ik ben nu 30 week zwanger, en voel mn opruimbuien aankomen..mn nesteldrang blijbaar... wanneer kregen jullie dit? en hoe gingen jullie hier mee om? ik wil alles achter elkaar aanpakken hier, maar dat laat mn lichaam niet meer toe, hoe verdeel ik dit het beste? vind t moeilijk om met dit gevoel om te gaan, omdat ik iemand ben die alles dan weer perfect tot in de puntjes geregeld moet hebben... 100% is niet genoeg.. hoe krijg ik mezelf zover om minder te doen? oke, ik sloop mezelf niet hoor, maar krijg wel steeds meer 'kwaaltjes' waaraan ik merk dat ik te vell doe.. het leek me aardig vroeg, 30 week en nesteldrang, daarom ben ik nieuwschierig naar jullie ervaringen..
Zondagnacht Ik heb de hele nacht niet geslapen omdat ik alleen maar aan het denken was wat er allemaal moest gebeuren. Gisteren de hele dag dus aan het boenen en stofzuigen geweest. Geen goed idee, mijn buik trekt dat toch niet helemaal. Besloten om straks ons witte vloerkleed te gaan boenen, zodat ie nog witter wordt. Ja, ik weet dat het raar is, maar als ik het niet doe word ik zo onrustig Een collega van mijn vriend heeft hoogzwanger (39+) een paar uur lang met een tandenborstel het logo van de oven staan boenen. De vrouw van een collega van mij heeft hoogzwanger de bovenkant van de keukenkastjes staan boenen, waarna ze niet meer van het aanrecht afkon omdat de buik in de weg zat... Mijn collega moest haar komen bevrijden. Voorlopig val ik dus nog mee, maar ik heb nog even te gaan.
Hoi, Ik heb niet echt nesteldrang gehad(misschien komt het nog) ben nu 33 weken zwanger. Ik heb wel dagen dat ik heel veel energie heb en op die dagen ga ik ook gewoon doen waar ik op dat moment zin in heb. Als dat betekend dat ik heel de dag aan het opruimen ben dan moet dat maar, dat onrustige gevoel kan ik helemaal niet tegen... Een uurtje eerder naar bed s`avonds doet ook wonderen. je lichaam geeft vanzelf aan wanneer je niet meer verder kan en te veel doet. Liefs Romy
nou ik heb het nu al wij moeten verhuizen en ik denk dat ik pas rust heb als daar alles aan kant is terwijl het nog wel ff duurt voor de kleine er is ben zenuwachtig wil liefst nu de sleutel gaan halen zo dat er alsvast geschildert kan worden. wil liefst alles al in gaan pakken maar jah het duurt nog 3,5 week dus dat schiet niet op dan kan je nergens meer bij . dus ik zit ook op hetekolen. ik denk gewoon dat dat bij iedereen anders is ik liep ook teklagen bij mijn vriendin het is zo'n zooi in huis en blablabla en die zegt man maak je niet druk je mag niks met je bekken als je het dan zo erg vind bel me dan maar dan help ik maar maak je er nou niet druk om. maar jah dat doe ik dus wel terwijl niemand er een punt van maakt . wat zijn we toch ingewikeld he met al die hormoonen ik denk dat als je het echt niet kan laten het eenigste is hulp vragen om dingen te doen zo dat vriendinne of fam je op je nummer zetten als je moet gaan zitten zo gaat dat hier ookhihihi groetjes en succes
Ik had er gister last van pfff. Heb mijn koelkast gepoetst, de vloer gezogen, de wc schoongeboend, wasjes gedraaid, opgehangen en opgevouwen. De tafels en vensterbanken schoongemaakt, afgewassen, sopje door keuken gehaald en toen..........was ik gesloopt! Ik weet dat ik beter elke dag een beetje kan doen, maar op zón moment kan ik gewoon niet stoppen. Mijn man was er ook en die deed weer andere klussen. Hij kwam terug van boodschappen doen, toen ik klaar was. Ik ging op de bank zitten en moest gewoon ff huilen van vermoeidheid. Ik mocht niet meer van de bank afkomen van mijn lief, ik kreeg thee en koekjes en hij deed de rest! Zo werkt het bij mij de nesteldrang!
