zouden jullie na de bevalling de baby iedereen even vast laten houden? ALs er kraamvisite komt willen ze het altijd graag even vast houden, maar het schijnt niet goed te zijn voor de baby. De baby schijnt hier snachts onrustig van te worden.. Ik vind het beetje moeilijk... liefs
daar zat ik nou ook mee... en ik weet ook niet of ik het wel leuk vind als iedereen mijn baby vast heb, ik denk dat ik het al moeilijk ga vinden haar aan me moeder te geven hahaha ik lees ff mee
Ik heb bij de eerste gekeken hoe het ging. Als hij sliep liet ik hem liggen. Als hij wakker was dan ging hij wel. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel visite je hebt. Meestal waren er dan 2 personen en ging hij het meest naar de vrouw. Dus 1 iemand. Je moet ff afwachten en kijken naar je baby. Mijn zoontje was met de vacuumgeboren.. dus sowieso niet te veel. Ik heb nooit gemerkt dat hij er echt onrustig van werd. Elk kindje is anders. dus ff aankijken en je gevoel volgen. En misschien idd niet op 1 dag in 8 paar verschillende vreemde handen. Liefs Jazzie
Net na de bevalling is ze heel even bij iedereen geweest. Om 'kennis' te maken, maar merkte bij mezelf dat ik het echt heel moeilijk vond om dr af te geven vanaf een dag na de bevalling. Wakker maken voor bezoek heb ik sowieso nooit gedaan. Ze mochten dan wel altijd even bij het wiegje kijken.
Hier niet sorry hoor...Heb ik bij me andere kindjes niet gedaan en ga het bij me manneke ook niet doen...Ze mogen lekker kijken als ie in z'n bedje ligt..En meeste mensen die hier bij ons komen, weten dat ook wel. Pas als ie wat ouder is mag dat. Maar niet steeds van de ene naar de ander. Koop maar een babyborn
Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk van je kindje is. Ons zoontje gaat gewoon bij iedereen op schoot of hij nou slaapt of niet. We hebben echt nooit gemerkt dat hij er last van had. Nou moet ik wel zeggen dat hij in alles heel erg makkelijk is. Je moet gewoon goed naar je baby kijken en op je gevoel handelen, dan zit je er nooit naast.
Wij hebben het per keer aangekeken. Als de kleine sliep lieten we hem liggen maar verder ging hij van hand tot hand. Hebben niets aan zijn slaapgedrag gemerkt. Maarja was onze eerste dus geen vergelijk.
Nou spijtig voor de visite maar als mijn kind slaapt dan blijft het lekker in bed hoor. Ga mijn slapende kind toch niet heen en weer slingeren omdat de visite het graag wil. Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik ga doen. Mijn ouders en schoonouders wel even denk ik en verder nog maar gewoon even niet. Ik wil trouwens de eerste 3 dagen toch de tijd voor mezelf en mijn gezin dus dan zie ik alleen onze ouders.
Fedde is geboren met de vacuum en er werd echt afgeraden om hem van hand tot hand te laten gaan. (ik blij!) Dus hadden we een goed excuus. Als ze slapen word er sowieso niet vastgehouden, dan blijft ie op bed. Nu bij de 2e weet ik het niet, ligt aan de bevalling ook en hoe ik me voel. Vriendin van me geeft m wel af aan iedereen. Moet zeggen dat ik t wel super vind om haar ventje elke keer in me armen te hebben. Tja, gewoon kijken waar je je lekker bij voelt, en natuurlijk de kleine.
