Dag meiden! Ik heb gebeld voor een afspraak met de verloskundige maar heb 6 mei pas een afspraak! Als ik zo naar de meeste van de zwangere kijk hebben ze bijna allemaal eerder een afspraak...? Is dit normaal of moet ik zelf vragen om een vroege afspraak? Veel Liefs!
bij ons ook rond de 10e week, staat ook op de site van de verloskundigen praktijk vermeld bij ons. Lijkt nu nog ver weg, in het begin gaat het zooo langzaam, maar het voordeel is dat je daarna snel je echo hebt dus het volgende stapje hoef je niet zo lang op te wachten
Volgens mij het inderdaad per vkpraktijk verschillend die van mij wilde je dames met 8 weken al zien voor een intake en dan maakte je een afspraak voor de 1e echo... Het klinkt wel erg ver weg!
Ik had ook een afspraak pas bij 10 weken... Pfff was het alvast maar 6 mei he? (dan ben ik bijna uitgerekend hihi)
Ja, 10 weken is idd normaal. De vrouwen die wel eerder voor een echo moeten, hebben vaak meer risico's op een mk of wat dan ook, de zogenaamde risicozwangeren. En daar wil je niet bij horen! Dus geniet maar van het feit dat je pas met 10 weken hoeft
Mijn afspraak is 22 april. Ik ben dan 9 weken zwanger. Duurt lang he! Ben dan toch stiekum een beetje jaloers op de mensen die hun baby al op een echo gezien hebben. Zo blijft het in elk geval wel spannend!
Hallo Dames! Dank jullie wel voor jullie reactie... Het klinkt inderdaad zoooo ver weg! Dan ben ik bijna drie maanden en dan kan ik eindelijk zien wie er in mijn buikje rommeld Ach, ik ga gewoon genieten van mijn zwangerschap en zie 6 mei wel tegemoed... Veel succes dames met jullie zwangerschap!
idd heel normaal zo rond de 10 weken meiden die eerder gaan, zijn idd risico zwangeren ik mag ook altijd gelijk met 6a7 weken komen maar dat komt door de vruchtbaarheidsbehandeling en verleden. maar meid geniet van je zwangerschap en dat je zo laat pas mag komen is een goed teken
Ik heb gemaild naar zo'n pretecho bureau. Die antwoordden dat je vanaf 7 weken al het hartje kunt zien en dus al een pretecho kunt laten maken. Ik denk dat wij dat gaan doen. Dan wordt het toch echter!
Het kan ook zijn dat je het in die tijd nog net niet kan zien he! Er is wel een rede waarom vk niet zo vroeg een echo maken! Het zou jammer zijn als je daar gespannen vandaan gaat omdat ze alsnog niks hebben kunnen zien! Wil niemand bang maken en iedereen moet doen wat ie zelf wil natuurlijk maar ik heb toch wel iets te vaak gehoord dat damens die vroeg een echo kregen (om medische redenen) toch weer naar huis werden gestuurd omdat het te vroeg was...
als je hiervoor 1 of meerdere miskramen hebt gehad, dan mag je met ongeveer 6 weken heen. de 1e keer dat ik zwanger was, mocht ik pas rond de 13e week een echo en toen bleek dus dat er alleen een vruchtzakje zat. en dat is een zware domper, want zelf denk je dat je wel echt zwanger bent en gaat al van alles fantaseren en dergelijke. de 2e keer mocht ik rond de 6e week naar het ziekenhuis en weer alleen een vruchtzakje en moest toen 2 weken later weer heen, maar toen zat er nog niets en een week later ook nog niets. het zakje groeide wel, maar er zat helaas niets in. Nu bij de 3 keer mocht ik weer rond de 6e week heen en toen bleek er wel wat te zitten en moest toen elke 2 weken heen tot de 14 weken. En nu ben ik bijna uitgerekend....................... ze zeggen wel: 3maal is scheepsrecht, dat blijkt wel.
Marianne: Jeetje wat rot zeg! Fijn voor je dat het nu wel goed is gegaan! Delilah: Om die reden twijfel ik inderdaad of het goed is om wel of niet nu al zo'n pretecho te doen. Aan de ene kant lijkt het me geweldig om echt te zien dat ik zwanger ben, aan de andere kan, wat als er niks te zien is, omdat het te vroeg is, en weer aan een andere kant, wat als blijkt dat er niks te zien is? Ik ben er nog niet uit. Chida: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=78930 Hier vind je een link naar diverse pretecho bureaus in nederland. Mocht de link het niet doen, het staat in de forum index onder het kopje zwanger zijn, dan Onderzoeken en echo's en dan een link naar de pretecho's.
ik had m'n eerste afspraak bij de vk rond 8 wk...en de echo met 9 wkn, maar die was om te bepalen hoever ik was ivm onregelmatige cyclus...nu moet ik eigenlijk wachten op de 20wkn echo, maar omdat ik morgen ge-opereerd wordt krijg ik daarna een controle echo
ik zou ook niet voor de 8 weken gaan... Ik ben zelf met 8w2 dagen gegaan, de planning was eigenlijk 8w5 dagen. Ik ben bij echopraktijk drechtsteden geweest. Ze moest wel lang zoeken, maar we hebben toen wel ons kindje gezien, maar doordat ze lang moest zoeken nam de spanning wel erg toe! Voor m'n 20-weken echo ben ik bij Wereldkind geweest in Rotterdam, was ook erg goed! Verder staat echoview in barendrecht (hopelijk noem ik de naam goed, in ekl geval in barendrecht) heel goed bekend. Maar misschien kun je eens rondbellen her en der?
Ik mag maandag al voor de intake met 6 weken en 3 dagen. Maar de termijnecho is vaak tussen de 10-12 weken dus heel normaal! Maar wachten duurt lang he..
ik ben voor de eerste x gegaan toen ik 9 weken was. gisteren voor de 2de x (12 weken) en nekplooimeting gedaan. over 4 weken moet ik weer op controle en gaan ze controleren op openruggetje. ik ben heel blij dat ik in belgie woon, hier is het denk ik normaal dat je om de 4 weken gaat. elke x krijg je een echo.