Hoi, bij mijn zoontje van 4 maanden is dauwworm ontdekt..heeft hier iemand ervaring mee?Ik heb er wel zalf voor gekregen en dat hielp..tot afgelopen weekend toen zijn we naar de huisartsenpost geweest, omdat het zo erg was..ik mocht weer dezelfde creme gaan gebruiken, maar ben een beetje bang dat het weer zo snel terug komt
Heb hier zelf nog nooit van gehoord Maar het klinkt me niet grappig in de oren. Vandaar een knuffeltje voor jou en de kleine. En heel veel beterschap gewenst, Veel liefs Janna
@keano Hoi! Mijn zoontje heeft dat ook gehad is gewoon een soort eczeem. kan geen kwaad kan alleen wel wat jeuken.! Als het goed is heb je een hormoonzalf gehad. hydrocortison had ik voor Jim. Een weekje smeren en het is weer rustig. Het is een babyeczeem wat steeds weer terug komt. Niet te vaak hormoonzalf gebruiken want daar word het huidje heel dun van.T gaat als ze wat ouder zijn weg en kan dan komen in knieholtes, holtes van de ellebogen e.d. Mijn zoontje heeft het nu gelukkig niet meer zo erg. alleen een klein plekje in zijn knieholte. Maar het is dus ook zo dat het kan overgaan in gewone eczeem. Even opletten en als je even geen hormoonzalf gebruikt vaseline o.i.d gebruiken om het wel vet te houden.. kus bloem
Hoi. ja ik heb voor keano ook hydrocortison gehad alleen daar reageerde hij niet goed op, het werd alleen maar erger...nu heb triamcinoloni???(als ik het goed typ) gekregen en volgens mij helpt het wel...(een mildere versie van hydrocortison)maar heb het idee met het smeren van vaseline dat het weer rood wordt..heb jij dat ook gehad? Je hebt me wel weer een beetje gerust gesteld..had jouw zoontje het ook in zijn gezichtje?alvast bedankt
Hey keano Roodheid maakt niet zo heel veel uit alleen als het gaat schilveren maakt het uit want dan gaat het jeuken. dus als het gaat schilveren moet je het vet houden en als het dan weer naar jou idee heftig is smeer je weer een paar daagjes met hormoonzalf. en als het dan weer rustig is weer invetten. en ga zo maar door. Je kan ook speciale vaseline krijgen via de huisarts. ik heb dat nu niet in huis dus zou je niet kunnen vertellen hoe dat heet. maar je kan ook iets anders gebruiken dan vaseline als je het maar zonder parfum enz. doet anders gaat t nog meer jeuken. En mijn zoontje had het inderdaad ook in zijn gezichtje. maar dat is nu wel weg. hij heeft wel een wat gevoeliger huidje als andere kindjes dus sneller last van kou op ze wangetjes zo nu en dan wat pukkeltjes maar je moet het gewoon wat meer beschermen als andere kindjes. En dan ik weet niet of je zwitsal gebruikt maar daar kreeg mijn zoontje heel erg last van. Als je verder nog wat wil weten mag je het natuurlijk altijd vragen kus bloem
Hoi, Keano heeft het vooral op zijn hoofdje en aan de zijkant van zijn gezichtje..en natuurlijk op zijn rugje en borstje..zo zielig......Hoe lang heeft het bij jou zoontje geduurd voordat het op zijn gezichtje weg was?En mag je met exceem wel in de zon komen?Ik vind wel dat het eczeem op berg lijkt jij niet?En hij heeft net zijn prikjes gehad en zij zei dat het nu wat erger kon worden was dat bij jou ook?Alvast bedankt voor je informatie..x lisanne
Hoi nou jim had het alleen op de wangetjes. heeft inderdaad iets weg van berg. En de zon is juist goed ervoor. strand is helemaal perfect t zoute water in combi met zon en frisse lucht word het alleen maar minder van. En na prikjes heb ik niet ervaren dat het erger werd. En bij Jim ging het weg van die hormoonzalf en dat hield ik gewoon heel secuur bij dus het is eigenlijk heel snel weg gegaan. alleen af en toe werd het wat erger en dan ging ik weer smeren. ik heb nu denk ik al een maand of 10 niks hoeven smeren op zijn gezichtje gaat hardstikke goed.. kus bloem
Hoi, hoefde je daar dan niet de hele tijd de dokter voor te bellen?En ik zag dat je weer zwanger bent..hartstikke leuk, en vandaag de 20 weken echo spannend....nou ik hoop dat het vlug over gaat bij keano..als ik nog vragen heb dan hoor je het wel haha....x
Hey! Ja klopt! ben wel zenuwachtig! hopen dat alles goed is! Maar ik heb eigenlijk nooit meer de dokter gebeld voor dauwworm. Je kan het als het goed is zelf aan alleen als het echt weer heel heftig word en de zalfjes niet helpen jah dan zou ik de HA bellen maar zolang het ok is en met de zalfjes weer beter word hoeft dat niet hoor! kus bloem