nou ik denk dat me schoonouders en me vent bliij mogen zijn dat ze hem/haar vast mogen houden ik denk dat ik het kindje neit eens afgeef en als ik het afgeef is het alleen aan me vent en zijn ouders nou ja en mis de meisjes/zussen maar verder aan niemand daar wachten ze nog maar ff mee
ik zou het niet snel van hand tot hand doen... Ik denk dat het kindje het onrustig maakt. Bij de eerste ook niet gedaan. Kindje moet tenslotte ook wennen aan al dat bezoek en gezichten enzo... Bij deze zou ik het ook niet zomaar aan iedereen op de arm geven... zeker ook niet wakker maken als het slaapt... dan krijgen ze gewoon een kop koffie extra om te wachten tot het wakker is
Als je ervoor kiest je kleine niet uit handen te geven is dat natuurlijk geen schande hoor Het is een persoonlijke keuze. En ik kan me niet voorstellen dat bezoek daar moeilijk over doet. Wij zijn zelf vaak genoeg bij mensen op bezoek geweest waarbij we de kleine niet vasthielden. Toch geen probleem. Dus misschien gewoon zijn beloop laten en kijken hoe de bevalling verloopt en wa je gevoel op dat moment zegt?
denk dat dit afhankelijk is van hoe je je voelt na de bevalling. Nu heb ik zoiets van het blijft bij ons en verder bij niemand. We zijn ook heel selectief geweest met wie we een kaartje gaan sturen dus veel bezoek in een keer komt er toch niet. Het is voor ons ook de eerste dus afwachten. ben benieuwd wat mijn gevoel zegt na de bevalling!
Ik had me voorgenomen t helemaal niet te doen, maar sommigen hebben d'r wel vastgehouden. Ik maakte haar nooit wakker; als ze sliep lag ze op bed en dan mochten mensen even kijken. Lag eraan hoe ze was en hoe ik me voelde.
Ik denk idd dat het afhangt van hoe het kindje is. Jelina was heel makkelijk, en is wel van arm na arm gegaan. Als ze wakker was moet ik er wel bij zeggen. Slapen is slapen. Daarom sprak ik ook altijd rond voedingstijd met visite af dan wist ik zeker dat ze wakker was. Ook kwa flesje geven heb ik nooit moeilijk gedaan, ik zei tegen visite hoe ze dronk en gaf haar aan de visite.
Wij hebben dat niet gedaan. Wij hielden hem vast en als hij moe was ging hij naar bed. Hij had erg behoefte aan RRR en van hand tot hand gaan past daar niet in.
Bij een tweede doe ik het niet, nu hebben we het wel gedaan omdat we niet beter wisten, Yke werd er heel erg onrustig van, dus nee, hier niet meer..
Ik had het er eerst vreselijk moeilijk mee, maar ik zag op een gegeven moment dat mijn kind het juist heerlijk vindt om bij mensen op schoot te liggen. Hij slaapt gewoon door, en geniet van de knuffels die hij krijgt. Nu hij wat groter is, ligt hij ook breeduit te lachen tegen de visite, of ligt hij nieuwsgierig rond te kijken. Daarna slaapt hij ook weer rustig, hij is niet snel overprikkeld of zo. Alleen laatst waren er 2 andere baby's hier, toen werd hij wel onrustig. Ik zou gewoon aankijken hoe je kindje erop reageert. Maar als jij je er alsnog niet goed bij voelt, moet je hem lekker bij je houden. Ik heb 'm in het begin ook wel eens bij iemand in de armen gelegd waar ik hem eigenlijk niet bij wilde hebben. En dan zit je echt met kromme tenen, vooral als de hormonen nog door je lijf razen. Helaas was ik door die hormonen niet assertief genoeg om sommige mensen te weigeren. Als jij dat wel kan zou ik dat zeker wel doen, dat scheelt een hoop stress.
Mijn zoontje werd er super onrustig van. Ik heb het de eerste dagen wel gedaan, omdat ik niet beter wist. Daarna ben ik selectief geworden. Als ik weer een baby zou krijgen, zou ik de eerste weken het echt niet meer willen, behalve de oma's en opa's.
hoi hoi die van mij is in het ziekenhuis geboren met keizersnede en toen hij geboren was kwamen er heel veel mensen die hebben hem allemaal even vast gehouden. savonds heeft hij wel gekrijst( ook wel van de honger kreeg daar niet zo veel eten in het ziekenhuis maar 10 cc is weinig voor een baby van ruim 9 pond) maar goed dat heeft maar 2 avonden geduurt en toen was het over. liefs mij