Euhm, ik geloof dat die mij niet heeft bereikt toen ik zwanger was.. Nu denk ik sinds de bevalling vaak, morgen ga ik dat en dat maar eens extra schoonmaken maar dat komt er toch niet van!!
Ik heb ook flinke nesteldrang periodes gehad vanaf mijn 20e week geloof ik. Ik was zo poetserig dat mensen tegen me zeiden dat de baby nooit zou komen omdat ik te druk/onrustig was. Maar na 3 dagen rustig aan doen was ik het op een zaterdag zo zat dat ik het hele huis heb schoongemaakt. Zat tot aan mijn oksels in de wc's te schrobben, lag op mijn knieen de keukenkastjes uit te soppen, stond op de badrand om bij de bovenste tegels van de badkamer te komen om ze te poetsen, stoffen, dweilen, ragen, stofzuigen. Echt alles gedaan. Was 's avonds om een uur of 7 klaar. Verloor rond een uur of 10 mijn slijmprop en de volgende ochtend om 7 uur begonnen de weeen en ben om 13.57 bevallen. Enne, ik was 41 weken zwanger
Even dit topic weer verfrissen, grappig namelijk! Ik heb laatst, nadat ik de rest van het huis had gedaan, de trap afgestoft. Maar nee, nog geen baby'tje hier. Aan de ene kant helaas dat alles klaar is, alles is gestreken en ligt meer dan keurig in de kast!!! nu blijven alleen de klusjes over die steeds weer moeten, zoals stofzuigen, afstoffen etc.
Pff, gek word ik ervan. Elke dag de keuken schoonmaken, stofzuigen etc etc. Terwijl ik rust moet houden maar ik wil gewoon soppen. En de ramen zemen, alleen waag ik mij daar nu niet aan. Maar het liefst pak ik de trap en een emmertje en ga lekker aan de slag. Niet ruikt lekkerder dan een schoongemaakt huis.
tijdens de weeen en omdat ik bad zat om ze op te vangen, heeft mijn vriend toen alles opgeruimd en gepoetst
ik heb er sinds 3 weken ongeveer last van,de hele dag gaan er allerlei klusjes door mijn hoofd,dingen die al maanden liggen en waar je normaal ook niet zo zin in hebt,zolder opruimen,gordijnen maken,alle kasten uitzoeken,spullen weggooien,noem maar op. Helaas moet ik sinds 2 weken bijna alleen nog maar plat liggen dus komt er niets van terecht,erg frustrerend,helemaal omdat ik toch thuis ben maar niets mag doen,whaaaaaaaa gelukkig wel veel familie en vrienden die mijn dagelijkse huishoudklusjes voor me doen maar toch, iedereen succes met de nesteldrang!!
Nu!!!! ben bezig alle kasten uit te zoeken en spullen weg te gooien, kasten schoonmaken, elke dag alles stofzuigen, poetsen, mijn man moet de trappen schuren en schilderen is hij nu ook mee bezig want alles moet klaar voor de kleine word gek van mezelf!!! ha ha
Ik had niet echt zin om te poetsen.. maar om te koken en bakken! Mijn vriend heeft er erg om gelachen (en van genoten). Kwam hij thuis uit zijn werk stond er weer een cake of appeltaart in de oven. De kookboeken kwamen eindelijk uit de kast. Helaas is de kook/bak woede weer weg...
heb er sinds dit weekend last van,opeens moet nu alles klaarstaan,ook heb ik een lijstje opgehangen wat er moet gebeuren zodra de vliezen breken of de weeen beginnen (mn vriend is hier erg blij mee maar niet heus): - kattenbak moet verschoond worden - een nieuwe bak water bij de katten - alle vaat moet weg - bed verschoond - geen losse rommel meer in huis ik kan alleen niet zoveel doen want ik ben versleten maar goed..
'k Heb er nu al lichtelijk last van maar na m'n werk ben ik gebroken. Eind november is de babykamer als goed is klaar, dan moet ik de rest van de klussen maar eens gaan oppakken.
