ook andere mensen niet;)

17. fafa

fafa Niet meer actief

Ik weet niet meer wie het zei (raket?) maar dat is een goeie tip: ga het nooit hebben over "gezond eten" versus "lekker eten". Het avondeten is inderdaad ook gewoon "lekker"!

Ik probeer spruitjes hetzelfde te behandelen als chocola. En met succes: vorige week stond oudste dochter in de supermarkt te bedelen om spruitjes, als tv-snack voor bij Sesamstraat... "Nou, vooruit dan, omdat je zo lief geweest bent" :D

En als antwoord op de vraag: bij de oudste gewacht met snoep/koek/chips tot ongeveer 1,5 jaar. Met de tweede heb ik het jaar niet vol kunnen maken. Die ziet toch dr grote zus vanalles eten en wil dan ook. En dan krijgt ze ook, zie bovenstaande argument. Als ik haar nu al het idee geef dat sommig eten heel speciaal is en alleen voor grote kinderen, krijgt ze er geheid een voorliefde voor.

18. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nooit? Nee hoor.. hier in ieder geval al twee kinderen die prima
    - water drinken
    - groenten eten
    - alles proeven
    - fruitmonsters zijn
    etc etc

en wel...
    - vanaf 4-6 maanden diksap kregen
    - vanaf 6 maanden een babykoekje
    - vanaf 8 maanden krentenbollen ed
    - vanaf 12 maanden van alles (met mate)

dus... het valt wel mee met dat nooit.. het is maar hoe en wat je het doet. Ik geloof niet in zwart-wit.. en blijkbaar is dat ook niet nodig :D

En gaatjes? Nee, goed poetsen natuurlijk wel.

20. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Vanaf een maand of tien werd ik iets makkelijker. Likje van een ijsje, stukje kaas, hapje gebak etc. Eigenlijk alleen op een verjaardag en/of wanneer wij iets snoepen (vrijwel nooit overdag, af en toe 's weekends). Verder ben ik wel van het 'wat niet weet, wat niet deert'. Bijv. geen broodjes hagelslag oid, zolang ze niet van het bestaan af weet, is het mij best. Komt vanzelf.

Deel Deze Pagina