In mijn laatste zwangerschap had ik meerdere nesteldrang momenten, op het laatst kwamen ze vaker. En ja ik kon me niet inhouden en heb me ook helemaal laten gaan, ook al was mijn lichaam helemaal naar de knoppen daardoor... Maarrrrr alles was wel schoon toen mijn zoontje geboren werd
ehm...hier pas toen ik weeen had... toen heeft mijn vriend het hele huios moeten doen, want ik zat in bad de weeen op te vangen
Ik vind zelf de nesteldrang tot hilarische taferelen leiden bij een hoop vrouwen. Ik lag net helemaal in een deuk om de voorbeelden van Mikki, echt lachen. Ik ben nu 26 weken zwanger en begin nu al onrustig te worden, maar hou het nog wel in (althans dat vind ik zelf). Diep van binnen denk ik wel... dit gaat straks helemaal mis... kamertje niet af, kleertjes nog niet wassen en ik al bevallen... Ik ben er wel van overtuigd dat moeder natuur dit echt zo geregeld heeft. De een heeft het natuurlijk wel erger dan de ander. Succes met opruimen, boenen, wassen en alles wat nog moet gebeuren!
pffff uitgeteld hier... tja moeder natuur straft meteen.. heb wasjes gedaan, ramen vd babykamer gewassen, vitrage gewassen (jaja op een stoel staan, lekker rekken en strekken) en toen werd ik dus een beetje duizelig, en ben ik maar gestopt, en nu dus rustig zitten, en de pijn van een onrustig kindje weg vegen.... maaarrrrrr heb toch nog weer wat kunnen doen, en zal strax weer over zijn, dus misschien.. als mn licchaam t toelaat gaan we nog effe rustig verder, en anders morgen.. luisteren naar mn lichaam zal wel moeten, en dat doe ik dus ook zeer zeker wel! las deze site net en kwam niet meer bij vban het lachen! zeeer herkenbaar! vooral datr zoeken naar opbergrumte.. heb net ikea krantje uitgespit, en op deze site al ff gezocht naar opbergmogelijkheden!
hier ook verschrikkelijke nesteldrang vanaf +/- 20 weken elke keer met buien maar nu zon beetje aan 1 stuk door heb echt wel medelij met manlief hij kon al t houtwerk in de lak gaan zetten en nog wat verbouwingen toen kwam ik met het briljante idee de kasten anders in te ruimen en te switchen en te doen (veel inbouwkasten) en dan het schoonmaken, heb zelfs de huid van de glazewasser volgescholden omdat ie 1 maand niet is komen opdagen en nu sta ik ondersteboven van elk kruimeltje dat rondslingerd *schaaaaaam*
Hmm ik heb net te horen gekregen bij de vk dat ik mijn nesteldrang niet meer mag uitvoeren! Moet maar een goed boek gaan lezen haha
haha hrerkenbaar allemaal vorige week kast met hydrofiele luiers en washandjes gestreken (zoontje gebruikt deze ook nog, gemakkelijk met afdrogen) alle zakdoeken weer strijken echt veel onzinnige dingen doen terwijl er genoeg andere klusjes zijn moet veel liggen i.v.m veel harde buiken, daar aan toe geven is het moeilijkst
Ach.., die arme glazenwasser...! Dit topic is echt lachen! Even weer bovenaan zetten, voor meer leuke verhalen
haha! Ik heb het de vorige keer helemaal niet gehad! Het lijkt alsof ik het deze zwangerschap nu al heb
ik had het op de avond dat me weeen waren begonnen de ledikant lakentjes waren nog niet gestreken dus ben die nog rustig gaan strijken hahaha
Nog nooit gehad, jammer genoeg (m'n huis kan het soms wel gebruiken, een poetsaanval). Misschien dat het deze keer anders gaat.
Heb sinds een week of 2 nesteldrang. Omdat mijn lichaam het niet trekt om heel veel per dag te doen probeer ik het een beetje te verspreiden. Zondag bijvoorbeeld de badkamer helemaal van onder tot boven geboend, maandag de hele woonkamer gedaan in alle hoeken en gaten. Vandaag lekker een rustige dag gehad, alleen even wat keukenkasjes uitgemest voor de rest lekker onderuit. Morgen is de keuken aan de beurt en dan zien we wel weer verder. Haha het hele huis lekker fris als de kleine smurf straks is geboren.
Bij mij begon de poetsdrang vorige week maandag.. en was deze maandag weer afgelopen. Haha! Ik kan door de indalingssteken nauwelijks nog lopen of staan dus ik kan drang hebben wat ik wil, maar meer dan zittend het zilver poetsen komt er nu niet van.
haha echt een leuk topic voor onze mannen is het soms beetje vermoeiend ik hebt het nog niet zo heel erg gelukkig" maar word wel heeel erg ongedurig bij het gevoel van de verhuizing. Het is nog maar 3,5 week weg maar ik wil nu al. alles kan maar af zijn denk ik steeds gister op mijn gemakje eens gekeken wat we allemaal al hebben voor de kleine en in een mooie doos gedaan en op gezet baby kamer en dat klinkt zo zo zo leuk he hahaha ik kan niet wachten om dalijk in het nieuwe huisje lekker aan de slag te gaan met alles uit wassen en mooi in de kast leggen en zo zzzuuuccchhht kom maar op met die 3 weken ik sta in de start blokken om alles klaar te maken. En de rest van de vrienden staat in de start blokken om me tegen te houden met me bekken hahahaha