Wanneer kreeg/krijgt jullie kindje voor het eerst iets 'lekkers'?

Discussie in 'Voeding' gestart door Cammy, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Hier kijken ze voor het eten nog even tv (even een rustmoment na hollen en draven buiten), en de traditie is, dat ze dan een bakje rauwkost krijgen. Ze vragen daar ook echt om. Ik ben daar heel vroeg mee
    begonnen, en nu zien ze het als iets normaals.
    Vooral jongste wil eigenlijk de hele komkommer in z'n eentje :D

2. tuc

tuc Niet meer actief

Hier precies hetzelfde..ze zitten op hun bakje te wachten!

3. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ik ben daar niet zo heel moeilijk in. Onze dochter is bijna 1 en heeft vorige week haar eerste frietje op (en dan bedoel ik 1 frietje, niet 1 puntzak :p). Ook krijgt ze af en toe een stukje van ons als wij iets lekkers eten (gebak, ijsje of kaasstengel ofzo). Zelf eet ze af en toe een babykoekje. En als wij pannenkoeken eten (voor het avondeten) dan eet ze dat ook 'gewoon' al mee.. Maar ik let wel heel erg op de hoeveelheden. De hoeveelheden die jij in je openingspost beschrijft met dat jongetje vind ik wel té.

Je vraag doet me een beetje denken aan een achternichtje (8 jaar) van mijn vriend. Op de jaarlijkse familiedag zaten we in het restaurant en vroeg haar vader of ze friet met een frikandel wilde. Kind wist niet wat een frikandel was :( Dat verbaasde me wel, ik denk dat mijn dochter dat wel weet als ze 8 jaar is :D

4. Stefania

Stefania Actief lid

21 dec 2012
    111
    0
    0
    Groningen
    jeetje dan ben ik denk ik echt mega slecht haha. Met 2.5maand gaf ik mn dochter al een likje van mn capucchino schuim en een likje van mn slagroom. Met 4maanden gaf ik al heel af en toe wat hapjes van een lammetjes papje (gemaakt van magere koemelk)met 6maanden mocht ze al mee snoepen als ik eens een ijsje had en nu 8maanden geef ik haar een patatje in der hand als we patat eten, mini krentenbol. hapjes van gebak etc.. dit doe ik overigens natuurlijk niet iedere dag maar ben er vrij makkelijk in eigenlijk en altijd geweest. kwa drinken drinkt ze alleen water en thee en een sinaasappel "uit bijten" vind ze ook heel lekker! is het goed?.. nee misschien niet. Maar haar maag is wel heel sterk nu en ze lust echt van alles. Nogmaals dit gebeurd echt niet iedere dag. Doe gewoon wat je zelf het fijnste vind :)

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    nou... hier dus gisteren wat bijzonders. Vertelt mijn moeder doodleuk dat ze kleine man een halve plak van haar zelfgebakken cake heeft gegeven. Hij vond het heeeeeerluk! Ja hèhè :D.
    Nu hij bijna 11 maanden is denk ik, laat maar zitten, hij krijgt 's avonds ook een heerlijke verse prak die er helemaal ingaat. Bovendien is het geen cake uit een pak, maar gemaakt van allemaal verse spulletjes, dus ach... zolang het maar geen gewoonte wordt. Bij oma en opa zal het toch wel een verwendag gaan worden in de toekomst.;)

6. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier idemdito
    Met 6 mnd diksap
    Met 8 mnd soepstengel
    Met 1 jaar frikandel en patatjes.....
    Met 15 mnd spekjes (al heeft ze die in dr leventje maar 3x gehad)
    Nooit softijs trouwens, taart lust ze ook niet (nt als mama :D)

Dr lievelingseten??? Broccoli en spruitjes!
    En oja de komkommers zijn niet aan te slepen, denk dat ze er zeker 4 per week verslind :D
    Als ik dr bij de psz ophaal roept ze al thuis appeltje eten!
    Zijn eigenlijk geen groente die ze niet lekker vind.
    Water drinkt ze wel maar wel beduidend minder dan limonade (terwijl ik echt heeel weinig limonade gebruik mss 1/50e deel? Net genoeg om t te ruiken en dat t water er iets anders uit ziet. Als ik haar de hele dag water geef drinkt ze miss 2 a 3 bekers en met limo bijna het dubbele. Ze is overigens ook dol op melk.

7. River Song

River Song Actief lid

23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de oudste was ik daar veel 'strenger' in dan nu met de jongste.
    De jongste eet nu bijna volledig mee met de pot, ik houd er nu alleen maar rekening mee dat ze maar 1 tandje heeft en de hardere dingen nog niet kan afhappen.
    Maar verder kan en mag ze alles met mate, net als de rest.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier zij wij helemaal iet moeilijk i. Met een maand of 6/7 broodkostjes, halve lage vinger, met 8/9 maanden aten ze al veel met de pot mee en stukjes en hapjes van van alles dat ze een jaar waren sowieso. Geen hele eigen stukken of grote hoeveelheden overigens.

Deel Deze Pagina