Ik hoop dat ik er nog last van krijg, maar helaas nog niets van te merken.. Er is hier nog zat te doen in huis. Enige waar ik aan denk is kleertjes voor de kleine
hmm ik heb er echt nog geen last van.. ja maak wel schoon en misschien ook wel iets beter dan anders maar niet dat ik niet meer op mn kont kan zitten ofzo.. er zijn ook dagen dat ik echt TOTAAL nergens zin in heb..!
Bij mij begint het nu ook echt te komen. Ik word helemaal gek als ik kruimels en haren op de vloer zie liggen, maar stofzuigen gaat niet meer zo makkelijk.. en als manlief het een en ander doet dan is het nooit goed want ik zie dan nog allerlei vlekken en kruimels enzo en verder vooral nesteldrang voor het kamertje. ik heb zo´n sterk voorgevoel dat de kleine veel eerder komt en ben als de dood dat dannog van alles moet gebeuren...Kamertje wordt deze week eindelijk geleverd, maar manlief moet nog 1 muur behangen en de anderen schilderen. elk weekend hoor ik ja ik ga het doen en dan doet hij 1 klein dingetje en dan is het van ´zo ik heb iets gedaan´ of er komt weer iets tussen. Hij is nu weer op zondagmiddag gerust een paar uur weg omdat hij de auto per sé moet verkopen en ik zit me nu hier dus zo gigantisch aan te ergeren dat ik zo met een roller op de ladder ga staan en zelf ga verven! :x Hoe bedoel je nesteldrang?!
Nou gewoon zelf doen dan! Nix mis mee hoor, heb vorige week ook nog een muur staan te verfen Hier behalve verschrikkelijke koopdrang ook nesteldrang dit x! Mn huis heeft er nog nooit zo netjes uitgezien, ideaal Stofzuigen en dweilen doe ik toch sowieso al iedere dag 2x ivm de hond. Maar nu blijf ik kastjes poetsen enzo
Ik ben van mezelf al erg schoonmakerig, maar het is nu wel veel erger hoor. Ik had hele erge nestel/koopdrang rond 20 weken, ik frustreerde mezelf echt dat ik nog niet alle babyspullen in huis had, en het kamertje nog niet af was. Toen dat wel zo was (rond 30 weken) kwam de nesteldrang t.a.v. de rest, dus schoon huis, loop de hele dag te wassen, een halve wasmand vol en ik word al gek, ziekenhuistassen staan al klaar, lijstjes liggen klaar met wat te doen als...en ik heb zelfs lijstjes gemaakt voor mijn vriend wat hij in huis moet doen als ik in het zkh lig. En vraag elke dag wel weer aan hem, of hij zich echt wel aan de lijstjes gaat houden....zucht. Heb nu net ook weer super staan schoonmaken. Lig ik daar op handen en knieeën half onder het bed stof te zuigen in de kleinste kiertjes en hoekjes... En heb nog nooit zo vaak de magnetron schoongemaakt, of bovenop de koelkast/keukenkastjes gesopt als afgelopen weken. Of de ramen gewassen, dat begin ik nu al zo'n beetje elke week te doen, voorheen deed ik het nauwelijks... Kon ook echt niet wachten op manlief tot hij de spotjes in het kamertje wilde vervangen, stond het dus zelf op keukentrapje te doen... nou ja en ga zo maar door. Gelukkig heb ik vriendlief vandaag zo ver gekregen dat hij de laatste belangrijke klusjes die ik niet zelf kan doen, aan het doen is (heeft houten blokjes voor onder het bed voor me gemaakt, is de veranda aan het veranderen zodat ik er straks met de kinderwagen beter op kan, gaatjes boren in de muur voor extra wasrekje op hangen) Na vandaag is het allemaal wel klaar dus...maar wedden dat ik woensdag alweer sta te soppen!
Vorige week was ik de nestelqueen Alles MOET perfect en alles liep ik na! Toen MOE... Hubbie verzekerd mij dat als ik uit het z-huis kom alles piekfijn in orde is Dus kan weer even bijkomen haha